صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و نه - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و نه - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۵

دیگه چه خبر؟

نماینده سازمان منافقین در پارلمان اروپا
 خبر اول اینکه، شبنم مددزاده، فعال اسبق دانشجویی در دفتر تحکیم وحدت که  سال 87 به علت ارتباط با گروهک تروریستی منافقین مجرم شناخته و روانه زندان  شد، همزمان با صدور قطعنامه ضدایرانی پارلمان اروپا تصویری یادگاری از حضور در جلسه رأی‌گیری منتشر کرد. وی که پس از آزادی در اوایل دهه 90 به فرانسه رفت و در همایش سازمان منافقین در کنار مریم رجوی حضور به هم رساند، طی دهه اخیر از جمله اعضای فعال این گروهک بوده و در کمپ آلبانی سکونت داشته است. برخی کاربران فضای مجازی پس از انتشار تصویر مددزاده در پارلمان اروپا، با یادآوری ادعاهای رسانه‌های بیگانه در حمایت از او به ارتباط نمایندگان این پارلمان با گروهک منافقین اشاره کردند. رادیوفردا ارگان فارسی‌زبان CIA در دهه هشتاد اتهامات مددزاده را «فرافکنی» خوانده بود.

انهدام ۲ تیم وابسته به داعش در سیستان و بلوچستان
 خبر دیگر اینکه، دو تیم وابسته به گروه تروریستی تکفیری داعش و تعدادی از عناصر بیعت‌کننده با آنها که با هدایت خارج از کشور قصد ایجاد ناامنی در جنوب‌شرق کشور را در ماه‌های اخیر داشتند، با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) و همکاری قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فراجا عناصر منهدم شده و تحویل مراجع قضایی شدند. به گزارش تسنیم، یکی از اهداف این تیم‌ها گروگانگیری اتباع خارجی و تجار در چابهار بوده است. اعترافات اعضای گروه‌ها که میان آنها اتباع افغانستانی و تاجیکستانی نیز وجود دارد، نشان می‌دهد طراحی‌های گسترده‌ای برای ایجاد فضای ناامنی در جنوب شرق کشور داشته‌اند. براساس این اعترافات اگر چه برخی از این عناصر در حدود 5 تا 6 ماه قبل با تروریست‌های داعش اعلام بیعت کرده بودند اما پس از آغاز اغتشاشات در ایران و ملتهب شدن فضای سیستان و بلوچستان بود که با مستقر کردن عناصر داخلی و خارجی در کوه‌های اطراف ایرانشهر برنامه‌ریزی برای اقدامات تروریستی خود در استان را آغاز می‌کنند.

صدور کیفرخواست عامل شهادت  شهید امیراحمدی
 شنیدیم که، کیفرخواست عامل به شهادت رساندن شهید مدافع امنیت سلمان امیراحمدی صادر شد. به گزارش ایسنا، علی صالحی دادستان تهران در این‌باره با یادآوری اینکه این بسیجی شهید در جریان مقابله با اغتشاشگران در محله فلاح به شهادت رسیده و برای عامل تیراندازی به شهید کیفرخواست صادر شده، گفت: در مقابله با خشونت‌ها علیه مدافعان امنیت و ناامنی در جامعه هیچ‌گونه مماشاتی نخواهیم داشت و در این زمینه پیگیری‌های حقوقی و قضایی ادامه دارد.

تأکید علمای کردستان بر حفظ وحدت
 با خبر شدیم که، روحانیون و علمای اهل سنت سراسر کشور با حضور در یک گردهمایی بزرگ که در سنندج برگزار شد، بر لزوم وحدت و دوری از تفرقه پرهیز کردند. در این همایش که با حضور علمای اهل سنت از سراسر کشور همراه بود، ماموستا رستمی امام جمعه سنندج و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و ماموستا شیرزادی امام جمعه مریوان سخنرانی کردند. در پایان این مراسم نیز قطعنامه‌ای در محکومیت اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت اسلام و مقام معظم رهبری قرائت شد.

چشم‌های برزخی یک رسانه اصلاح طلب!
 دست آخر اینکه،  سایت اصلاح‌طلب خبرآنلاین در گزارشی با عنوان «سریال‌های الف ویژه اگر حالا ساخته می‌شدند چقدر بودجه می‌خواستند؟»، دو سریال «جشن سربرون» و «طلاق» رسانه‌ ملی را در حالی نقد کرده که هنوز پخششان شروع نشده است! این رسانه با این ادعا که این سریال‌ها تماشاگر نداشته، نوشته است: «سریال  «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی و «طلاق» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی از سریال‌های تازه‌ای هستند که با عنوان الف‌ویژه روی آنتن تلویزیون رفتند؛اما ازنظر منتقدان هیچ یک تأثیر، محبوبیت و مخاطب «سربداران»،«امام علی(ع)»،«مدارصفر درجه»،«کلاه پهلوی»، «مختارنامه» و حتی «معمای شاه» را نداشتند.» در حالی رسانه نزدیک به علی لاریجانی و اصلاح طلبان سریال‌های پخش نشده «جشن سربرون» و «طلاق» را از منظر میزان مخاطب نقد کرده است که این رسانه‌ها سابقه همین رویه را در کارنامه سیاسی خود نیز داشته‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی