صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و نوزده - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و نوزده - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۳

معاون اول رئیس جمهور طی بازدید سرزده از مناطق زلزله زده خوی عنوان کرد

کاهش مشکلات زلزله زدگان تا 48 ساعت آینده

گروه سیاسی/ معاون اول رئیس‌‌جمهور روز گذشته به منظور بازدید از روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان، در سفری از پیش اعلام نشده در شهر خوی حاضر شد. با توجه به عدم اطلاع مسئولین استانی و کشوری مستقر در شهر خوی از سفر  مخبر، وی به سرکشی از مناطق آسیب‌دیده این شهرستان و گفت‌وگوی بی‌واسطه با اهالی شهر برای بررسی وضعیت و روند امدادرسانی پرداخت. معاون اول رئیس‌جمهور ضمن شنیدن دغدغه‌ها و مطالبات مردم، دستورات لازم را جهت کمک‌رسانی و تأمین نیازها به مسئولین استان صادر و آنان را مکلف کرد با فوریت نسبت به رفع مشکلات زلزله‌زدگان اقدام کنند. مخبر همچنین با اشاره به سرمای شدید هوا، بر تأمین هرچه بیشتر امکانات اسکان و لوازم گرمایشی تأکید کرد و ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان و آرزوی شفای عاجل برای مصدومین، به مردم اطمینان داد دولت با جدیت و با تمام توان خسارات وارده به منازل مسکونی و لوازم خانگی آنها را جبران خواهد کرد. مردم مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی  نیز حضور معاون اول رئیس ‌جمهور را مایه دلگرمی و آرامش خاطر عنوان کردند و به بیان دغدغه‌ها و نیازهای خود در فضایی صمیمانه با مخبر پرداختند.

استانداری در حال جمع‌آوری اطلاعات خسارت دیدگان است
محمد مخبر همچنین در گفت‌و‌گو با ایرنا با ابراز ناراحتی از وقوع زلزله و تخریب برخی منازل مسکونی مردم گفت: از دست دادن سه نفر از هموطنانمان در زلزله شهر خوی و فیرورق و آسیب دیدن بسیاری از هموطنان اتفاق تلخی است که باعث ناراحتی همه ما است.
مخبر با بیان اینکه مسائل مالی بهتر جبران می‌شود، اظهار کرد: خدا را شاکریم که در مقابل این حجم از زلزله متداول، خسارت جانی کم بوده و به یاری خداوند، دولت نیز مصمم است تا مشکلات مردم منطقه زلزله زده بزودی حل و در حد مقدورات جبران شود.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به توجه دولت به این منطقه زلزله زده افزود: دولت کارهای خوبی را در این منطقه انجام داده است و سپاه پاسداران، بسیج، آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان نیز همگی در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.
مخبر با اشاره به بازدید میدانی خود از مشکلات مردم آسیب دیده تأکید کرد: مشکلات بخش قابل توجهی از منطقه حل شده و بین آنها چادر، پتو و امکانات گرمایشی توزیع شده اما در کنار آن هنوز بخشی از منطقه نیازمند توجهات بیشتر است که دلیل آن توزیع نامناسب اقلام مورد نیاز بوده است.
وی در ادامه افزود: اگر توزیع اقلام مورد نیاز مردم زلزله زده با یک برنامه سازماندهی شده و منسجم‌تری صورت می‌گرفت مسلماً رضایت‌مندتر بود. مخبر با اشاره به درخواست‌های مردمی گفت: اکنون نگرانی مردم بازسازی خانه‌هایشان است چون خسارت بسیاری دیده‌اند و استانداری نیز در حال جمع‌بندی این مشکلات در راستای حل موانع در جهت اهدای کمک بلاعوض و تسهیلات است. وی ابراز امیدواری کرد که تا ۴۸ ساعت آینده مشکلات خوی به حداقل برسد.

جستجو
آرشیو تاریخی