یمن آوردگاه امت اسلام با یزید زمان

یکی از مهم‌ترین دلایل الگو بودن شهدا این است که هر چه داشتند در راه خدا فدا کردند و هیچ چیزی را برای خودشان نخواستند. بر همین اساس است که از صدر اسلام تاکنون این شهدا هستند که توانستند شاخصه‌هایی بیافرینند که می‌توان بر اساس آن، راهبرد تعیین کرد و در مسیر پیشرفت از دستاوردهای آنان به عنوان چراغی هدایتگر بهره جست.
امام خمینی(ره) در موارد پرشماری می‌فرمودند: «این شهدا هستند که مسیر را به ما نشان می‌دهند و با خون سرخ خودشان می‌توانند ما را به سعادت دنیا و آخرت برسانند». رهبر معظم انقلاب نیز تا به امروز مسیر نورانی شهدا و امام راحل را پیموده‌اند و قطعاً یکی از دلایل موفقیت و سرافرازی معظم‌له این است که دائماً با اسامی و نظرات و تفکرات شهدا عجین و همراه هستند و آن شخصیت‌های نورانی هستند که مسیر راه رهبر معظم انقلاب را روشن کرده و بدون شک خطاها و کاستی‌هایی در این مسیر وجود ندارد.
در همین رابطه مردم یمن و انقلابیون این کشور نیز با توجه به سابقه‌ای ولایی آن‌ها و ارادت به اهل بیت(ع) به ویژه امام علی(ع) توانسته‌اند راه شهدا را به خوبی بپیمایند. شهید سیدحسین الحوثی از عوامل فکری و معنوی جنبش مقاومت حوثی‌ها بود که توانست با پیمودن راه و مکتب اهل‌بیت (ع) به درجه رفیع شهادت برسد و به عنوان پرچمدار حرکت آزادی‌بخش و استقلال‌طلبانه انقلابیون یمنی ظاهر شود.
شهید سیدحسین الحوثی باوجود اینکه نتوانست زمان طولانی را برای تحصیل در شهر مقدس قم حضور یابد، اما توانست با خلوص نیت و ارتباط گیری حقیقی با مفاهیم اسلام انقلابی در مسیر حرکت ملت یمن تحولی ژرف پدید آورد؛ تحولی که ختم به عزت و استقلال شود. او توانست به عنوان مروج یک مکتب نجات‌بخش که از درون مکتب اهل‌بیت(ع) سرچشمه گرفته،  با تولید یک ادبیات انقلابی مردمی در جامعه یمن انسجام‌آفرینی کند و ملت را در برابر توفان زمان و بحران‌های پیش رو آب دیده سازد؛ تا آنجا که دشمن متعجب شود و همین شگفتی، علامت ناکامی آمریکا، رژیم صهیونیستی و غربی‌ها در مقابل این ملت بزرگ است. به عبارت دیگر اراده این ملت با عطف به مکتب اهل بیت(ع) که خواستگاه اسلام انقلابی است عجین و نمایان شده است.
به همین دلیل بود که دولت متجاوز عربستان سعودی در شرایط بسیار خفت‌بار مجبور به گفت‌وگو با آن‌ها شد و امروز شاهد آن هستیم این اعراب منطقه هستند که بدون تعصب و سوگیری سیاسی، جوانان انقلابی یمن را به عنوان الگوی آزادی‌بخش کشورهای مختلف می‌شناسد.
تعداد شهدای یمن در مصاف با ناتو و ائتلاف عبری عربی برای ما نامعلوم است، اما آنچه روشن است، غلبه خون شهدا بر شمشیر دشمنان است و این ملت یمن بودند که در طول یک دهه مبارزه هر روز واقعه عاشورا را تکرار و هربار یزید زمان را رسوا کردند.
در طول ایام مبارزه ملت یمن برای کسب استقلال و تشکیل حاکمیت دینی، بزرگانی همچون شهید صالح الصماد  و بسیاری از افرادی که در این مسیر جانفشانی کردند، تقدیم انقلاب و نهضت و خواست و اراده مردم یمن شدند و خون آن‌ها موجب افزایش توان و ‌اراده مردم یمن شد. هیچ عاملی برای افزایش توانمندسازی یمنی‎ها به غیر از پیمودن مسیر شهدای مکتب اسلام و انقلاب اسلامی و انقلاب یمن را نمی‌توان نام برد.
سیدعبدالملک الحوثی در سن کمتر از 40 سالگی توانسته با بهره‌گیری از روش نورانی شهدای انقلاب اسلامی، شرایطی را برای یمن ایجاد کند که در زمانه فعلی اعجاب‌انگیز است. ما شاهد بودیم به واسطه دلاوری و شجاعت وی رؤسای قبایل یمنی با او بیعت می‌کنند و او ارادت قلبی‌اش را به سید حسین الحوثی، شهدای یمن و انقلاب اسلامی، امام خمینی و شهید سلیمانی به وضوح بیان می‌دارد.
عبدالملک الحوثی نسبت به تأثیرگذاری خط مشی شهید سلیمانی همواره بهترین نظرات را بیان کرده و معتقد است اگر این شهید بزرگوار نبود، ما امکان این مبارزه طولانی را با ابرجنایتکاران منطقه و جهان نداشتیم. سیدعبدالملک الحوثی در دوران مبارزه با ائتلاف عبری عربی، اثبات کرده است با پیمودن راه شهدای جهان اسلام، یمن عزیز یکی از سپرهای قابل اعتماد امت اسلامی بوده و آنان هستند که می‌توانند در این برهه، بینی نظام سلطه که در رأس آن آمریکا قرار دارد را به خاک بمالند.
شاید کسی حملات هوایی اخیر توسط آمریکا و انگلستان و برخی کشورهای منطقه و عضو ناتو را نتواند در ذهن مجسم کند، اما این جنایتکاران در کشوری عملیات‌های سنگین نظامی هوایی و بمباران‌های شدید را انجام دادند که در یک دهه گذشته ائتلاف ضدیمن مکان سالم، زیرساخت سالم و امکانات و توانمندی‌های سالم برای آن‌ها قرار نداده است.
خلبانان مزدور دشمن در جریان بمباران‌های یمن اعلام کردند بانک اطلاعات ما چندین بار به اتمام رسیده و ما نقاط مختلف را برای چندمین بار بمباران کردیم و آمریکا در شرایطی به یمن مظلوم و مقتدر حمله می‌کند که درواقع با کمک امکانات اطلاعاتی آمریکا در طول یک دهه گذشته، مکان قابل توجهی برای آن‌ها باقی نمانده، ولی مهم عزم و اراده‌ای است که آن‌ها در برابر نظام سلطه و حمایت از مردم غزه در پیش گرفته‌اند و همچنان مقتدرانه به پیش می‌روند. چراغ هدایت شهدا و مسیر مشخص شده توسط شهدای مقاومت می‌تواند مردم یمن را به پیروزی و استقلال برساند. در حقیقت جنبش انصارالله نشان داد سرزمین یمن آوردگاه مبارزه با یزید زمان است و این نبرد تا صبح ظهور امام عصر(عج) استمرار خواهد داشت.
جستجو
آرشیو تاریخی