اهدای اعضای بدن فرمانده شهید

گروه حوادث/  عامل شهادت فرمانده یگان امداد شهرستان ساوه با تلاش مأموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی و همکاری پلیس آگاهی کردستان دستگیر شد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، روز شنبه 17 دی
ستوان‌یکم «احمد کشوری نیا» 44 ساله فرمانده یگان امداد شهرستان ساوه در حین مأموریت تعقیب و مراقبت و درگیری با خودروی قاچاقچیان کالا که دارای پلاک سرقتی بود بر اثر برخورد عمدی خودرو متهمان با خودروی وی ناگهان به بیرون پرتاب شد و سر وی با زمین برخورد کرد که بلافاصله با بالگرد به بیمارستان ولیعصر(عج) فراجا تهران منتقل شد. اما در نهایت به درجه رفیع شهادت نائل آمد. این شهید متأهل و‌داری یک فرزند پسر بوده است.
دو تیم از افسران زبده پلیس آگاهی استان مرکزی، شناسایی و دستگیری عامل این جنایت را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. تا اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با همکاری پلیس آگاهی استان کردستان با کمترین سرنخ‌های موجود تحقیقات گسترده پلیسی را آغاز و سرانجام بامداد شنبه 24 دی با اقدامات اطلاعاتی محل اختفای عامل این جنایت را در شهرستان سنندج شناسایی و در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
اعضای بدن فرمانده یگان امداد شهرستان ساوه که در مأموریت دستگیری قاچاقچیان دچار مرگ مغزی شده بود، با موافقت خانواده‌اش به بیماران نیازمند اهدا شد. شهید ستوان‌یکم «احمد کشوری‌نیا» بامداد جمعه 23 دی به دلیل مرگ مغزی، پس از اقدامات قانونی و رضایت خانواده به یکی ازمراکز پیوند اعضا منتقل شد که از این شهید بزرگوار 2 کلیه، 2 قرنیه و کبد وی برداشته و برای پیوند به پنج بیمار نیازمند اهدا شد و به آنان زندگی دوباره بخشیده، همچنین پانکراس وی برای استخراج سلول‌های بنیادی در اختیار پزشکان قرار گرفته است. پیکر مطهر سروان شهید «احمد کشوری نیا» ساعت 9 صبح یکشنبه 25 دی در ساوه تشییع و به زادگاهش در استان لرستان منتقل خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی