محمد ایرلو فرزند شهید:

معادلات دشمن در منطقه با حضور شهید ایرلو در یمن برهم خورد

خودباوری حوثی‌های یمن حاصل تلاش‌های شهید

محمد ایرلو فرزند شهید سردار حسن ایرلو، دیپلمات انقلابی و برجسته کشورمان در یمن درباره نقش اثرگذار این شهید در ایجاد روحیه خودباوری بین مردم یمن و انصارالله گفت: دولت نجات ملی یمن در موضوع رسمیت بخشیدن در بخش مردم و ارتش و یکپارچه‌سازی در منطقه یمن منجر به خودباوری شد و آنها دریافتند در میان ملت‌های جهان یک کشور مستقل هستند. وی افزود: باور اولیه حکومت وقت یمن متناسب با وضعیت جهانی که حوثی‌ها یک گروه شورشی نامگذاری کرده بودند به این مقوله باور داشت و همین منجر می‌شد تا حوثی‌ها و انصارالله نتوانند به نقطه و جایگاه واقعی خود برسند.
فرزند شهید ایرلو درباره دستاوردهای حضور شهید در یمن خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب حوثی‌های یمن، در این کشور نوعی الیگارشی وجود داشت. یعنی دولت‌های قبلی ثروت‌های این مردم را به بهای اندک به کشورهای همسو و دوست خودشان می‌دادند. این دولت‌ها که قبل از ظهور انصارالله در رأس قدرت قرار داشتند، دست نشانده سعودی بودند و آنها هیچ نقشی در محور مقاومت ندارند، بعد از سقوط دولت منصورالهادی در یمن و اصرار سعودی‌ها و ائتلاف جبهه عبری، عربی و غربی دستاورد شهید این بود که بتواند خودباوری را به حوثی‌های یمن برساند تا آنها بتوانند بدون اتکا به غرب و سعودی‌ها دولت مستقلی را تشکیل دهند.
وی علت خصومت جدی امریکا و جبهه عبری غربی را با شهید حسن ایرلو؛ نقش تأثیرگذار ایشان در باور مقاومت ارزیابی کرد و ادامه داد: با حضور شهید ایرلو در یمن معادلات در منطقه بهم خورد و شما می‌توانید یمن را به پیش از حضور شهید ایرلو و بعد از حضور ایشان تقسیم کنید که آن زمان شاهد برهم خوردن معادلات می‌شوید. این یک دستاورد بزرگ بود. قبل از حضور شهید و ترور ایشان توسط یک ویروس ناشناخته، دشمنان متوجه شدند فردی در منطقه حضور دارد که در موضوع یمن مؤثر است به همین خاطر یک دادگاه کاملاً صوری و نمادین تشکیل دادند و ایشان را به اعدام محکوم کردند و دولت امریکا ایشان را در لیست سیاه قرار داد و کمتر کسی است که نداند لیست سیاه همان لیست ترور است.
محمد ایرلو درباره مهم‌ترین ویژگی این دیپلمات انقلابی تصریح کرد: ایشان در ولایت فقیه ذوب بود و در موضوعاتی که ولایت امر می‌کردند اطاعت محض داشتند؛ یعنی رهبر انقلاب اسلامی‌ را به‌عنوان یک ولی فقیه دینی و سیاسی در موضوعات گوناگون کاملاً پذیرفته و از ایشان اطاعت مطلق داشتند، ایشان یک نمادی از افرادی بودند که در سال 57 انقلاب کردند تا صدای اسلام را به گوش جهانیان برسانند و این برای آن نسل یک ایدئولوژی قوی بود به همین علت با همان خلق و خوی اولیه انقلابی و با همان آرمان‌ها خو گرفته بودند و به آن اعتقاد داشتند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی