روایت فرماندهان محور مقاومت از سردار سلیمانی

محور مقاومت با وجود سردار سلیمانی در اوج اقتداری تمام نشدنی قرار گرفت. شاید از همین رو بود که سید مقاومت، سید حسن نصرالله در پیامی‌ به مناسبت شهادت او نوشت: «اینک ما مانده‌ایم، راه او را ادامه خواهیم داد و شبانه‌روز برای تحقق اهدافش خواهیم کوشید و پرچمش را در همه‌ میدان‌ها و عرصه‌ها و جبهه‌ها بر دوش خواهیم داشت.»
بشار اسد رئیس جمهور سوریه در پیامی‌ تأکید کرد: شهید سلیمانی، ماهیت راهبرد دشمنی با محور مقاومت را به خوبی شناخته بود و در هر مأموریتی برای از بین بردن پایه‌های چنین راهبردی با تمامی‌ شیوه‌های ممکن تلاش کرد. در حالی که این راهبرد دشمن، همواره به تفرقه‌افکنی و فتنه‌انگیزی بین صفوف و پیروان ادیان و مذاهب متعدد دعوت می‌کرد، سپهبد سلیمانی و همرزمش برای ایجاد روحیه وحدت میان ملت‌های مقاومت از عراق گرفته تا سوریه، لبنان، فلسطین و یمن تلاش می‌کردند. حضور شهید سلیمانی در میدان‌ها بود و توانایی‌های فرماندهی‌اش اما نه در صفحات تلویزیون‌ها بلکه او در میدان‌ها ظاهر می‌شد.
رهبر یمن که هویت امروز یمن مقتدر را مرهون تلاش‌های حاج قاسم می‌داند در نامه‌ای این‌طور از او یاد می‌کند: ایشان از بالاترین میزان بصیرت، هوشیاری، اخلاص، فداکاری و تواضع برخوردار بود. کما اینکه ایشان نقش مهمی ‌در همه صحنه‌ها و میدان‌ها داشت و قیس خزعلی دبیرکل عصائب اهل حق عراق تاوان خون شهید سلیمانی را زوال اسرائیل دانست.
اما شاید هیچ تعبیری به اندازه رهبر انقلاب نتواند مقام سیدالشهدای مقاومت و راز ماندگاری شهادتش را نشان دهد آنجا که می‌فرمایند: فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه‌ مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی