صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و نوزده - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و نوزده - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۵

دیگه چه خبر؟

تعیین هویت سازنده ریزپرنده‌های مهاجم در اصفهان

 خبر اول اینکه، وزارت دفاع در بیانیه‌ای از شناسایی هویت سازنده ریزپرنده‌های حمله‌کننده به مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان خبر داد. در این بیانیه با اشاره به اینکه بررسی فنی بقایای یکی از این ریزپرنده‌ها که از سوی یگان‌های پدافندی سرنگون شد، اطلاعات ذی‌قیمتی را در اختیار نهادهای امنیتی قرار داده، آمده است: از طریق آنالیز اجزای بدنه، موتورها، منبع تغذیه و سیستم ناوبری این ریزپرنده و تطبیق آن با نمونه‌های موجود، سازنده آن دقیقاً مشخص شده و سرنخ‌های مهمی را آشکار کرده است. این بیانیه با اشاره به اینکه سال 98 نیز این مجموعه کارگاهی مورد حمله چند ریزپرنده قرار گرفت که مشابه اقدام اخیر کاملاً ناموفق بود، می‌افزاید: به دلیل تسلط فنی بخش‌های ذی‌ربط و همچنین استقرار سامانه‌های الکترونیکی پیشرفته در مراکزی که احتمال اقدامات خرابکارانه مشابه در آنها وجود دارد، احتمال موفقیت حملاتی از این دست به حداقل ممکن رسیده است.

اوکراین: از علت انفجار در اصفهان اطلاع نداریم
به دنبال درخواست ایران مبنی بر روشن شدن موضع اوکراین نسبت به حمله تروریستی به سوله‌های وزارت دفاع در اصفهان، «اولگ نیکولنکو» سخنگوی وزارت خارجه این کشور گفت، وزارت خارجه اوکراین درباره دلایل انفجار در یکی از تأسیسات وزارت دفاع ایران در اصفهان اطلاعی ندارد. به گزارش فارس، این اظهارنظر پس از آن بیان شد که «میخائیل پودولیاک» مشاور دفتر ریاست‌ جمهوری اوکراین به طور غیرمستقیم به مشارکت کی‌یف در این حمله اشاره کرده بود. در پی انتشار این موضع، وزارت امور خارجه ایران کاردار اوکراین را برای ارائه توضیحات احضار کرد و خواستار توضیح رسمی و شفاف دولت اوکراین در این رابطه شد.

قرار گرفتن ۷ نهاد ایرانی در فهرست تحریم امریکا

 خبر دیگر اینکه، وزارت تجارت امریکا با تکرار ادعای غرب مبنی بر نقش ایران در حملات پهپادی روسیه به اوکراین، اعلام کرد که هفت شرکت و نهاد ایرانی را در «فهرست سیاه» تجاری‌اش قرار می‌دهد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، نهادهای ایرانی قرار گرفته در این فهرست شامل شرکت طراحی و ساخت موتورهای هوایی، نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران، سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران ایران، شرکت اوج پرواز ما دو نفر، شرکت پرآور پارس، صنایع هوایی قدس و صنایع هوایی شاهد هستند.

انهدام یک هسته عملیاتی ضد انقلاب در استان مرکزی

 دست آخر اینکه، رئیس کل دادگستری استان مرکزی از انهدام هسته عملیاتی ضد انقلاب وابسته به خارج از کشور در استان مرکزی خبر داد. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی در این باره با بیان اینکه دو نفر از اعضای این گروه همچنان متواری و تحت تعقیب هستند که اقدامات برای دستگیری آنان ادامه دارد، توضیح داد: عوامل اصلی هسته مذکور قصد داشتند برای اجرای عملیات پیچیده خود با هدف برهم زدن نظم عمومی و امنیت داخلی، پس از تهیه سلاح، اقدام به قطع ارتباطات اینترنتی و سخت‌افزارهای نظارتی الکترونیکی کنند که قبل از هر اقدامی عامل اصلی هسته دستگیر شد و ۵ مرتبط اصلی توسط دستگاه قضایی احضار شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی