صفحات
شماره هشت هزار و نود و هفت - ۱۷ دی ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و نود و هفت - ۱۷ دی ۱۴۰۱ - صفحه ۸

اخبار

آغاز دیپلماسی منطقه‌ای در حوزه پولی و بانکی
پیمان پولی با قطر امضا می‌شود

رئیس ‌کل بانک مرکزی به منظور توسعه و تقویت ارتباطات و مناسبات پولی و بانکی با کشورهای حاشیه خلیج فارس، در صدر هیأتی تخصصی اواخر هفته گذشته سفری به قطر داشت.
به گزارش بانک مرکزی، فرزین رئیس‌ کل بانک مرکزی در دیدار با شیخ بندر بن محمد آل ثانی رئیس‌ کل بانک مرکزی قطر بر توسعه همکاری‌ها و ارتباطات پولی و بانکی میان تهران و دوحه تأکید کرد.
وی با تأکید بر چشم‌انداز مثبت مناسبات اقتصادی ایران و قطر تأکید کرد: با افزایش همکاری‌های پولی و بانکی میان دو کشور به همراه در دستور کار قرار دادن پیمان‌های پولی دو و چندجانبه قطعاً به اهداف پیش‌بینی شده در مناسبات تهران - دوحه خواهیم رسید.
همچنین در این دیدار رئیس‌ کل بانک مرکزی قطر بر علاقه‌مندی این کشور برای افزایش مناسبات بانکی و پولی با ایران تأکید کرد و گفت: توسعه مناسبات بانکی با جمهوری اسلامی ایران جزو اولویت‌های اصلی ماست و این همکاری‌ها قطعاً به نفع دو کشور خواهد بود. وی تصریح کرد: از هر ابزاری برای تعمیق و افزایش همکاری‌ها و مناسبات بانکی و پولی بین قطر و ایران استفاده خواهیم کرد.
گفتنی است، صفری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه نیز رئیس‌کل بانک مرکزی را در این سفر همراهی می‌کرد. افزایش تبادلات و همکاری‌های پولی و بانکی ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس در دستور کار جدی بانک مرکزی قرار دارد.

وزارت اقتصاد:
درباره عضویت در FATF هنوز به مراجع عالی کشور اعلام نظر نکرده‌ایم

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی تأکید کرد که نظر این وزارتخانه درباره عضویت در FATF هنوز به مراجع عالی کشور اعلام نشده است. به گزارش مهر، در پی انتشار خبری درباره عضویت جمهوری اسلامی ایران در نهاد FATF در برخی رسانه‌ها، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اقتصاد تأکید کرد که نظر این وزارتخانه در این باره هنوز به مراجع عالی کشور اعلام نشده است. در اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی همچنین اشاره شده است که هرگونه تصمیم‌گیری در این موضوع، پس از اخذ نظر دستگاه‌های متولی و جمع‌بندی مراجع عالی کشور اتفاق خواهد افتاد. 

حمله سایبری گسترده به بانک مرکزی خنثی شد

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از دفع حمله سایبری گسترده طی پنجشنبه شب به بانک مرکزی خبر داد. به گزارش تسنیم، امیر محمدزاده لاجوردی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در فضای مجازی نوشت: شب جمعه بانک مرکزی و سکوهای بله و روبیکا مورد هدف حملات منع خدمت توزیع ‌شده (DDoS) قرار گرفتند و با آن مقابله شد.این روزها بیشترین حجم حملات خارجی به ‌سوی بانک‌ها و مؤسسات مالی، شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت و زیرساخت‌های ارتباطی است که دفع شدند.
جستجو
آرشیو تاریخی