صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و چهارده - ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و چهارده - ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۳

دیگه چه خبر؟

فراخوان تجمع برای قبر بدون مرده!
 خبر اول اینکه، ادعای کشته شدن یک جوان کردستانی توسط نیروی انتظامی و تدفین او به صورت ناشناس در بهشت محمدی سنندج تکذیب شد. به گزارش تسنیم، در روزهای اخیر رسانه‌های معاند به منظور جبران استمرار ناکامی در ایجاد ناامنی بویژه در مناطق غربی کشور، با انتشار این ادعا تصویری از یک قبر را منتشر کردند که روی آن پارچه قرمز کشیده شده بود. آنها از مردم خواستند که در محل این قبر تجمع کنند و به بهانه عزاداری برای فرد فوت‌شده، به سر دادن شعار علیه نظام مشغول شوند. اما سازمان آرامستان‌های سنندج در واکنش به این خبر اعلام کرد که تمام ادعاها درباره این قبر و دفن ناشناس جوان کشته شده دروغ است. بر اساس این اعلام، اساساً قبری که پارچه قرمز روی آن کشیده شده و رسانه‌های معاند روی آن مانور خبری می‌دهند، قبری خالی است که قبلاً خریداری شده و اصلاً کسی در این قبر به خاک سپرده نشده است!
انزجار همگانی از توهین علی کریمی به شهدا
 خبر دیگر اینکه، استوری علی کریمی که حاوی توهین به شهدا، بویژه شهدای نیروی دریایی ارتش در جریان دفاع مقدس بود، انزجار و بیزاری همگانی را به دنبال داشت. این فوتبالیست سابق در این استوری که از پریشان حالی او، پس از شکست پروژه آشوب و اغتشاش حکایت داشت، ایده بستن تنگه هرمز را دستمایه فحاشی‌های تازه خود قرار داد و نوشت: «دهه 60 هم از این لات‌بازی‌ها درآوردید، ناو سهند و سبلان‌تون رو ترکوندن.» آنچه کریمی «ترکاندن ناو سهند و سبلان» خواند، به حمله نیروی دریایی تروریست امریکا به سکوهای نفتی ایران در سال 67 باز می‌گردد که طی آن ناوشکن‌های جوشن، سهند و سبلان مورد حمله نیروی دریایی تروریست امریکا قرار گرفته و به رغم ایستادگی دلیرانه، بیش از 60 نفر از دلاوران نیروی دریایی به شهادت رسیدند. توهین علی کریمی به این شهدا، حساسیت‌های بسیاری را برانگیخت و همه جریان‌های داخلی، فارغ از جهت‌گیری‌های سیاسی، یکصدا این اقدام این بازیگر سابق فوتبال را محکوم کردند. البته برخی نیز این توهین و فحاشی علی کریمی را ناشی از شکست او در پروژه وکالت‌دهی به فرزند شاه سابق عنوان می‌کنند.
نظر وزیر دولت بختیار درباره بی‌تفاوتی مردم
به ضدانقلاب خارج‌نشین
 دست آخر اینکه، جواد خادم، وزیر دولت بختیار از بی‌تفاوتی مردم نسبت به ضدانقلاب خارج‌نشین گفت و تأکید کرد که اگر همه ضدانقلاب هم یک فراخوان بدهند، کوچک‌ترین اثری در مردم نخواهد داشت. وی در گفت‌و‌گو با  BBCفارسی، با بیان اینکه خواسته‌های فعالان سیاسی تطابق چندانی با مردم عادی ندارد، اظهار کرد: «اگر مردم ایران فالوور یک فرد در فضای مجازی هستند، به این معنی نیست که نظرات سیاسی او را هم قبول دارند. خود من هری کین (فوتبالیست ملی انگلیس) را فالو دارم، اما اگر در انتخابات مجلس نامزد شود، به او رأی نمی‌دهم.» وی با ادعای اینکه امروز حدود 20 تا 25 هزار نفر اپوزیسیون فعال در خارج از کشور هستند، اضافه کرد: «اگر همه اینها (با هم جمع شوند و) یک اعلامیه یا فراخوان بدهند، آن هم با 100 امضای تاپ، کوچک‌ترین عکس‌العملی در مردم اتفاق نخواهد افتاد. این واقعیتی است که اپوزیسیون خارج از کشور نمی‌خواهد بفهمد.» این اظهارنظر وزیر دولت بختیار درحالی صورت گرفت که به‌تازگی، جریان وکالت دادن به فرزند شاه مخلوع ایران، فاقد پایگاه بودن ضدانقلاب، حتی در ایرانیان خارج از کشور را نیز بیان کرد و به این ترتیب، تشت ادعاهای این جریان‌ها با این فراخوان از روی بام افتاد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی