صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و هجده - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و هجده - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

خبر در خبر

ایسنا- همایون خوشروان، مدیر سابق مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر، گفت: به‌دلیل کاهش باران، رسوبات نمکی روی سالت‌مارش‌ها و پهنه‌های گلی شبه‌جزیره میانکاله نهشت کرده است و اتفاقی جدیدی است که طی چند روز قبل رخ داده است. برودت هوا همراه با کاهش رطوبت نسبی، سبب کاهش رطوبت خاک در لایه‌های فوقانی شده و نمک‌های محلول در زیر خاک به بالا آمده و رسوب کرده‌اند. رسوبات نمکی روی سالت مارش‌ها و پهنه‌های گلی شبه جزیره میانکاله خطر پراکنش مواد نمکی به‌صورت ریزگردها را در پی‌خواهد داشت.

ایسنا- علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری اجلاس بین‌المللی گرد و غبار در سال آینده به میزبانی تهران خبر داد.

میراث آریا- علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور از تسری تمامی خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران به حوزه گردشگری خبر داد و گفت: با توجه به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر صادراتی قلمداد کردن درآمدهای حاصل از جذب گردشگران ورودی و با پیگیری‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر تسری خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران به حوزه گردشگری، این مهم انجام شد.

ایرنا- بهرامعلی ظاهری، مدیرکل محیط زیست سمنان از نامگذاری یک یوز ماده به نام مهشاد (به احترام مهشاد کریمی خبرنگار جانباخته در حادثه اتوبوس خبرنگاران) خبر داد و گفت: مأموران اجرایی پارک ملی توران به همراه تعدادی از گردشگران مؤسسه طبیعت تهران در حین بازدید از منطقه، موفق به مشاهده و تصویر‌برداری از یک قلاده یوزپلنگ آسیایی شدند. این توله یوز، از فرزندان یکی از یوزهای معروف منطقه به نام «حرب» است.

میراث آریا- منصور مهرزاد، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث نمایشگاه دائمی صنایع دستی در سنندج گفت: ۱۲ هکتار زمین برای احداث این نمایشگاه تعیین شده است.

ایسنا- سعید یوسف‌پور، مدیرکل سازمان حفاظت از محیط‌ زیست چهارمحال و بختیاری گفت: امسال دو نوبت سرشماری حیات وحش در تابستان و زمستان در این استان انجام شد که آمار این سرشماری کاهش ۴۰ تا ۴۵ درصدی جمعیت حیات وحش در استان را نشان می‌دهد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی