صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و هفت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و هفت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۵

اخبار

پادشاه عربستان
بستری شد
تلویزیون رسمی عربستان، دیروز (چهارشنبه) خبر داد، «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده بستری شده است. به گزارش «عربی ۲۱»، دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد، دلیل بستری شدن ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره‌ای به مدت چند ساعت بوده است. ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید. وی که 88 سال دارد، در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.
 
روسیه: کمک امریکا عرصه جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به تصویب بسته جدید کمک امریکا به اوکراین در کنگره ایالات متحده، گفت: تحویل بیشتر سخت‌افزارهای نظامی امریکا وضعیت در میدان جنگ را به نفع کی‌یف تغییر نمی‌دهد. به گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف اظهار داشت: «با هر یک میلیارد دلاری که ایالات متحده برای ارسال سلاح به اوکراین خرج کرده است، همه جهانیان منتظر شکست روسیه بودند ولی حالا وضعیت به گونه‌ای است که با هر یک میلیارد دلاری که امریکا برای ارسال سلاح به اوکراین خرج می‌کند، همه درباره جلوگیری از سقوط کی‌یف صحبت (دعا) می‌کنند.»
 
خواهر «اون»:
به توانمند‌سازی ارتش ادامه می‌دهیم
خواهر رهبر کره ‌شمالی گفت: کره شمالی به برنامه‌های خود برای تبدیل شدن به توانمندترین قدرت نظامی با هدف حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای ادامه خواهد داد. به گزارش خبرگزاری کره شمالی، کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، همچنین تأکید کرد: رزمایش‌های نظامی ارتش امریکا در منطقه طی سال‌جاری میلادی که با مانورهای شلیک مستقیم با «گانگسترهای نظامی دست‌نشانده کره جنوبی» آغاز شده است، محیط امنیتی منطقه را به یک آشفتگی خطرناک می‌کشاند.ارتش امریکا و کره جنوبی طی ماه‌های اخیر، مجموعه‌ای از رزمایش‌ها را با مقیاس و شدت بیشتری انجام داده و هدف خود را ارتقای آمادگی نظامی در برابر «تهدیدات نظامی کره شمالی» عنوان کرده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی