صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و شش - ۲۷ دی ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و شش - ۲۷ دی ۱۴۰۱ - صفحه ۱۴

اخبـــــار

رئیس سازمان سنجش خبر داد
قطع اینترنت همراه در روزهای کنکور به‌صورت نقطه‌ای
رئیس سازمان سنجش با تأکید بر اینکه موضوع امنیت آزمون خواسته خانواده‌ها است، گفت: اینترنت همراه در روزهای کنکور به صورت نقطه‌ای و در بخش پیام‌رسان‌ها قطع می‌شود.
دکتر عبدالرسول پورعباس با تشریح روند برگزاری کنکور ۱۴۰۲ و آمادگی سازمان سنجش برای برگزاری کنکور گفت: از دولت خواستیم که امکان ارسال و دریافت فایل از طرق اینترنت در روزهای کنکور وجود نداشته باشد که مصوب شد اینترنت همراه در حوزه‌های شبکه‌های پیام‌رسان محدودیت داشته باشد و به شکل نقطه‌ای محدودیت اعمال می‌شود. درباره اینترنت ثابت محدودیتی وجود ندارد. پورعباس اظهار داشت: در بهمن ماه اولین آزمون‌های الکترونیک را به‌صورت آزمایشی برگزار می‌کنیم.  حذف کنکور که تا ابد وجود ندارد. چون کنکور مسابقه‌ای است که برای یک صندلی دارد اتفاق می‌افتد. اکنون برای ۸۵ درصد رشته‌ها کنکور حذف شده است. معاون وزیر علوم اظهار داشت: شبکه‌های تقلب را کاملاً تحت رصد داریم. سال گذشته ۱۳ شبکه را شب قبل از آزمون شناسایی کردیم.  درسال گذشته ۸۰۰ سیستم آشکارساز یا سیگنال یاب با بورد ۲ متر داشتیم که امسال این تعداد به ۲ هزار و ۸۰۰ سیستم با بورد ۴ متر رسیده است. تجهیزات تقلب بعضاً تجهیزات فوق جاسوسی هستند و داوطلبان بدانند که کشف این تجهیزات حتی خاموش و استفاده نشده هم باشد محرومیت در پی دارد و اگر تجهیزات روشن باشد که تا ۱۰ سال محرومیت از آزمون را در پی دارد. این اطمینان را می‌دهیم که در ۱۴۰۱ یک مورد نداشتیم که بتواند حتی یک صندلی معمولی را با تقلب به‌دست آورد.

دنیا همچنان روی موج صعودی کرونا است
تجربه دوباره روز بدون فوتی کرونا در کشور
گروه اجتماعی/ سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کنترل موج هشتم کرونا و کاهش موارد ابتلای شدید و مرگ‌و‌میر سویه‌های جدید اُمیکرون در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر واکسن‌های ایرانی علیه کرونا به اندازه کافی و حتی زیاد در کشور وجود دارد، همچنین از شدت درگیری دنیا با موج جدید کرونا خبر می‌رسد که انگلیس رکوردهای ابتلا و مرگ‌ومیرهای کرونایی را شدید گزارش کرده است. هر چند همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صدر تذکرات کارشناسان است، با این همه در 24 ساعت منتهی به روز گذشته یک‌بار دیگر آمار مرگ‌ومیر کرونایی در کشور صفر اعلام شد. با وجود اینکه در این بازه زمانی ۱۴۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۷۰ نفر از آنها بستری شدند و ۱۸۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند، اما همچنان هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز کرونایی نیست. ۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۹۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
خارج از ایران، بر اساس آمار رسمی ارائه شده در جدول جهانی «ورلداُمتر»، طی شبانه‌روز منتهی به روز گذشته کرونا در جهان جان ۷۳۶ نفر را گرفته است، همچنین در این بازه زمانی ۱۹۸ هزار و ۲۰۵ ابتلای جدید جهانی نیز به ثبت رسیده است. آمارها در عین حال نشان می‌دهد ژاپن با ثبت ۴۱۵ فوتی طی شبانه‌روز گذشته بیشترین شمار مرگ‌های کووید19 را در جهان داشته است.
در انگلیس نیز در روزهای اخیر شمار فوتی‌های کرونایی بیشتر شده و این کشور دومین کشور اروپایی است که شمار قربانیان آن از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی