صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و سیزده - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و سیزده - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۹

اخبار

تکذیب واردات گوشت حیوان حرام گوشت به کشور
در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی سازمان دامپزشکی کشور با صدور اطلاعیه‌ای واردات گوشت حیوان حرام گوشت را به کشور تکذیب کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان دامپزشکی کشور با صدور اطلاعیه‌ای واردات گوشت حیوان حرام گوشت به کشور را تکذیب کرد. اخیراً کلیپی بدون هیچ مستندی در فضای مجازی منتشر شده است، فیلم مذکور مبنی بر واردات گوشت حیوان حرام گوشت به کشور، مربوط به سال 1396 بوده و کلیه مطالب آن کذب و شایعه است. جمهوری اسلامی ایران تحت پروتکل‌های بهداشتی با حضور ناظرین شرعی و بهداشتی اقدام به تولید گوشت در کشتارگاه‌های خارج از کشور می‌نماید و واردات گوشت گوسفندی از چین، مغولستان و هر کشور دیگر طبق ضوابط بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور، صرفاً با شرایط فوق و به صورت قطعه‌بندی منجمد و بسته بندی‌های کارتنی 10 تا 15 کیلویی وارد کشور می‌شود. همچنین در مبادی ورودی کشور توسط سازمان دامپزشکی کشور بازدید و نمونه‌برداری و آزمایش‌های لازم مربوطه صورت می‌پذیرد.
تقاضای مرغ گرم ۲۰ درصد افزایش یافت
مدیر بهره‌برداری و بهداشت سازمان مدیریت میادین شهرداری گفت: در ۴۸ ساعت گذشته بازار تقاضا ۲۰ درصد رشد داشته و خرید مردم سبب می‌شود تا هم به سبد خانوارها و هم به تولیدکنندگان کمک شود. به گزارش خبرنگار مهر، خسرو مقدسی‌زاده، مدیر بهره‌برداری و بهداشت سازمان مدیریت میادین شهرداری در برنامه خبری سیما گفت: امروز نرخ مرغ گرم عرضه شده در میادین میوه و تره‌بار تهران هر کیلو ۵۳ هزار تومان بوده و با وجود افزایش قیمت همچنان ۱۰ هزار تومان پایین‌تر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار است. وی با بیان اینکه نرخ عمده این محصول پروتئینی ۴۷ هزار تومان است، افزود: امروز ۶۰۰ تن بار مرغ گرم توزیع شد که نسبت به روز گذشته ۲۰ تن افزایش یافته بود. در حال حاضر همچنان با مازاد تولید روبه‌رو هستیم. مدیر بهره‌برداری و بهداشت سازمان مدیریت میادین شهرداری اظهار کرد: در ۴۸ ساعت گذشته بازار تقاضای ۲۰ درصد رشد داشته و خرید مردم سبب می‌شود تا هم به سبد خانوارها و هم به تولیدکنندگان کمک شود.
تولید قزل‌آلا به ۱۲۰ هزارتن می‌رسد
مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: با مهیا بودن شرایط صادرات پیش‌بینی می‌شود که تولید قزل‌آلا در سال آینده به ۱۲۰ هزارتن برسد. آرش نبی‌زاده گفت: همه ساله کاهش قیمت مرغ اثر مستقیمی در بازار قزل‌آلا داشت، اما امسال به سبب بهبود صادرات در سه ماهه دوم به کشورهای عربی بویژه عراق تأثیری در افت قیمت قزل‌آلا نداشته است. وی قیمت تمام شده هر کیلو قزل‌آلا را ۱۱۵ هزارتومان اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون قیمت هر کیلو قزل‌آلا در عمده‌فروشی تهران ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان است. نبی‌زاده می‌گوید: بنابر آخرین آمار در سه ماهه دوم امسال، ۷ هزار و ۵۰۰ تن قزل‌آلا صادر شد که به‌نظر می‌رسد تا پایان سال به ۸ هزار و ۵۰۰ تن برسد. این در حالی است که بعد از کاهش تولید قزل‌آلا بعد از وقوع سیل پیش‌بینی می‌شد که صادراتی نداشته باشیم. مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: امسال تولید قزل‌آلا به ۹۰ تا ۹۵ هزار تن می‌رسد، اما با استمرار روند بهبود صادرات پیش‌بینی می‌شود که تولید قزل‌آلا سال آینده به ۱۲۰ هزار تن برسد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی