ویژه نامه ویژه نامه سیاسی پرچمدار - ۰۴ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - ویژه نامه ویژه نامه سیاسی پرچمدار - ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

در ستایش ضلع سوم اقتدار

یادداشت / حمزه پاریاب


 شاید نیاز باشد روایت‌ها از علل، اثرات و افتخارات دستیابی کشورمان به تنوع و تکثری قابل تحسین از پرنده‌های بدون سرنشین را، این‌بار از زوایه و دریچه‌ای متفاوت بنگریم.
چه خوب گفته و نوشته‌اند که باریتعالی، آنگاه حکمرانی جهان و جهانیان را به دستان کسی می‌سپرد که 313 نفر از یارانش پیش از آن‌که اصالتا مبعوث الهی باشند، امین مردمان همان سرزمین‌ها هستند و اگرچه محبت، مردمداری، انصاف، پاک‌اندیشی و دیگر ویژگی‌های انسانی را جلوه‌گر خواهند بود اما در مقابل چپاول، زورگویی و ناجوانمردی، سر تعظیم فرود نخواهند آورد.
اینچنین بود که دفاع مقدس تبلور مردمان پاکی شد که در میان آنهمه تیر و خمپاره و میگ و هارپون که همچون همهمه «هبل»ها و «عزی»ها، تلاش می کردند انسان را به پرستش و اتکا فرابخوانند، گزیده و مختصر، ابتدا به دنبال مکارم اخلاق بودند و آنگاه با تکیه بر همان پروردگار، به سراغ خواستن و توانستن رفتند.
دیری پایید که آن صفوف موحدان، جایگاه خویش را باز یافت و بر دشمن بعثی و شرق و غرب، به بهترین وجه تفهیم کرد که می شود زلزال و عاشورا و مهاجر ساخت، اما "و ما رمیت اذ رمیت" را فراموش نکرد.دفاع، برای چنین مردمانی مقدس توصیف می شد که ضمن تلاش برای قرابت بیشتر میان بنده و معبود، دست به ساخت تجهیزاتی زد که نسخه اصلی‌اش را همان نگار به مکتب نرفته برایشان بیش از هزار سال قبل نوشته بود و حالا، یک روز از آن حسن طهرانی مقدم ظهـــــــــور می کرد و صنعت موشک را بومی ســـــــــــــازی می کرد و روز دیگر امیرعلی حاجی‌زاده برای دفاع از بهترین مردمان، پهپادها را روانه آسمان.همت آن و این نسل، بر دفاع از اسلام و انقلاب و این خاک گلگون بود و مگر نه این‌که اگر می خواهیم فریاد بزنیم: "جهزوا ملاجئکم"، لازمه اش "وأعدوا لهم ما استطعتم من قوة ومن رباط الخيل" است ؟!
از اولین فراگ‌ها و اسکادها، راهی دور و دراز، در زمانی کوتاه طی شد تا رسیدیم به فتاح‌ها و خیبرشکن‌ها و ابومهدی‌ها و روزی دیگر با قایق‌های عاشورا، فریاد الله اکبرمان به آسمان بلند بود تا "سانگاری" ها و "ساموئل رابرتز" اجازه جولان در خلیج همیشه فارس نیابند و مهاجرها با هزار سلام و صلوات از زمین بلند می شدند تا در زمانی کوتاه، شاهدها و غزه‌ها زبانزد خاص و عام شوند.
حالا و به برکت آن مجاهدت ها، شهادت ها و ایثارها، مردم ایران عزیز و سربازان اشغالگر غربی و عبری در هر نقطه ای از جهان، هر پرنده‌ بدون سرنشینی را که در  آسمان می بینند، هر نقطه و مختصات غیرخودی که در اسکوپ رصد می کنند و هر صدایی که سکوت شبهای پر واهمه شان را می شکند، آنها را به یاد پهپادهای ایرانی و برادرانشان در جغرافیای مقاومت می اندازد.
همین اقتدار، همین به قول معروف تکنولوژی و همین تجهیزات و هزاران همین مهم دیگر، موجب شد تا اغیاری که تا دیروز، به تمسخر و طعنه از پهپادهای ایــــــرانی سخن می گفتند، امروز بدون شنیدن صدا و دیدن تصویری از آن، احساس رعب و وحشت کنند و از اندیشکده ها و پژوهشکده هایشان بخواهند راه حلی برای مهار این قدرت روزافزون و پایان ناپذیر جمهوری اسلامی ایران بیابند که انتهای این راه حل های جدید نیز به تکرار تحریم های اقتصادی بی فایده ختم شده است. چه اعتراف تلخ و شیرینی برای دشمنان و دوستان سپاه.
از طرح های ساده و پروازهای چند صدمتری آغازین جنگ تحمیلی تا تلاش‌های منجر به ساخت پرنده‌هایی بمب‌افکن، انتحاری، شناسایی و جنگال با برد هزاران کیلومتر، رنج دوران برده ایم اما همان امام روح الله که راه عزت و ماندگاری را حرکت در راه خدا می‌دانست، برایمان اثبات کرد که عاقبت، آنهایی که پیروزند که از اهالی  "اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ" باشند و این نسخه گرانقدر همچون هوایی تنفس می‌کنیم، ساده اما حیاتی است.یادمان نرود که اگر تا دیروز موشکهای بالستیک و قایق های تندرو، دو ضلع مهم قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران و ابزاری موثر برای اعمال ید قدرت در استراتژی Anti Access محسوب می شدند، پهپادها ساختارشکنی کرده و در عرض یک دهه، به ابزاری موثر، ارزانتر و متنوع‌تر برای اعمال و اعلام اقتدار نظام در زمین و آسمان، در ایران و منطقه مبدل شدند.
در این راه، بارها و بارها شکست خوردیم و بلند شدیم چراکه رهبر عزیزمان، همچون حضرت روح الله، این کلام حق ‏را متذکرمان شد که می‌شود و می‌توانیم و تا روزی که فرزند برومند فاطمه (س) پس از قرن‌ها غیبت ظهور کند، نباید بگذاریم جنگ حق و باطل موجب تحقیر و زنجیر شدن ملتهای مستضعف جهان شود و در این مسیر، حتماً تسخیر آسمان با پرنده های بدون سرنشین ایرانی، عنصری سرنوشت ساز خواهد بود.
این چنین بود که سربازان جوان خمینی عزیز و یاران گوش بفرمان امام خامنه ای، جلوه ای از قدرت نظامی را در موشک ها و پهپادهای ایرانی نشان دادند که تابحال در هیچ ملت و ارتش مسلمانی دیده نشده بود و چون می دانیم و می دانستند همه چیز از درون آغاز می‌شود -حتی قدرت مادی – پس صدها و هزاران محصول برگرفته از این اعتقاد، گسیل آسمان و دریا و زمین شد که می توان برخی از اولین هایش را در مستند .............. مشاهده و تحسین کرد.
ما به افتخار همان سپاه، به افتخار همان رزمنده و دانشمندی از نیروی هوافضای سپاه  پاسداران انقلاب اسلامی و به افتخار همان فرماندهان سبزپوش، باز هم خواهیم ایستاد که هیچگاه یادشان نمی رود "کل یوم عاشورا" و این بار، لشکر مظلومان و مستضعفان عالم با تکیه بر ایمان و در دست داشتن ماشه موشکها و پهپادهای ایرانی خود منتظر ظهور موعود هستی است تا نقش تاریخی خود را به بهترین وجه ، ایفا کند؛ انشاء الله.

 

جستجو
آرشیو تاریخی