صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و ده - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و ده - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۹

اخبــــار

صدور کیفرخواست در پرونده دختر طبیعت گرد

گروه حوادث/ دادستان عمومی و انقلاب کردکوی از صدور  کیفرخواست در پرونده مرگ دختر طبیعت‌گردی خبر داد که جسد وی در ارتفاعات «جهان‌نمای» کردکوی پیدا شد.
هادی عزیززاده دادستان عمومی و انقلاب کردکوی به میزان گفت:  بازپرس پرونده براساس نظریه کارشناسی  5 نفر از سرپرستان و اعضای گروه گردشگری را به علت بی‌احتیاطی و رعایت نکردن نظامات دولتی که منجر به مرگ  «سها رضانژاد» شد مقصر شناخت. در کیفرخواست همچنین از دادگاه خواسته شده است به استناد تبصره ماده ۵۵۱ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ ما به التفاوت  دیه نیز از صندوق تأمین خسارت‌های بدنی پرداخت شود.  دادستان عمومی و انقلاب کردکوی افزود: انتظار برای مشخص شدن نتیجه آزمایش تشخیص هویت، طولانی شدن اعلام نظر کارشناسی و اعتراض چندباره طرفین به نظریه کارشناسی و ساکن نبودن طرفین پرونده در استان و صدور نیابت قضایی برای تحقیق از متهمان از علل طولانی شدن، صدور کیفرخواست بود.
سها رضانژاد 19 تیر سال 1399  به همراه گروهی 34 نفره از تهران راهی کردکوی شدند و به ارتفاعات جهان نما سفر کردند.  
آنان به همراه اعضای این گروه با خودروهای بومی خود را به جهان نما رساندند و در نزدیکی یک پرتگاه با دره‌های عمیق چادرهایشان را برپا کردند.  آنطور که همراهان سها رضانژاد گفته‌اند او بامداد روز بیستم تیرماه از چادرش بدون آنکه وسایلی مانند ساعت و گوشی تلفن همراهش را بردارد از چادر خارج شد و دیگر بازنگشت.  بسیج همه نیروها از هلال احمر گرفته تا پلیس آگاهی، هیأت کوهنوردی، آفرودسواران و غیره بی نتیجه ماند تا اینکه سرانجام روز 18مرداد ماه، امدادگران موفق شدند جسدی ناشناس را کشف کنند که در ادامه با انجام آزمایش‌های تخصصی مشخص شد متعلق به این کوهنورد است.


با تلاش نیروی دریایی سپاه
 یک تن تریاک در آب‌های دریای عمان کشف شد

گروه حوادث/ رزمندگان نیروی دریایی سپاه یک تن تریاک را در آب‌های دریای عمان و منطقه عمومی چابهار کشف کردند.
به گزارش سپاه نیوز، ناوسالاریکم پاسدار نوذری، فرمانده پایگاه دریایی امام علی(ع) چابهار گفت: این محموله مواد مخدر از نوع تریاک با وزن تقریبی یک تن است که در منطقه عمومی چابهار و دریای عمان با هوشمندی کامل، اشراف اطلاعاتی و رصد محیط پیرامونی کشف و ضبط شد.
فرمانده پایگاه دریایی امام علی(ع) چابهار افزود: این اقدام با هدف مبارزه با سوداگران مرگ و انجام گشت‌های دریایی مستمر نیروهای اطلاعاتی این پایگاه صورت گرفت. ناوسالار یکم پاسدار نوذری گفت: رزمندگان دریادل نیروی دریایی سپاه با تأکید و ابلاغ صریح سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران به‌صورت جدی و محکم در مقابل سوداگران مرگ و قاچاقچیان سازمان یافته با اقتدار عمل می‌کنند.


اعضای یک باند 8 نفره مرتکب شدند
سرقت 60 میلیارد تومان طلا و جواهر از خانه‌های مردم

گروه حوادث/ 8 زن و مرد که با تشکیل باند و دستبرد به خانه‌های مردم طلا و جواهرات سرقت می‌کردند با تلاش مأموران پلیس در نظرآباد استان البرز شناسایی و بازداشت شدند.
‌‌سامان قاضی‌زاده، دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد در تشریح این خبر گفت: اعضای این باند هشت نفره نزدیک به 6 ماه اخیر فعالیت خود را آغاز کرده بودند که با استفاده از شرایط ناامنی ایجاد شده در نتیجه اغتشاشات اخیر اقدام به افزایش موارد سرقت از منازل می‌کردند. این شبکه متشکل از دو زن و پنج مرد به همراه یک مالخر بودند که در شهرهای مختلف کشور اقدام به سرقت می‌کردند. دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد با بیان اینکه اعضای این باند فقط طلا، جواهرات و پول نقد سرقت می‌کردند، افزود: سارقان در شهرهای نظرآباد، ساوجبلاغ، آبیک، سبزوار، نیشابور، اردبیل، تبریز و بستان‌آباد فعال بوده و پس از اجاره منزل در آن شهرستان اقدام به شناسایی خانه‌هایی می‌کردند که فاقد نگهبان یا دوربین بودند و سپس برای اینکه کسی به آنها شک نکند در پوشش زن و شوهر، اقدام به تردد به محل مذکور و سپس باز کردن در منازل با استفاده از دیلم کرده و پول و جواهرات مردم را به سرقت می‌بردند.
قاضی‌زاده با تشریح اقدامات متعدد انجام شده توسط نیروی انتظامی در خصوص این باند گفت: در بین اعضای بازداشتی باند، یک مالخر نیز وجود دارد که طلافروشی داشته و در دو ماه اخیر بیش از 900 میلیون تومان به حساب اعضا واریز کرده است. وی تعداد سرقت‌های انجام شده توسط این باند را تاکنون 200 مورد بیان کرد و متذکر شد: از این تعداد 25 مورد در شهرهای استان البرز بوده است که با اقدامات فنی انجام شده توسط نیروی انتظامی، متهمان شناسایی و بازداشت شدند و ارزش ریالی سرقت‌های انجام شده بیش از 600 میلیارد ریال است. شاکی‌های این باند می‌توانند برای طرح شکایت به دادسرای عمومی و انقلاب نظرآباد مراجعه کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی