لاریجانی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های صنعت آب خوزستان:

سال آینده گشایش‌هایی را شاهد خواهیم بود



رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استقلال سیاسی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که با تدبیر و صلابت در خصوص آن عمل شد و نقش ایران در منطقه نتیجه این صلابت است.  علی لاریجانی که دیروز به استان خوزستان سفر کرد، در مراسم آغاز بهره‌برداری از طرح‌های صنعت آب خوزستان در شهرستان شادگان  افزود: فعالیت بسیاری در ساخت تصفیه خانه‌ها و شبکه‌های برق‌رسانی صورت می‌گیرد که باید بیشتر با مردم در میان گذاشته شود.
وی ادامه داد: سال گذشته با گفت‌و‌گو با مردم در خصوص صرفه‌جویی برق در ساعات اوج مصرف 3 هزار مگاوات صرفه‌جویی شد که ابتکار سازنده‌ای بود و در مسیری که پس از انقلاب اسلامی طی کردیم، اهدافی وجود داشت که چنین ابتکاراتی نمونه‌ای از آن است. رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مردم خوزستان فداکارانه از انقلاب اسلامی دفاع کردند، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در استان خوزستان نشان می‌دهد حسی که از آغاز پیروزی انقلاب مبنی بر آبادانی کل کشور به دست فرزندان انقلاب وجود داشت، در حال شکل‌گیری است. وی با بیان اینکه روستاها قبل از انقلاب جاده و امکانات رفاهی نداشتند، اما اکنون از امکانات بهداشتی، درمانی و آموزشی برخوردارند و در زمینه امکانات زیربنایی نیز فعالیت‌های خوبی در مناطق روستایی صورت گرفته است، گفت: در فضای غبارآلود گاهی خدمات دیده نمی‌شود و فعالیت‌های وزارت نیرو گوشه‌ای از خدمات ارائه شده است. لاریجانی با اشاره به اینکه بخش‌های مختلف کشور تلاش می‌کنند تا فضای سازندگی و آبادانی در کشور شکل بگیرد و این موضوع باید منعکس شود، افزود: گاهی کشمکش‌های سیاسی موجب می‌شود خدمات ارائه شده توسط بخش‌های مختلف دیده نشود. وی افزود: امام خمینی(ره) تأکید داشتند که آبادانی کشور باید به دست نیروهای انقلابی صورت بگیرد، چنان که یکی از اقدامات نمادین ایشان تشکیل جهاد سازندگی بود تا این نیروها به روستاها بروند و آنها را آباد کنند، لذا سازندگی و آبادانی کشور به دست نیروهای انقلابی از اهداف مهم انقلاب اسلامی بوده است که باید مستمراً ادامه پیدا کند. وی با بیان اینکه استقلال سیاسی یکی از اهداف انقلاب بود که با تدبیر و صلابت در خصوص آن عمل شد و نقش کنونی ایران در منطقه نتیجه این صلابت است، گفت: در حوزه اقتصادی بخشی از راه طی شده و با وجود اینکه در شرایط تحریم قرار داریم می‌توانیم با اتکا به توان داخلی به موفقیت دست یابیم. لاریجانی با اشاره به اینکه ایجاد مانع در فروش نفت ایران، ورود سرمایه به کشور را دچار مشکل کرده است، تصریح کرد: در مقطعی از زمان تمام نیازهای کشور از خارج تأمین می‌شد، اما اکنون شرکت‌ها مجبورند نیازهای خود را از داخل تأمین کنند و این موضوع موجب فعال شدن بسیاری از واحدهای تولیدی داخلی شده است.
رئیس مجلس با اشاره به اینکه هرچند از نظر اقتصادی تحت فشاریم، اما براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس سال آینده شاهد گشایش‌هایی خواهیم بود، گفت: اعلام نمی‌کنم که از راه دیپلماسی برای رفع مشکلات استفاده نشود، اما نباید برخی کشورها تصور کنند که با فشار می‌توانند به اهداف خود برسند. لاریجانی در پایان با تأکید بر اینکه خودبینی و خودمحوری نباید وجود داشته و حب و بغض‌ها باید برای خدا باشد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی پایدار بماند، باید الفت در کنار روحیه مقاومت در داخل کشور افزایش پیدا کند و این کلید توفیق ما است.
لازم به ذکر است طرح صنعت آب خوزستان مشتمل بر آبرسانی به شهرستان‌های شادگان و رفیع، 22 روستا در شهرستان‌های باوی و رامشیر ، بازیابی و توسعه تصفیه خانه و سد تنظیمی آریو برزن بهبهان است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7272/1/535182/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها