از گوشه و کنار ایران

مرگ 2 کارگر در عملیات حفاری در شیراز
اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز منجر به مرگ ۲ کارگر پیمانکار شد. رضا جاویدی، ‌سخنگوی شهرداری شیراز در جمع خبرنگاران گفت: صبح شنبه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در میدان دولت ابتدای بولوار میثم شیراز در حال انجام بود که ناگهان سه کارگر پیمانکار طرف قرارداد شهرداری منطقه ۵ در پی ریزش جداره مسیر حفاری هنگام عملیات خاکبرداری دچار حادثه شدند. با حضور به‌موقع نیروهای آتش‌نشانی یکی از کارگران، زنده از زیر خاک بیرون کشیده شد اما دو کارگر پیمانکار فوت کردند. اجساد کارگران فوت شده با نظارت مقام قضایی برای انتقال به پزشکی قانونی تحویل عوامل مربوطه شده است. وی یادآور شد: شهرداری شیراز به منظور توسعه شبکه دفع آب‌های سطحی و جلوگیری از آبگرفتگی معابر و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام شده برای اجرای طرح لوله‌گذاری در این محل پیمانکار استخدام کرده است.
 
قتل عام خانوادگی در شادگان
 مرد مسلح در اقدامی جنون‌آمیز سه نفر از اعضای خانواده خود را در شهرستان شادگان به قتل رساند.
 سرهنگ سیدقاسم موسوی، فرمانده انتظامی شادگان با اعلام این خبر اظهار کرد: روز جمعه به‌دنبال وقوع قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری در یکی از مناطق شهرستان شادگان، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. کارآگاهان پلیس آگاهی در کمتر از ۱۰ ساعت محل اختفای قاتل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی در عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شادگان با بیان اینکه از مخفیگاه قاتل سلاح به کار رفته در قتل کشف شد، تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به قتل ارتکابی، انگیزه خود را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شد.

سقوط مینی بوس به دره و مرگ 2 کارمند
 مینی‌بوس کارکنان سازمان آب و برق خوزستان هنگام بازگشت از باغملک به دره سقوط کرد و دو نفر جان باختند.
مهدی عظیمی‌فر، مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان گفت: یک کاروان زیارتی شامل ۹ نفر از کارکنان سازمان آب وبرق خوزستان روز جمعه به امامزاده عبدالله باغملک اعزام شده بود که پس از زیارت و بازدید از روستای گردشگری در پنج کیلومتری جاده ضیدون دچار حادثه شد. مینی‌بوس حامل کارکنان این سازمان هنگام بازگشت به اهواز به دره سقوط کرد که یک نفر در دم جان باخت و یک نفر دیگر از مسافران نیز هنگام انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.
مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان بابیان اینکه سن افراد فوت شده بین ۵۰ تا ۵۳ سال است، گفت: حال یکی دیگر از حادثه دیدگان نیز ناپایدار است، اما بقیه مصدومان در بیمارستان بستری هستند.
 
 غرق شدن مرد روستایی در آب بندان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران از غرق شدن مردی ۵۵ ساله در آب بندان روستای لاله‌زار شهرستان سیمرغ خبر داد. غلامعلی فخاری گفت: حادثه غرق شدن مردی در آب بندان شهرستان سیمرغ جمعه ۷ اردیبهشت به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC جمعیت هلال احمر استان مازندران اعلام شد. بلافاصله تیم‌های امدادی هلال احمر از شهرستان‌های سیمرغ و قائمشهر به محل موردنظر اعزام شدند‌. نیروهای عملیاتی این جمعیت پس از ۴ ساعت جست‌وجو با همکاری عوامل آتش‌نشانی موفق شدند فرد غرق شده را پیدا کنند و پس از رها‌سازی از آب‌بندان جسد را به عوامل نیروی انتظامی حاضر در محل حادثه تحویل دادند.
 


دستگیری کلاهبردار فراری بعد از 13 سال
کلاهبرداری که ۱۳ سال قبل از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال، کلاهبرداری کرده و متواری شده بود، دستگیر شد.
سرهنگ عباس عرب، فرمانده انتظامی شهرستان سمنان گفت: این فرد به دلیل کلاهبرداری، از سال ۱۳۹۰ تحت تعقیب محاکم قضایی بود که دستگیری وی در برنامه کاری مأموران انتظامی شهرستان سمنان قرار گرفت. در پی انجام اقدامات خاص پلیسی متهم به سرعت شناسایی و با عملکرد سریع و بموقع پلیس در مخفیگاهش دستگیر شد.
سرهنگ عرب با بیان اینکه متهم از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال قرض گرفته و بعد متواری شده بود، اضافه کرد: این کلاهبردار حرفه‌ای و فراری برای ادامه رسیدگی به جرایم خود تحویل مراجع قانونی شد.
 
مرگ دلخراش دو پسر نوجوان موتورسوار
 رئیس‌پلیس راهور استان یزد از فوت ۲ نوجوان بر اثر واژگونی موتورسیکلت در بلوار شهید صدوقی خبر داد.
سرهنگ‌ مهدی زارع گفت: ساعت 2:10 دقیقه بامداد شنبه در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف در بلوار «شهید صدوقی» شهر یزد، مأموران پلیس راهور در محل حاضر شدند و دریافتند یک دستگاه موتورسیکلت با ۲ سرنشین واژگون شده و به یک درخت در وسط بلوار برخورد کرده است. در این حادثه راکب ۱۷ ساله موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داد و ترک‌نشین موتورسیکلت که او هم 17 ساله بود بشدت مجروح شد اما پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.  زارع تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان پلیس راهور، سرعت بالا و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه علت این حادثه بوده است.  زارع با بیان اینکه علت فوت هر ۲ نوجوان ضربه‌ مغزی بوده است، یادآور شد: از خانواده‌ها تقاضا داریم که به هیچ‌وجه موتورسیکلت در اختیار فرزندان‌شان که فاقد گواهینامه هستند، قرار ندهند و راکبان موتورسیکلت نیز حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند.

 

برخورد مرگبار خودرو با کارگر شهرداری

یک کارگر خدماتی شهرداری «گرگان» بر اثر حادثه تصادف جان باخت.
 یک منبع کارگری با اعلام خبر درگذشت یک کارگر خدماتی شهرداری گرگان به خبرنگار ایلنا گفت: این حادثه صبح پنجشنبه گذشته برای یکی از کارگران خدماتی شاغل در منطقه سه شهرداری گرگان هنگام کار در حاشیه کمربندی شهر بر اثر برخورد با خودرو سواری اتفاق افتاده است.
 او با بیان اینکه پاکبان جان‌باخته «رضا خمر» ۳۳ ساله و متأهل بود، گفت: وی تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری در بخش خدمات شهرداری گرگان کار می‌کرد که متأسفانه بر اثر شدت ضربه وارده یک خودرو سواری جان خود را از دست داد. راننده خودرو سواری به دلیل خواب آلودگی با سرعت زیاد به این فرد برخورد کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی