صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست - ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست - ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۵

دیگه چه خبر؟

صدور کیفرخواست برای متهمان قتل شهید علی وردی

 خبر اول اینکه، کیفرخواست متهمان به قتل شهید آرمان علی وردی صادر شد. به گزارش مهر، علی صالحی، دادستان تهران با اعلام این خبر گفت که  کیفرخواست تهیه شده بر مبنای محتویات پرونده شش جلدی متهمان به قتل این شهید مدافع امنیت به دادگاه کیفری یک تهران ارسال شده است. شهید آرمان علی وردی در تاریخ چهارم آبان در شهرک اکباتان مجروح و دو روز بعد بر اثر شدت جراحات به درجه رفیع شهادت رسید.

تقلا برای بازگشت چراغ‌خاموش به صحنه سیاسی

 خبر دیگر اینکه،حسن روحانی، رئیس‌ دولت‌های یازدهم و دوازدهم با جمعی از روزنامه‌نگاران وابسته به دولت قبل دیدار کرده است. وی در این دیدار گفته «با دولت و مجلس اقلیت نمی‌شود انسجام داخلی و توان حل مشکلات ایجاد کرد.» این سخنان روحانی برای کنایه گویی به دولت سیزدهم در حالی مطرح شده است که وی دو مسأله را اساساً نادیده گرفته است. رئیس جمهور کنونی در انتخابات سال گذشته که دولت قبل مجری برگزاری آن بوده توانست 18 میلیون رأی به دست آورد. حسن روحانی که اکنون از لفظ دولت اقلیت استفاده می‌کند نیز در سال 1392 با همین میزان رأی توانست به پاستور راه پیدا کند و تا سال‌ها این میزان از رأی را با عنوان «پیام رأی مردم» معرفی کرده و صدای منتقدان دولت را خاموش می‌کرد. علاوه بر اینها دولت سیزدهم در حالی تشکیل شده است که در پی ناکارآمدی بی حد و حصر دولت حسن روحانی مردم بشدت ناامید بوده و از مشارکت بالاتر به واسطه عملکرد فاجعه بار دولت‌های سابق دوری جستند. رویه دولت سابق تا جایی به کشور ضربه زده بود که دولتمردان گذشته در خرداد 1400 به صراحت به آیت‌الله رئیسی می‌گفتند که دولت حقوق مردادماه کارمندان خود را ندارد. گفتنی است در حالی حسن روحانی برای بازگشت به صحنه سیاسی کشور به تکاپو افتاده است که نماینده گفتمانی وی در انتخابات سال 1400 از آرای باطله رأی کمتری آورده بود و با عدم استقبال مردم رو‌به‌رو شد.

 نقش اجاره‌ای گروهک‌های تجزیه‌طلب کردی
در خرابکاری  اصفهان  

 دست آخر اینکه،  گزارشات حاکی از آن است که گروهک‌های تجزیه‌طلب کردی در عملیات اخیر علیه مجتمع وزارت دفاع در اصفهان نیز نقش نیروی اجاره‌ای را ایفا کرده‌اند. به گزارش تسنیم، بر این اساس، قطعات ریزپرنده‌هایی که در این اقدام خرابکارانه بهره‌برداری شد، به همراه مواد انفجاری، با مشارکت و هدایت گروه‌های ضدانقلاب کُردی که در اقلیم کردستان عراق مستقر هستند وارد ایران شد. همچنین این گروهک‌ها به سفارش سرویس امنیتی بیگانه پس از دریافت قطعات ریزپرنده‌ها و مواد انفجاری، آنها را از یکی از مسیرهای صعب‌العبور در شمال غرب وارد کشور کرده و به رابط سرویس در یکی از شهرهای مرزی تحویل داده‌اند. قطعات و مواد فوق در یک کارگاه مجهز با استفاده از نیروهای آموزش‌دیده مونتاژ و برای حمله خرابکارانه علیه مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. گفتنی است در مردادماه سال جاری نیز یک گروه تروریستی از عناصر ضدانقلاب کُردی که از سوی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی برای انفجار در تأسیسات صنعتی اصفهان سازماندهی شده بودند از سوی وزارت اطلاعات دستگیر شدند. افراد دستگیرشده برای انجام عملیات خرابکارانه از سوی عوامل موساد در یکی از کشورهای خارجی آموزش دیده بودند.

جستجو
آرشیو تاریخی