گالری‌گردی در پایتخت به وقت آبان؛

نمایشگاهی که تا پیروزی مقاومت غزه ادامه دارد‌

چشم به هم زدیم، دومین ماه از سومین فصل سال، این میانه برگ‌ریزان پاییزی هم فرا رسید و در این روزهای پرهیاهو و پرفراز و فرود، چه چیز بهتر از گالری‌گردی و به تماشا نشستن هنرهای تجسمی برای علاقه‌مندان به این عرصه، آن هم در تهران درندشت.

سمیه دهقان‌زاده
روزنامه‌نگار

موزه هنرهای معاصر فلسطین:
این روزها کسی نیست که از مظلومیت فلسطینی‌ها و جنایات اسرائیل نگوید و نشنود؛ دیدن یک نمایشگاه به زبان طنز آن هم از هنرمندی که همه چیز را با پوست و گوشت و استخوانش لمس کرده، چیز دیگری است.
پس نمایشگاه منتخب آثار کاریکاتور «امیه جحا» هنرمند فلسطینی با موضوع مقاومت را از دست ندهید، این نمایشگاه تا ۲۰ آبان به جز روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۰ تا ۱۶ در موزه هنرهای معاصر فلسطین، به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، خیابان بزرگمهر، نبش خیابان شهید برادران مظفر، پلاک ۷۴ دایر است. این نمایشگاه شامل ۶۵ اثر کاریکاتور با موضوعاتی چون مقاومت و مظلومیت مردم فلسطین و افشای جنایات اشغالگران و متجاوزان صهیونیست است. «امیه جحا» که خود همسر یکی از شهدای راه آزادی سرزمین فلسطین بوده است، تاکنون جوایز متعددی همچون جایزه آفرینش‌های هنری زنان از وزارت فرهنگ دولت فلسطین و جایزه بهترین کاریکاتوریست عرب را دریافت کرده است.
نگارخانه لاله:
 اگر پوستر بیشتر باب طبع‌تان است هم، نمایشگاه و کارگاه پوستر غزه «مقاومت می‌کنیم» مناسب شماست، این نمایشگاه تا ۹ آبان روزهای شنبه تا سه‌شنبه ساعت ۹ تا ۱۷ در نگارخانه لاله به آدرس خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله دایر است.
گالری شماره یک خانه عکاسان ایران حوزه هنری:
اما یکی از خاص‌ترین مجموعه آثار را می‌توانید در نمایشگاه عکس «با طوفان‌الاقصی تا روز آخر» به تماشا بنشینید، این نمایشگاه با ۴۲ اثر از آثار عکاسان رسانه‌های بین‌المللی فعال در فلسطین اشغالی از عملیات طوفان‌الاقصی ۲۴ مهر در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران در حوزه هنری انقلاب اسلامی واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ افتتاح شد و تا «روز پیروزی مقاومت غزه» روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ ادامه دارد.  آثار این نمایشگاه هر هفته به روز شده و تغییر می‌کند و عکس‌هایی که از دیوار پایین می‌آید به‌صورت کوچکتری روی یکی از دیوارهای نمایشگاه اضافه می‌شود.
گالری عصر:
«ریشه در آب» نمایشگاه آثار نقاشی مرضیه صفرزاده است که تا ۱۹ آبان در گالری عصر به آدرس میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ برقرار است؛ نمایشگاهی که شما را به تفکری عمیق وا می‌دارد.

 

گالری ایوان:
در ادامه گالری‌گردی، می‌توانید با یک تیر دو هدف بزنید؛ نمایشگاه‌های آثار حجم الناز رحیم‌پور با عنوان «لانه خرگوش» و آثار نقاشی علی زعیم با عنوان «فرنگیست» با نمایشگاه‌گردانی جلال مشهدی فرد تا ١٩ آبان ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ایوان به نشانی خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره یک برای علاقه‌مندان این سبک‌ها، برپاست و چه چیز برای یک علاقه‌مند به هنرهای تجسمی بهتر که در لذت تماشای دو نمایشگاه، در یک زمان و مکان واحد غرق شود.

 

گالری بهارک:
اگر نقاشی‌دوست هستید، پیشنهاد ما به شما «بهشت» است! نمایشگاه انفرادی بهشته امینی با عنوان«بهشت» تا ۱۰ آبان در گالری بهارک واقع در میدان ونک، ده ونک، کوچه شهید صابری، کوچه یکم، پلاک ۱، برای علاقه‌مندان برقرار است.
این نمایشگاه شامل ۲ مجموعه از نقاشی و هندسه نقوش است‌.

 

گالری کاما:
اما حسن‌ختام این گالری‌گردی نمایشگاه مروری بر آثار استاد حسین محجوبی نقاش و معمار پیشکسوت به انتخاب سعید محجوبی است. این نمایشگاه تا ۱۶ آبان در گالری کاما به نشانی بلوار نلسون ماندلا(جردن)، خیابان دیدار شمالی، کوچه کیش شرقی، پلاک ۲۰، برقرار است.

 

گالری پردیس ملت:

حال، بعد از این همه نمایشگاه پرشور، دیدن نمایشگاه گروهی نقاشی روی شیشه «نقش مینا» خالی از لطف نخواهد بود، این نمایشگاه به کوشش و گردآوری مینا تقی‌زاده و با حضور ۷ هنرمند، تا ۱۲ آبان ماه در گالری پردیس ملت به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، ابتدای بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبه‌روی بزرگراه کردستان، طبقه منفی ۲ برقرار است‌. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۱ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ الی ۱۹ به گالری پردیس ملت مراجعه کنند. هنر نقاشی روی شیشه (ویترای) از قدیمی‌ترین تکنیک‌های نقاشی در دنیا است و هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه تلاش کرده‌اند تا با الهام از مناظر طبیعی و بناهای تاریخی ایران، آثاری نو در این زمینه ارائه دهند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی