صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و نه - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و نه - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

اخبار

بومی‌سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا

فناوران یک شرکت دانش‌بنیان موفق به بومی‌سازی ادوات الکترونیکی صنعت دریا ازجمله شبیه‌ساز نوسانات دریایی و نرم‌افزار شبیه‌ساز کنترل شناورها شدند. به گزارش مهر، فرهاد فتوره‌چی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان عمده فعالیت این شرکت دانش‌بنیان را در دو زمینه محصولات دانش‌بنیان و ارائه راهکارهای فناورانه برای حل مسائل صنایع بالاخص صنعت دریایی دانست. این فناور ادامه داد: شرکت دانش‌بنیان فهم الکترونیک در زمینه الکترونیک دریایی، تولیدکننده انواع مانیتور دید در روز، دوربین ضدانفجار، موتور ژنراتور، سیمیلاتور، پایه‌های شبیه‌ساز امواج دریا، کامپیوتر استاندارد دریایی، آنتن بیسیم، پردازش تصویر و اتوپایلوت فعالیت دارد. وی درباره شبیه‌ساز هدایت نرم‌افزاری شناور گفت: این سیستم به منظور آموزش و تمرین در هدایت شناورها طراحی و ساخته شده است. از آنجا که آموزش هدایت این شناورها در محیط واقعی بسیار پرهزینه است، این سیستم به کاربران کمک می‌کند تا در محیط شبیه‌سازی شده واقعی، شناور را هدایت کنند.

پیشگیری از سرطان با حمایت صندوق نوآوری
رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق بر دانش‌بنیان شدن حوزه سلامت کشور و در نتیجه انتفاع بیماران سرطانی از طریق تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت تمرکز دارد.
به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، محمدصادق خیاطیان با اعلام حمایت صندوق نوآوری از برگزاری رویدادهای علمی و فناوری در حوزه سلامت ازجمله کنگره کنسر ژنومیکس، اظهار کرد: شکل‌گیری کمیته تجاری‌سازی در این رویداد، در کنار توجه به توسعه علمی اتفاق قابل ملاحظه‌ای است که می‌تواند در شکل‌گیری زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان و سلامت کشور اثربخش باشد. این صندوق آماده تقویت و حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با موضوع پیشگیری و درمان سرطان از طریق ارائه تسهیلات و حمایت‌های لازم و نیز اهدای جوایز به گروه‌هایی است که مورد تأیید کمیته تجاری‌سازی در نمایشگاه یا جشنواره «ایده تا استارتاپ» قرار می‌گیرند. دومین کنگره کنسر ژنومیکس با محورهای تشخیص مولکولی، پزشکی شخص‌محور، درمان هدفمند و بیومارکرهای سرطان، از ۲ تا ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ در سه بخش علمی، تجاری‌سازی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در تهران برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی