صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و نه - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و نه - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۹

اخبــــار

 

کشف شمش‌های مسروقه از کابینت خانه سارق
گروه حوادث/ کارگر کارگاه طلاسازی که با جلب اعتماد صاحبکارش و دسترسی به کلیدهای کارگاه 5 کیلو طلا سرقت کرده بود از سوی پلیس اصفهان دستگیر شد.
سرهنگ حسین تُرکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: چندی قبل  متصدی یک کارگاه طلاسازی با مراجعه به پلیس از سرقت پنج کیلو طلای ساخته شده به همراه پنج عدد شمش طلا و یک دستگاه ضبط تصاویر خبر داد و کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی استان اصفهان و کارشناسان بررسی صحنه جرم بلافاصله در محل حضور یافته و تحقیقات تخصصی خود را آغاز کردند.
در مشاهدات اولیه مشخص شد قفل‌های ورودی کارگاه و همچنین در گاوصندوق با کلید باز شده و با توجه به سرقت دستگاه ثبت تصاویر طوری صحنه سازی شده بود که کارآگاهان تصور کنند سرقت از سوی متصدی کارگاه رخ داده است.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: کارآگاهان بدون توجه به صحنه‌سازی‌های صورت گرفته با دقت  به تحقیقات خود ادامه دادند تا اینکه صحبت‌های ضد و نقیض یکی از کارگران این کارگاه باعث شد تا به او ظنین شوند. سرانجام با اقدامات پیچیده و هوشمندانه ارتکاب سرقت از کارگاه طلاسازی توسط کارگر مذکور برای کارآگاهان محرز شد و پس از هماهنگی با مرجع قضایی وی دستگیر شد و به پلیس آگاهی استان اصفهان انتقال یافت.
این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال به سرقت رفته توسط متهم را ۸۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در بازرسی از منزل متهم دو کیلو و ۶۲۲ گرم از طلاها که در لوله‌ای آهنی جاساز شده بود و همچنین ۵۷۵ گرم از طلاجات در قالب شمش که در کابینت آشپزخانه جاساز شده بود و همچنین یک دستگاه کوره ذوب طلا کشف شد. در ادامه تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهم مقادیری از طلاهای مسروقه را به فروش رسانده و مبالغ حاصل از فروش آنها را به حساب یکی از اقوام خود واریز کرده است که وی نیز به جرم همکاری با متهم دستگیر شد.
سرهنگ تُرکیان با بیان اینکه متهم اصلی در مواجهه با مدارک و مستندات مستدل و محکم پلیس به ناچار لب به اعتراف باز کرده و پرده از راز این سرقت برداشت، گفت: متهم مدعی شد چون مورد اعتماد صاحبکار خود بودم و به کلید‌های ورودی و همچنین کلید گاوصندوق آن دسترسی داشتم؛ نقشه این سرقت را طراحی و اجرا کردم و برای اینکه شناسایی نشوم، دستگاه «دی وی آر» را هم سرقت کردم .
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه پرونده این سرقت با هوشیاری کارآگاهان بسته شد، گفت: به صاحبان کارگاه‌ها توصیه می‌‌کنیم از اعتماد بیش از اندازه به کارگران خودداری کرده و کلید‌های ورودی به کارگاه‌ها و گاوصندوق را در اختیار آنان نگذارند.

انتقام عروس عصبانی از مادرشوهر
گروه حوادث/ عروس عصبانی که مادرشوهرش را تا یک‌قدمی مرگ کشانده بود به تصور اینکه مرتکب قتل شده به شمال کشور فرار کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، اوایل دی امسال مرد جوانی به مرکز پلیس رفت و گفت: مادرم به تنهایی زندگی می‌کند و من هر روز با او در تماسم، امروز هر چه با مادرم تماس گرفتم جواب نداد. نگران شدم و به خانه‌اش آمدم، اما در را باز نکرد. با کلید وارد خانه شده و در کمال ناباوری با بدن نیمه‌جان مادرم در اتاق پذیرایی مواجه شدم. مادرم بی‌هوش بود و نمی‌توانست حرف بزند اما روی بدنش آثار کبودی به چشم می‌خورد و معلوم بود بشدت کتک خورده است. طلاهای مادرم نیز به سرقت رفته، او را به بیمارستان منتقل کردم اما در کما است.
با شکایت مرد جوان، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت پایتخت دستور تحقیقات و دستگیری سارق یا سارقان را صادر کرد، اما در بررسی‌های مأموران با توجه به سالم بودن در ورودی، فرضیه سرقت توسط فردی آشنا مطرح شد.
سه هفته از این ماجرا گذشته بود که پیرزن به هوش آمد و راز این سرقت خشن را برملا کرد: عروسم می‌خواست مرا بکشد. روز حادثه به خانه‌ام آمد، اما با هم دعوایمان شد و ناگهان عروسم به سمتم حمله کرد و مرا کتک زد، بعد با مجسمه‌ای که آنجا بود به سرم کوبید و من بی‌هوش شدم.
با اطلاعاتی که وی در اختیار مأموران قرار داد، تحقیقات آغاز شد و زن جوان در یکی از استان‌های شمالی کشور بازداشت شد. عروس جوان که تصور می‌کرد در این نزاع مادرشوهرش را به قتل رسانده است در تحقیقات گفت: مادرشوهرم از همان ابتدا مخالف این ازدواج بود و مدام زخم‌زبان می‌زد و یک لحظه هم اجازه نمی‌داد آرامش داشته باشم. حتی مدتی قبل در یک دعوا مرا کتک زد و آسیب شدیدی دیدم و تحت درمان قرار گرفتم، ولی به خاطر شوهرم و علاقه‌ای که به او داشتم از مادرش شکایت نکردم. با این حال او دست‌بردار نبود و مدام اذیت می‌کرد.  دیگر از دست کارهایش خسته شده بودم و تصمیم گرفتم با او صحبت کنم. روز حادثه به دیدنش رفتم اما با هم درگیر شدیم و او را کتک زدم. وقتی مادرشوهرم بی‌هوش روی زمین افتاد، فکر کردم مرده است و از ترس فرار کردم. طلاهایش را هم سرقت کردم تا فکر کنند دزد به خانه‌اش آمده است. طلاها را 200 میلیون تومان فروختم و خرج کردم اما الان پشیمانم.

گوشت های آلوده به مردم نرسید
گروه حوادث/ عامل توزیع گوشت های آلوده که قصد انتقال آنها به شمال کشور را داشت از سوی پلیس دستگیر شد.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری بیان داشت:عوامل عملیات کلانتری ۱۷۳ امین آباد در رصدهای اطلاعاتی خود دریافتند فردی با تهیه گوشت های آلوده قصد دارد آنها را با استفاده از یک دستگاه خودروی سواری پراید به شهرهای شمالی کشور انتقال دهد که موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس قرارگرفت و با  افزایش گشت های هدفمند سرانجام  تیم عملیاتی کلانتری امین آباد با انجام اقدامات اطلاعاتی سوژه مورد نظر را در محدوده کمربندی دوم تهران شناسایی کرده و موفق به توقف خودرو و دستگیری متهم شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه کارشناسان ارزش 1500
کیلو گرم گوشت های کشف شده را بیش از سه میلیارد ریال ارزیابی کرده‌اند، گفت:متهم پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

مرگ سه مسافر زیر چرخ های کامیون
گروه حوادث/ برخورد یک کامیون با سه عضو یک خانواده در محور طبس - یزد، جان آنها را گرفت.سرهنگ محمدامیر کاظمی جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: این حادثه ساعت ۲۳ و ۲۰ دقیقه پنجشنبه در کیلومتر سه محور طبس - یزد محدوده امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) و ایستگاه راه‌آهن طبس رخ داد. سه نفر از اعضای یک خانواده اهل شهرکرد  در کمربندی حوالی ایستگاه راه‌آهن طبس از اتوبوس اصفهان که به مقصد مشهد در حرکت بود، پیاده شدند، آنها در حال عبور از عرض جاده بودند که ناگهان یک دستگاه کامیون به آنها برخورد کرد و هر سه نفر در صحنه فوت شدند.
جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: علت دقیق حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

جستجو
آرشیو تاریخی