صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و شش - ۲۷ دی ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و شش - ۲۷ دی ۱۴۰۱ - صفحه ۹

اخبار

جزئیات برنامه دولت برای توسعه ناوگان هوایی
تعداد صندلی‌های پروازی ۴۰ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: همزمان با افزایش ۲.۵ برابری تقاضای سفر هوایی، تعداد صندلی پرواز در یک سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافت و تعداد هواپیماهای عملیاتی به ۱۷۵ فروند رسید.
به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم با سه استراتژی «ساخت هواپیما»، «خرید هواپیمای دست دوم» و «بازگرداندن پرنده‌های زمینگیر» به خط پروازی، درصدد جبران کمبود صندلی پرواز و به تعادل رساندن عرضه و تقاضا در بخش حمل‌ونقل هوایی است. هر سال تقاضای سفر هوایی در ماه‌های پایانی سال و شروع سال نو افزایش می‌یابد و کمبود صندلی پرواز نسبت به تقاضای سفر، بهانه‌ای برای گران فروشی بلیت هواپیما می‌شود. در ۳ سال گذشته دوره انتظار خرید بلیت هواپیما تا ۳۰ روز افزایش پیدا کرده و امکان پاسخگویی به تقاضای سفر هوایی به صورت روزانه و حتی هفتگی کاهش پیدا کرده است؛ آن‌گونه که اگر همین امشب تصمیم به انجام یک سفر زیارتی به مقصد مشهد مقدس داشته باشید امکان اینکه برای روز یا حتی هفته بعد بلیت پیدا کنید بسیار بعید است. در همین راستا «محمد محمدی بخش» رئیس سازمان هواپیمایی دیروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره برنامه دولت برای توسعه ناوگان هوایی گفت: هم‌اکنون تعداد صندلی‌های پروازی تا ۴۰ درصد افزایش یافته و تعداد هواپیماهای عملیاتی به ۱۷۵ فروند هواپیما رسیده است. وی به ایرنا می‌گوید: «افزایش ناوگان» استراتژی دولت سیزدهم است و این مهم را از دو راه خرید هواپیمای دست‌دوم و اورهال هواپیماهای زمینگیر پیگیری می‌کند تا دو برابر و نیم شدن تقاضای سفر را پاسخ دهد. بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، از ابتدای سال ۱۰۰ فروند هواپیمای زمینگیر شناسایی شده است که دولت در نظر دارد تا برنامه اورهال مجدد این پرنده‌ها را در دستور قرار دهد و وارد چرخه پروازی کند.از این مسیر اخیراً سه فروند هواپیما بعد از چند سال زمینگیری وارد چرخه پروازی شده است. سازمان هواپیمایی طی ۲ سال گذشته اعلام کرده است که برای افزایش تعداد صندلی پرواز منتظر احیای برجام نمی‌ماند و افزایش ناوگان را از چند مسیر دیگر ادامه می‌دهد.

توزیع گوشت ارزان برای تعدیل قیمت بازار آغاز شد

دیروز وزارت جهاد کشاورزی از توزیع گسترده گوشت ارزان برای تعدیل قیمت در بازار خبر داد. به گزارش فارس، وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی کرده تا با عرضه گوشت ارزان در کشور قیمت‌هایی را که در روزهای قبل افزایش یافته بود تعدیل کند.قیمت گوشت قرمز در روزهای گذشته افزایش یافته بود و گزارش‌هایی از بالا رفتن قیمت‌ها تا کیلویی 300 هزار تومان گوشت گوسفندی هم وجود داشت. معاون شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد که گوشت گوسفندی منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۱۴۲ هزار تومان و گوساله مخلوط با قیمت ۱۵۲ هزار تومان بدون محدودیت در کل کشور در حال توزیع است و در حد نیاز و کشش بازار این کار ادامه خواهد داشت. محمد جعفری تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله منجمد مخلوط 145 هزار تومان است، نرخ گوشت گوسفندی مخلوط نیز 135 هزار تومان است که درب سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام به توزیع کنندگان تحویل داده می‌شود. توزیع این گوشت‌ها بیشتر در میادین میوه و تره بار است و در صورتی که در مراکز و فروشگاه‌های داخل شهر هم توزیع شود در کاهش قیمت تأثیر بیشتری خواهد داشت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی