فرهنگ

وزیر فرهنگ: امام رضا(ع)
محل وفاق تمام مسلمانان جهان است

جلسه دبیران و مدیران بیست‌ویکمین دوره جشنواره امام رضا(ع) صبح روز گذشته (۸ اردیبهشت) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این وزارتخانه برگزار شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکر از برگزار‌کنندگان این دوره از جشنواره گفت: «برگزارکنندگان در این دوره مجموعه‌ای از عناصر هنری در بخش‌های مختلف را گردآوری کردند. حضور افراد تراز اول در این جلسه فرصت مغتنمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.»
 محمدمهدی اسماعیلی ادامه داد: «جشنواره فیلم رضوان اتفاق مبارکی است و هرآنچه در جلسه مطرح شد سرشار از امید و انگیزه برای آینده بود. جشنواره امام رضا(ع) باید به عنوان معتبرترین جشنواره فرهنگی هنری کشور قرار گیرد، چراکه تمام داشته‌ها و افتخارات فرهنگی هنری ما به برکت وجود امام رضا(ع) است.»
 عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به کتاب دو قرن سکوت عبدالحسین زرین‌کوب گفت: «آغاز قرن سوم همزمان با حضور علی‌بن موسی الرضاست و این درخشش تمدن اسلامی و ایرانی که از قرن سوم درخشش خود را آغاز کرده و در قرن پنجم به قله خودش رسیده، نشان دهنده این موضوع است که اساساً نام دیگر این تمدن، تمدن رضوی است.»  اسماعیلی در همین زمینه ادامه داد: «مجالس در این دوره به صورت مجالس علمی و آزاداندیشی بوده و به‌طور کلی هر جامعه‌ای که می‌خواهد به حوزه تمدنی برسد با استفاده از ذات آزاداندیشی است که در فرهنگ اسلامی جاری است. دوره جمهوری اسلامی دوره‌ای نو از تمدن نوین اسلامی است. ما در حال بازخوانی تمدن رضوی هستیم.»  اسماعیلی با اشاره به نگاه بین‌المللی در بنیاد امام رضا(ع) گفت: «حضرت رضا(ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است. در سفر اخیر خود به پاکستان مشتاقان از مردم تا مقامات برای زیارت امام رضا(ع) ابراز علاقه می‌کردند. بعد از امام حسین(ع) در میان ائمه‌اطهار(ع) این میزان از تشویق به زیارت را برای امام رضا(ع) داریم، چرا که منبع فیض است. افتخار داریم در این جشنواره همگی خادم امام رضا(ع) باشیم.»
 
ساخت فیلمی درباره
اقبال لاهوری
 محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران گفت: «فروش بالای مست عشق پاسخ به کسانی است که فکر می‌کنند آمار بالای فروش سینماها فقط برای فیلم‌های طنز است، درصورتی که پارسال هم پویانمایی «بچه زرنگ» که درباره امام رضا(ع) بود آمار بالای فروش را به دست آورد. این نشان می‌دهد که کار خوبی باشد، مخاطب از آن استقبال می‌کند و طنز و غیرطنز ندارد.»  او همچنین درباره نتایج سفر به پاکستان و سریلانکا از جمله ساخت فیلم سینمایی مشترک با پاکستان در خصوص اقبال لاهوری گفت: «کارگردان فیلم مشخص شده است. نمی‌خواهیم کیفیت را فدای سرعت کنیم. بنیاد سینمایی فارابی در حال منعقد کردن قرارداد آن است و تا آخر سال یا اوایل سال آینده این اثر ساخته می‌شود.»
او درباره تأمین بودجه‌ای حریم تئاتر گفت: کار حریم تئاترشهر بدون وقفه شروع و بودجه آن تزریق شده است. خبرنگاران هر وقت دیدند در آنجا سروصدا نیست به من خبر دهند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی