بازیگر سینما اعلام کرد در اعتراض به برخی رویه‌ها از سینما خداحافظی می‌کند

خروج قریبیان


شامگاه جمعه در هشتمین روز از جشنواره فیلم فجر، آرامش یک هفته‌ای حاکم بر این رویداد فرهنگی شکسته شد؛ در کنار اعتراض‌ها و فریادها و دلخوری‌های ناتمام ابراهیم حاتمی کیا کارگردانی که می‌توان به وی «مرد همیشه ناراضی» لقب داد و دوئل کلامی هادی حجازی‌فر بازیگر فیلم «آتابای» با یک پرسشگر، فرامرز قریبیان هم یک بار دیگر اعلام کرد که از صحنه خداحافظی می‌کند. قریبیان پس ‌از گذشت سال‌ها از آخرین حضورش در سینما ضمن معترض خواندن خود اعلام کرد به‌دلیل نارضایتی‌اش از مسئولان سینمایی با سینمای ایران خداحافظی می‌کند؛ هرچند که حاتمی کیا این اظهارات را ناشی از دلخوری موردی او دانست و ابراز امیدواری کرد که جدی نبوده باشد.
قریبیان ضمن ابراز نارضایتی از نادیده گرفتن فیلم خروج و خارج شدن آن از بخش آرای مردمی در جشنواره امسال، به توضیح حواشی حذف جوایز فیلم «عصبانی نیستم» در چند سال قبل اشاره کرد و مجموع این عوامل را مسبب تصمیمات و جهت گیری‌اش نسبت به جشنواره فیلم فجر دانست.
 قریبیان در پاسخ به اینکه چه چیزی باعث خداحافظی او از بازیگری در سینما شده است؟ گفت: «مسائلی در پشت پرده است و من به‌همین دلیل سال‌ها در جشنواره شرکت نمی‌کردم. اما این بار به‌خاطر اینکه فیلم را دوست داشتم، به اینجا آمدم. عجیب است که در روزهای اول حرف‌های خوبی درباره فیلم گفته می‌شد اما در دو سه روز گذشته جو دیگری پیش آمده و فضا عوض شده است. کسانی که علیه فیلم نوشتند منتقدان دولتی هستند و عجیب است که فیلمی که از آرای مردم خارج شده، سانس‌های فوق‌العاده دارد.»
این بازیگر یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب شده به خداحافظی از سینما برسد، به ماجراهای چند سال قبل جشنواره فجر و زمانی که داور این رویداد بود، اشاره کرد و گفت: من چند سال قبل زمان فیلم «عصبانی نیستم» که قرار بود به نوید محمدزاده جایزه بدهند، جزو داوران جشنواره بودم... می‌دیدم همه پچ‌پچ می‌کنند که مجلس گفته اگر فیلم «عصبانی نیستم» را تحویل بگیریم، جشنواره را به هم می‌ریزند. 
می‌شنیدم که می‌خواهند رأی را عوض کنند. بعد هم در سالی دیگر پسرم فیلم 360 درجه را داشت و من تهیه‌کننده فیلمش بودم. اما برخوردهای دیگری دیدم و فیلم از جشنواره حذف شد. به‌همین دلیل من ترجیح می‌دهم با این شرایط دیگر در سینما نباشم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7274/2/535493/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها