صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و نه - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و نه - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۵

اخبار

خروج نیروهای حافظ صلح از قفقاز
همزمان با نزدیک شدن جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان به توافق صلح، پرچم کشورهای روسیه و ترکیه از منطقه‌ای در قره‌باغ به نشانه خروج نیروهای حافظ صلح پایین آورده شد. به گزارش رویترز، پس از آنکه نیروهای حافظ صلح روسیه به حضور چندساله خود در منطقه قفقاز جنوبی پایان دادند، پرچم روسیه و ترکیه نیز به مناسبت بسته شدن مرکزی که برای نظارت بر آتش‌بس در قره باغ ایجاد شده بود، پایین آورده شد. بنابر این گزارش، آخرین گروه از نیروهای حافظ صلح قرار است در پایان ماه مه (۱۱ خرداد) منطقه را ترک کنند.
 
بحران کمبود سرباز
در اوکراین
«ولودمیر اولنیک»، نماینده پیشین پارلمان اوکراین، کمبود سرباز را مهم‌ترین چالش پیش‌روی کشورش در مسیر جنگ با روسیه دانست. این سیاستمدار اوکراینی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: ارائه تسلیحات جدید از سوی امریکا نمی‌تواند کمبود و فرسودگی شدید نیروی انسانی را در اوکراین جبران کند. براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، از آغاز جنگ در اوکراین نزدیک به ۵۰۰‌هزار سرباز اوکراینی جان خود را از دست داده‌اند.
 
پلیس امریکا باز هم سیاهپوست کشت
فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از بازداشت یک مرد سیاه‌پوست به نام تایسون در امریکا خبر می‌دهد که گویی رفتار خشن پلیس موجب جان باختن او شده است. به گزارش رویترز، در این فیلم، پلیس امریکا درحال بازداشت فردی است که فریاد می‌زند: «نمی‌توانم نفس بکشم». طبق گزارش رسانه‌ها این مرد ساعاتی بعد، در بیمارستان جان خود را از دست داد. اداره پلیس کانتون هنوز بیانیه‌ای درباره این فیلم منتشر نکرده است. طبق گزارش رسانه‌های امریکایی، پزشکان تا عصر دیروز علت اصلی مرگ تایسون را اعلام نکرده بودند.
 
تظاهرات علیه سرکرده تروریست‌های سوریه
شهرهای استان ادلب در شمال‌غربی سوریه شاهد تظاهرات گسترده علیه «ابو محمد الجولانی» سرکرده گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه‌النصره سابق) و سرنگونی وی بود. به گزارش پایگاه خبری «عرب ژورنال» بیش از ۲۵ تظاهرات در شهرهای استان ادلب و حومه آن برگزار شده است و دستگاه امنیتی وابسته به گروه تروریستی تحریرالشام نتوانستند شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز جمعه در شهر «اورم‌الجوز» در جنوب ادلب را متفرق کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی