صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و پانزده - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و پانزده - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲

اخبــــار

رهبر انقلاب اهانت‌های اخیر به قرآن در کشورهای اروپایی را محکوم کردند
علی رغم توطئه‌ استکبار، آینده از آن اسلام است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی اهانت‌های اخیر به مقدسات اسلامی و قرآن کریم را در چند کشور اروپایی محکوم کردند. رهبر انقلاب اسلامی این اهانت‌ها را نشانه دشمنی استکبار با اصل اسلام دانستند و همه آزادی‌خواهان جهان را به مقابله با سیاست پلید توهین به مقدسات و نفرت‌پراکنی، فراخواندند.
متن موضع‌گیری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در حساب توئیتر رسانه KHAMENEI.IR منتشر شد به شرح زیر است:
«اهانت جنون‌آمیز به قرآن با شعار آزادی بیان نشان می‌دهد هدف حملات استکبار، اصلِ اسلام و قرآن است. علی‌رغم توطئه استکبار، قرآن روزبه‌روز پرفروغ‌تر شده و آینده از آن اسلام است. همه‌ آزادی‌خواهان جهان باید درکنار مسلمانان با سیاست پلید توهین به مقدسات و نفرت‌پراکنی مقابله کنند.»
راهپیمایی سراسری
 علیه اهانت به ساحت قرآن کریم
روز گذشته مردم سراسر ایران، در شهرها و مراکز استان‌ها به خیابان‌ها آمده و هتک حرمت مقدسات مسلمانان و آتش زدن قرآن کریم از سوی افراط گرایان سوئدی را محکوم کردند.
از تهران و شهرهای مختلف آن، تا ساری و بوشهر و زنجان و بجنورد و کرمانشاه، راهپیمایان بعد از برپایی نمازجمعه، اقدام نفرت‌انگیز علیه مسلمانان را محکوم کردند.
در ساری، راهپیمایان با شعارهایی چون «مرگ بر امریکا» «مرگ بر اسرائیل» «اروپا حیا کن، دشمنی را رها کن» «هتاک خیانت می‌کند، غرب حمایت می‌کند» نسبت به این توطئه جدید واکنش نشان دادند. نمازگزاران در چهارمحال و بختیاری، از جمله در شهرکرد، اقدام ننگین در کشور سوئد و اهانت به ساحت قرآن کریم را در راستای اسلام ستیزی دانستند که هدف از آن حمله به اصل اسلام و قرآن است.
نمازگزاران البرز نیز با برپایی اجتماعی در محکومیت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد، این حرکت دشمنان را توطئه صهیونیست‌ها و دیگردشمنان علیه مقدسات و جهان اسلام دانستند. البرزی‌ها، بویژه در کرج، با شعارهایی چون «مسیر آنان بُوَد مسیر ظلم و ذلت» «جسارت و اهانت دو حربه دشمن است» «دین مبین اسلام دشمن اهریمن است» این اقدام را محکوم کردند.
نمازگزاران البرزی همچنین خواستار اتحاد بیشتر جهان اسلام در برابر استکبار جهانی و صهیونیست‌ها شدند.در شهر قم نیز جمع کثیری از مردم مؤمن و انقلابی شهر پس از اقامه نماز جمعه در مصلای قدس این شهر با تجمع در میدان جانبازان، در حالی که تمثال‌های مبارک حضرت امام(ره)، رهبر معظم انقلاب، پرچم‌های جمهوری اسلامی، بیرق‌های مزین به نام اهل بیت(ع) و پلاکاردهایی با مضمون «جانم فدای قرآن» را در دست داشتند، فریادهای کوبنده مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس سردادند.
آنان همچنین با لگدمال کردن و آتش زدن پرچم‌های سوئد، اوج خشم و انزجار خود، از اقدام مذبوحانه افراط گرایان این کشورها در اهانت به ساحت نورانی قرآن کریم را به منصه ظهور گذاشتند.
نمازگزاران در مصلای المهدی(عج) بیرجند و نمازهای جمعه سراسر استان نیز، با شعارهایی همچون «الله اکبر»، «قرآن کتاب نور است از دشمنی به دور است»، «در سایه ذلت مستکبران شیطان اهانت می‌کند به قرآن» خشم و انزجار خود را از این اقدام ابراز داشتند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی