مروری بر زندگی‌نامه و شهادت فرمانده گردان‌های القسام «ایمن نوفل»

ترور به جرم «طوفان»

«ایمن نوفل» یکی از فرمانده‌هان شاخه نظامی حماس بود که در جریان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پس از آغاز عملیات تاریخی طوفان‌الاقصی به شهادت رسید. وی همه عمر خود را فدای راه مقاومت کرد و دستاوردهای بزرگی در خنثی کردن توطئه‌های رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت فلسطین و جنبش حماس داشت.

قصه زندگی
ایمن نوفل، یکی از رهبران مشهور جنبش حماس بود و تابعیت عرب فلسطینی داشت. او در سال 1965 در اردوگاه آوارگان «بوریج» در نوار غزه به دنیا آمد. فرمانده ایمن عضو شورای عمومی فلسطین و همچنین رئیس تیپ مرکزی در گردان‌های عزالدین القسام بود. وی همچنین از افراد نزدیک به معاون گردان‌های القسام جناب آقای «مروان عیسی» به شمار می‌رفت. شهیدنوفل یکی از رهبرانی بود که مناصب و وظایف مهم بسیاری را بر عهده داشت که البته دوران فرماندهی او در سمت‌های مختلف منجر به تلفات بسیاری در میان نیروهای اشغالگر شد.
بر این اساس وی برای نخستین‌بار در سال 1991 میلادی دستگیر و به زندان‌های دشمن صهیونیستی انداخته شد. او بار دیگر در سال 1997 میلادی دستگیر شد، اما این بار توسط مقامات اطلاعاتی فلسطین. شهید نوفل  همچنین در سال 2008 توسط مقامات مصر دستگیر شد، اما بعداً مشخص شد دستگیری او غیرموجه یا ناعادلانه بوده است. بر این اساس سازمان‌های آزادی بخش خواستار آزادی او از زندان شدند.

از فرماندهان طوفان‌الاقصی
سن فرمانده ایمن نوفل هنگام شهادت 58 سال بود. او عمر خود را صرف انجام وظایف پرشمار، دفاع از آرمان فلسطین و آمادگی برای مبارزه با نیروهای اشغالگر صهیونیستی کرد. علاوه بر این، او یکی از رهبران امنیتی و اطلاعاتی در جنبش حماس بود، همچنین یکی از رهبران برجسته عملیات طوفان‌الاقصی به شمار می‌رود که در 7 اکتبر ضربه سختی به حیثیت رژیم صهیونیستی زد. با این حال، نیروهای اشغالگر صهیونیست، فرمانده نوفل را در جریان حملات به نوار غزه ترور کردند و تاریخی پر از فداکاری برای کشورش و دفاع از آن به جای گذاشتند. او در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه بوریج آسمانی شد و عده زیادی از همرزمان او نیز همراه وی به ملکوت پیوستند.
مراسم تشییع پیکر مطهر رهبر فقید ایمن نوفل که توسط نیروهای دشمن وحشی اشغالگر ترور شد، در هفدهم مهرماه ۱۳۹۲ برگزار شد. رهبری برجسته‌ که فداکاری‌ها و دستاوردهای بزرگی را برای مقاومت در برابر نیروهای اشغالگر خیانتکار انجام داد.

جستجو
آرشیو تاریخی