گزارش و خبر

سرمربی سپاهان در آستانه ازدواج
مورایس چگونه مسلمان شد؟
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب‌الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در 24 ساعت گذشته بود. سرمربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بی‌تردید یکی از متفاوت‌ترین مربیان خارجی است که در سال‌های اخیر به فوتبال ایران آمده است. فارغ از آرامش و ادبیات مؤدبانه‌ای که او در برابر سؤالات غالباً چالشی خبرنگاران دارد، یکی از ویژگی‌های قابل تحسین‌اش، علاقه‌ای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز می‌دهد. اما آنچه مدیران باشگاه سپاهان را شگفت‌زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرد و گفت: «من می‌خواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟» به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای او توضیح داده شد و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شد. مورایس همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخت و شرعاً مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است. ضمن اینکه یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرایند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سؤالات مورایس را برعهده داشت. اما یکی از علت‌های مهم این اتفاق، آشنایی سرمربی سپاهان با یک بانوی ایرانی بود و آنها قصد ازدواج با هم را دارند و مراسم ازدواج‌شان هم بزودی برگزار خواهد شد.

واکنش سریع هیأت فوتبال به ضرب و‌شتم داور
اشد‌ مجازات در انتظار خاطیان
اخیراً درجریان یک مسابقه فوتبال در لیگ دوی تهران، داور مسابقه به بدترین شکل ممکن از سوی بازیکنان و دیگرعوامل یک تیم تهرانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. در همین راستا هیأت فوتبال استان تهران بلافاصله دستور موقت صاد کرده است. در خبر هیأت فوتبال آمده: به‌دنبال حواشی رخ داده در جریان بازی تیم‌های اتحاد ستارگان و آرمان‌آفرینان از لیگ دو فوتبال تهران و ضرب و شتم داور مسابقه و عوامل برگزاری، کمیته انضباطی هیأت فوتبال استان تهران به دستور سیدمیرشاد ماجدی به طور ویژه تشکیل جلسه داد و درنهایت این نشست منجر به صدور حکم موقت علیه خاطیان این مسابقه شد. قرار است بعد از بررسی‌های دقیق آرای قطعی انضباطی متخلفان اعلام شود. حکم فوق علیه: میثم سهیل‌پور (سرمربی تیم اتحاد ستارگان)، میلاد منصوری (سرپرست تیم اتحاد ستارگان)، محمدحسین امیری (بازیکن شماره66 تیم اتحاد ستارگان)، امیرحسین وحیدی (بازیکن شماره2 تیم اتحاد ستارگان) و  آقای حسن عبدل علیزاده (سرمربی تیم امید اتحاد ستارگان) صادر شده است.

ادعای گاتزتا به نقل از مدیران جالوروسی
آزمون به یک شرط در رم می‌ماند
رسانه‌های ایتالیایی در جدیدترین گزارش‌های خود درباره سردار آزمون مدعی شده‌اند که باشگاه رم به‌شدت از این ستاره فوتبال ایران رضایت دارد. البته این رضایت تنها به بحث فنی مربوط نمی‌شود بلکه کادر فنی جالوروسی نگرش و تعهد آزمون را هم مورد ستایش قرار می‌دهند. بر همین اساس، باشگاه پایتخت‌نشین ایتالیا در ماه‌های اخیر تماس‌های خود را با بایر لورکوزن آغاز کرده تا شرایط جذب دائمی آزمون را جویا شود. چرا که سردار اکنون به صورت قرضی در رم حضور دارد اما عملکرد خوب او باعث شده که سران جالوروسی به فکر دائمی کردن قراردادش باشند. بر اساس گزارش جدیدی که گاتزتا دلو اسپورت منتشر کرده دنیله دروسی، سرمربی رم، اولین کسی است که از ماندن آزمون در تیمش استقبال کرده است. او اعتقاد ویژه‌ای به سردار دارد و این بازیکن بعد از حضور دروسی روی نیمکت گرگ‌ها، فرصت بیشتری برای بازی پیدا کرده و عملکردش هم نسبت به دوران ژوزه مورینیو به مراتب بهتر شده است. با این همه ماندن آزمون در رم به یک موضوع مهم بستگی دارد. در واقع باشگاه رم به شرطی قرارداد او را دائمی خواهد کرد که بتواند در این فصل سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند. در این شرایط آنها آزادی مالی بیشتری خواهند داشت و می‌توانند گزینه 12.5 میلیون یورویی برای دائمی کردن قرارداد آزمون را فعال کنند. رم در حال حاضر در رتبه پنجم جدول سری‌ A قرار دارد و با توجه به پنج سهمیه داشتن ایتالیا برای فصل آینده آنها شانس زیادی برای حضور در لیگ قهرمانان خواهد داشت. البته آنها در لیگ اروپا نیز حضور دارند و با قهرمانی در این تورنمنت نیز می‌توانند جواز حضور در فصل آینده چمپیونزلیگ را کسب کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی