صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و پانزده - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و پانزده - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

خبر در خبر

ایرنا- بهزاد شریفی‌پور، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: امسال ۱۵ هزار هکتار به ذخیره‌گاه‌های ژنتیکی جنگلی استان اضافه شد و تعداد ذخایر به ۵۶ منطقه افزایش یافت.
ایرنا- سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان گفت: یکم بهمن ۱۴۰۱ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، واگذاری کاروانسرای تاریخی سمنان به تملک میراث‌ فرهنگی را امضا کرد.
تسنیم- غلامرضا ابدالی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌‌زیست گفت: بازار پرندگان فریدونکنار به‌ صورت رسمی تعطیل شده اما بازارسیاه فروش همچنان دایر است و صیادان و دامگاه‌داران مشغول خرید و فروش هستند.
ایران-  تقی حسین زاده، دبیرجامعه گردشگری الکترونیکی ایران به مسافران و گردشگران نوروزی که بلیت و تور خریداری می‌کنند نسبت به افراد کلاهبردار و غیرمجاز در فضای مجازی هشدار داد و گفت: افرادی سود جو و کلاهبردار تحت عنوان آژانس مسافرتی بدون هیچ گونه مجوز قانونی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی صرفاً درشبکه‌های اجتماعی یا ازطریق سایت اقدام به فروش بلیت، تور وخدمات مختلف می‌کنند .
ایرنا- علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌‌زیست کشور گفت: رویکرد دولت سیزدهم در تأمین آب صنایع استفاده از خروجی فاضلاب تصفیه‌خانه‌ها است. سلاجقه همچنین گفت: با وجود تصویب قانون هوای پاک در سال ۸۶ در کشور، متأسفانه تاکنون کمتر از ۱۰ درصد قانون هوای پاک اجرا شده است.
تسنیم- محسن موسوی‌خوانساری، کارشناس محیط‌‌زیست گفت: فراه‌رود همواره قسمتی از تالاب هامون را به‌ وسیله سیلاب‌های فصلی آبگیری می‌کند، اما در حال حاضر قرار است توسط دولت افغانستان یک سد مخزنی در بالادست این رودخانه در محلی به نام «بخش‌آباد» احداث شود که در این صورت، ورود سیلاب‌ها از طریق این رودخانه به شمال تالاب هامون قطع خواهد شد.
ایرنا- رضا انجم، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌‌‌زیست گفت: یکی از ویژگی‌ها و موضوعات دوازده گانه‌ای که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ مورد اهمیت ویژه‌ای قرار گرفته، محیط‌‌زیست است که البته تصویر کلان بودجه نشان می‌دهد سهم محیط‌‌زیست حدود ۲ دهم درصد از بودجه کل کشور است و این اعتبارات در سه بخش هزینه‌ای، تملک دارایی و احکام و تبصره‌ها قابل بررسی هستند.
ایسنا- هادی کیادلیری، دبیر سابق مجمع کنوانسیون تنوع زیستی کشور درباره طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال با تأکید بر اینکه جلوگیری از تخریب، احیا و نگهداشت از اهمیت بیشتری نسبت به کاشت نهال برخوردار است، گفت: با توجه به شرایط موجود این طرح بیشتر حالت نمادین و شعارگونه دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی