صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و ده - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و ده - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

صادرات بخش معدن از ۳۵ میلیون تن گذشت

شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی طی ۹ ماهه سال‌جاری، ۳۵ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۹۰۰ تن انواع محصولات معدنی و صنایع معدنی به ارزش ۹ میلیارد و ۹۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صادر کرده‌اند. براساس اعلام ایمیدرو، علیرغم کاهش قیمت‌های جهانی محصولات حوزه معدن و صنایع معدنی، صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به لحاظ وزنی 5 درصد افزایش یافته است.
گفتنی است که ارزش صدور تولید این بخش، از مهر ماه امسال با رشد همراه شده است.
طبق آمار، بیشترین صادرات مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی (صنایع بالادستی و پایین دستی) به ارزش چهار میلیارد و ۸۸۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار ثبت شده است. پس از آن، زنجیره مس و محصولات پایین دستی، رتبه دوم صادرات را معادل یک میلیارد و ۱۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و رتبه سوم صادرات را زنجیره آلومینیوم و محصولات پایین‌دستی به ارزش ۸۵۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار به خود اختصاص داده‌اند. در آذر ماه امسال، میزان صادرات انواع محصولات حوزه معدن و صنایع معدنی با یک روند صعودی (از مهر ماه)، یک میلیارد و ۲۳۷ میلیون دلار ثبت شده است.
در حالی ارزش صادرات مهر ماه امسال به یک میلیارد و ۳۸ میلیون و ماه آبان به یک میلیارد و ۱۹۳ میلیون دلار رسیده بود که بیشترین میزان صادرات محصولات این بخش در سال‌جاری مربوط به خرداد ماه معادل یک میلیارد و ۳۱۴ میلیون دلار است. در مقابل طی ۹ ماهه امسال، سه میلیون و ۱۹۸ هزار و ۳۰۰ تن انواع محصولات بخش معدن و صنایع معدنی به ارزش سه میلیارد و ۵۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی 3 درصد و از نظر ارزشی ۳۲ درصد رشد داشته است.
 
جستجو
آرشیو تاریخی