صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و هجده - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و هجده - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۹

اخبـــــار

در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی تهران بزرگ مطرح شد
حفظ امنیت؛ اولویت‌ اصلی فراجا

گروه حوادث/ مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی تهران بزرگ با حضور سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور و رؤسای تخصصی یگان‌های انتظامی برگزار شد. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، صبح دیروز در این مراسم که در ستاد فرماندهی انتظامی برگزار شد، سردار عباسعلی محمدیان به عنوان فرمانده انتظامی جدید تهران بزرگ منصوب و سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی سابق تهران بزرگ نیز به عنوان رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا معرفی شد. در این مراسم سردار رحیمی گفت: امنیت یکی از ضروری‌ترین زیرساخت‌های بشری است، در نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ امنیت همیشه از اولویت‌های اصلی فراجا بوده است. وی با بیان اینکه طرح‌های مختلفی را برای کاهش جرم در تهران اجرا کردم، بیان کرد: اصلی‌ترین موضوع ما بحث سرقت است، جدا از مأموریت‌های جاری پلیس، دو طرح رعد و کاشف را هم برای کاهش سرقت و کشف اموال مسروقه اجرا کردیم. کاهش 9 درصدی جرایم مربوط به سرقت‌ و افزایش 10 درصدی کشف جرایم، ماحصل اجرای طرح‌های مختلف در پایتخت بود. رئیس پلیس سابق تهران بزرگ گفت: امروز دیگر در تهران اراذل و اوباش نداریم و مانند سابق که این افراد عرض‌اندام می‌کردند، نیست و بساط قلدری آنها جمع‌آوری شد! بیش از 90 درصد از جرایمی که در فضای مجازی در پایتخت رخ داده، کشف شده است و بیش از 60 هزار میلیارد تومان اموال به مردم بازگردانده شد. تمامی‌ اغتشاشاتی که در تهران رخ داد با دلاورمردی مأموران پلیس جمع شد. او در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای ساخت حدود 3 هزار مسکن سازمانی و 5 هزار مسکن ملکی با شهرداری تهران رایزنی کرده و قرارداد بسته‌ایم.
آرامش امروز نتیجه تدبیر نیروی انتظامی است
علیرضا فخاری، استاندار تهران نیز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: نقش مجموعه انتظامی در اغتشاشات اخیر امری مهم در خنثی‌سازی طرح‌ها و نقشه‌های دشمنان بود. آرامش امروز جامعه را مدیون تدبیر مجموعه انتظامی هستیم. همت و تلاش و اقدامات بسیج در کنار فراجا بسیار چشمگیر بود‌.
مدیریت حرفه ای؛ لازمه فرماندهی تهران بزرگ
سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور نیز در آیین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: تهران ام‌القری میهن و نقطه هدف اصلی دشمن است؛ وقتی در تهران طرحی اجرا می‌شود در واقع استان‌های دیگر را هم دربرمی‌گیرد، برای همین باید فرمانده‌ای برای این استان انتخاب شود که بتواند مدیریت خوبی داشته باشد. سردار رحیمی در طول خدمتش در پلیس تهران مأموریت خود را با ظرافت و اقتدار پیش برد؛ شهادت می‌دهم سردار رحیمی در طول 6 سال خالصانه عمل کرد و تهران بزرگ را با موفقیت اداره کرد. رادان افزود: سردار محمدیان از داخل مجموعه پلیس است و شناخت خوبی از تهران و مسائل مربوط به این استان دارد؛ سردار محمدیان باید بتواند مسیری جهشی توأم با اقتدار و رأفت و مهربانی را به نمایش بگذارد.
تحول بنیادین در مدیریت پایتخت
سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز اظهار کرد: امیدوارم با اتکا به خداوند متعال در این آزمون سربلند شوم. فرماندهان لایق و شایسته‌ای در فرماندهی انتظامی تهران بودند و تلاش کردند امنیت را در این شهر برقرار کنند. باید تحول بنیادین در مدیریت تهران ایجاد شود. همچنین امنیت محله‌محور، ایمنی انضباط ترافیکی و مقابله با سرقت در دستور کار است و باید با حمایت قضایی تحولی بنیادین انجام داد که ثمره آن افزایش امنیت جامعه باشد.

ربودن پدر پولدار به دستور پسر ناخلف

گروه حوادث/ پسر مرد ثروتمند با اجیر کردن یک آدم‌ربا سناریوی ربودن پدرش را طراحی و اجرا کرد. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل مرد میانسالی به پلیس رفت و از ربوده شدنش توسط مردی ناشناس شکایت کرد و گفت: روز گذشته مرد ناشناسی با من تماس گرفت و مدعی شد که می‌خواهد در رابطه با پسرم صحبت کند. از آنجا که مدتی بود رفتارهای مشکوکی در پسرم می‌دیدم و می‌ترسیدم پسرم وارد کار خلاف شده باشد با این تماس از روی کنجکاوی به ملاقات مرد ناشناس رفتم. اما وقتی به آدرسی که مرد ناشناس گفته بود رفتم به محض ورود مردی غافلگیرم کرد و دست و پایم را بست و مرا وادار کرد در ازای آزادی به او پول پرداخت کنم. 7 ساعتی در آن خانه گروگان بودم و در نهایت با پرداخت مبلغی پول به او، مرا آزاد کرد. البته او مرا تهدید کرد که اگر از این ماجرا حرفی به پلیس بزنم، دوستانش سر پسرم بلایی می‌آورند. با شکایت مرد میانسال به دستور بازپرس جنایی تحقیقات آغاز شد و در بررسی‌های صورت گرفته کارآگاهان به سراغ مرد ناشناس رفتند و او را دستگیر کردند اما در تحقیقات اولیه ادعای عجیبی مطرح کرد: من اصلاً شاکی را نمی‌شناسم و به دستور پسرش این کار را انجام داده ام. آن‌طور که پسرش می‌گفت او خیلی پولدار اما خسیس بود و به پسرش پول نمی‌داد. او هم که نیاز مالی پیدا کرده بود به من پیشنهاد داد تا پدرش را گروگان بگیرم و در ازای آزادی او پول گرفته و پول‌ها را به او بدهم. من هم طبق دستور این کار را انجام دادم و پول‌هایی را که از پدرش گرفته بودم به او دادم و این سناریو تنها به درخواست پسر شاکی بود. به من گفته بود اگر پدرش را تهدید کنم او شکایت نخواهد کرد.
با اعتراف مرد جوان، تحقیقات به دستور بازپرس دادسرای امور جنایی تهران ادامه دارد.

طلاهای قسطی جیب خریدار را خالی کرد

گروه حوادث/ مرد  شیاد که با راه‌اندازی صفحه مجازی و به بهانه فروش قسطی طلا حساب مردم را خالی می‌کرد، دستگیر شد.
سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر  گفت: از مدتی قبل تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرده و مدعی شدند مبالغ زیادی به صورت غیرمجاز از حساب بانکی آنها برداشت شده است. یکی از مالباختگان پرونده در اظهارات خود گفت قصد خرید یک پلاک و زنجیر طلا  داشتم و در فضای مجازی مشغول جست وجو بودم که یک سایت فروش طلا و جواهرات  به صورت اقساط بدون چک و ضامن مشاهده کردم و وارد آن شدم و بدون بررسی و اطمینان از هویت گردانندگان سایت مذکور یک پلاک و زنجیر خریداری کردم اما وقتی برای واریز پیش پرداخت آن به مبلغ پنجاه میلیون ریال از طریق درگاه موجود در همان سایت اقدام کردم  با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از دقایقی مبلغ پانصد میلیون ریال از حسابم کسر شد.  وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پایتخت پس از مطالعه اظهارات شاکی‌ها،  اقدامات خود را آغاز کرده و متوجه شدند همه مالباختگان این پرونده  از طریق درگاه جعلی یک سایت با پوشش فروش طلا و جواهر به صورت اقساطی مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند که با بررسی همه‌جانبه و بهره‌گیری از روش‌های علمی و فنی موفق به شناسایی هویت گرداننده سایت شدند. با به دست آمدن اطلاعات هویتی و مشخص شدن محل اختفای مجرم، پس از تشریفات قضایی، متهم در یک اقدام پلیسی در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد و گفت با ایجاد یک سایت فروش طلا و جواهر به صورت اقساطی سوژه‌های خود را جذب می کردم و به بهانه دریافت پیش پرداخت با استفاده از یک درگاه جعلی اقدام به کلاهبرداری از مراجعه‌کنندگان می کردم.  سرهنگ گودرزی به شهروندان توصیه کرد: چنانچه اقدام به خرید اینترنتی می‌کنند حتماً از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند،همچنین هموطنان در صورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک
می توانند موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی