صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و چهارده - ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و چهارده - ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۶

دورنــما

یو‌ اس‌ ای تودی (امریکا)
بعد از پیدا شدن اسناد طبقه‌بندی شده در خانه دونالد ترامپ و جو بایدن، اف بی آی اسناد طبقه‌بندی شده جدیدی را از خانه مایک پنس، معاون اول دونالد ترامپ پیدا کرد. با این حال اتهامات جدی متوجه پنس نخواهد شد، زیرا اسناد پیدا شده در خانه او در ایالت ایندیانا نیز مانند بایدن، توسط وکلایش فاش شده و آنها به اف بی آی خبر داده‌اند تا اسناد را برده و تحویل آرشیو ملی بدهند.

 

لو پی نیو (فرانسه)
بعد از آشوب‌هایی که بر سر اصلاحات قانون بازنشستگی در فرانسه مطرح شد، دولت این کشور خبر داده، با تشکیل یک شورا درصدد انجام این کار است. این شورای 42 نفره مسئول تهیه گزارش و مرجع جامعی درباره نظام بازنشستگی فرانسه است تا هر دولتی که بخواهد قانون بازنشستگی را اصلاح کند، با تکیه بر اطلاعات مندرج در این گزارش دست به این اقدام بزند.

 

الاخبار (لبنان)
قاضی پرونده انفجار بندر بیروت اعلام کرد، کار این پرونده بعد از 13 ماه تعلیق از سر گرفته می‌شود. این در حالی است که عملکرد قوه قضائیه لبنان مدت‌ها است با نارضایتی مردم این کشور همراه بوده و بسیاری معتقدند این پرونده باعث شد مشروعیت مردمی این نهاد از بین برود. در پی آن نیز سقوط اقتصادی لبنان پیش آمد و اکنون مردم دیگر فقط به امنیت می‌اندیشند.

جستجو
آرشیو تاریخی