اعتراف هولناک افسر انگلیسی به 49 مورد سوءاستفاده جنسی

دیوید کریک، افسر ۴۸ ساله پلیس لندن روز دوشنبه با اعتراف به ارتکاب ۴۹ مورد جرم ازجمله ۲۰ مورد تجاوز جنسی موجب شوک و وحشت در افکار عمومی انگلیس شد.
به گزارش ایرنا از نیویورک تایمز، پرونده دیوید کریک ۴۸ ساله یکی از جنجالی‌ترین موارد تجاوز جنسی در انگلیس در ۱۷ سال گذشته است. او در مجموع 49 مورد سوءاستفاده جنسی و تجاوز داشته که بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۰ میلادی مرتکب شده است.
پلیس لندن ضمن عذرخواهی اعلام کرده که باید پیش از این، موارد سوء‌استفاده را شناسایی می‌کرد و کریک از قدرت خود به‌عنوان افسر پلیس برای ارتکاب جنایات سوء‌استفاده کرده است. پلیس لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد بزودی سازکار جدیدی برای مقابله با جرایم نیروهای پلیس و همچنین نژادپرستی در این نیرو به کار خواهد گرفت.
پرونده کریک در حالی در جریان است که اعتماد مردم به افسران پلیس در انگلیس روبه کاهش گذاشته و نارضایتی‌ها از پلیس لندن پس از چندین جنایت برجسته که فرهنگ و استانداردهای نیروی پلیس لندن را در کانون توجه قرار داد، افزایش یافت.
در این مدت از وی و سه افسر پلیس دیگر ۱۴ بار شکایت شد که ۷ مورد به تعرض به زنان مربوط می‌شود. در این فاصله زمانی وضعیت وی مورد ارزیابی واقع نشد. امروز او به‌عنوان یکی از متهمان به تعرض جنسی در انگلیس شناخته می‌شود. او ۷۱ بار متهم به تعرض جنسی شده است که در ۴۸ مورد گناهکار شناخته شده است. صادق‌خان، شهردار لندن گفت: فرصت‌های زیای در این سال‌ها برای شناسایی وی از دست رفته است. درس‌هایی باید از این موضوع گرفته شود.
ما باید به این موارد رسیدگی کنیم و یک کمیسیون اصلاحی ایجاد کنیم تا این موارد در آینده روی ندهند. در حالی‌که وزیر کشور انگلیس پس از قتل سارا اوارد در سال ۲۰۲۱ قول حفاظت از زنان را در انگلیس داده بود، اما حالا قبول کرد که وزارتخانه وی اقدامی برای بررسی سوابق دیوید کریک که قبلاً متهم به تعرض جنسی بوده، انجام نداده است.
وزیر کشور انگلیس به نبود یک سیستم ارزیابی مؤثر در سیستم استخدام در پلیس اذعان کرده است. سوئلا بریومن وزیر کشور انگلیس گفت: امروز روز تاریک و آزاردهنده‌ای در تاریخ انگلیس و خانواده پلیس انگلیس است. این یک واقعه آزاردهنده است. این نشان‌دهنده از بین رفتن اعتماد به پلیس است. لازم است که این وضعیت تغییر کند.
واکنش کاردار ایران در لندن
سید مهدی حسینی متین، کاردار ایران در لندن در واکنش به اعتراف یکی از پلیس‌های انگلیس مبنی بر تجاوز به 24 نفر در توئیتی نوشت: «کجا هستند بی‌بی‌سی فارسی و تروراینترنشنال (IranIntl) که کوچکترین گزارشی ارسال کنند تا چه رسد به حمایت از قربانیان!»
وی ادامه داد: «ظاهراً اینجا پای منافع دولت فخیمه درمیان است نه منافع ملی مردم ایران که سنگش را به سینه می‌زنند!»
جستجو
آرشیو تاریخی