صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و شش - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و شش - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

راستی‌آزمایی ادعای حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان
 خبر اول اینکه، ادعای خبرگزاری «آسوشیتدپرس» درباره حمله رژیم صهیونیستی به سایت اس ۳۰۰ پایگاه هوایی در اصفهان بر اساس تصاویر ماهواره‌ای در بوته راستی‌آزمایی دیگر رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت.  
این خبرگزاری امریکایی در ادامه تلاش رسانه‌های غربی در حمایت از رژیم صهیونیستی در گزارشی مدعی شد: «حمله منتسب به اسرائیل نشان داد که اسرائیل می‌تواند به سیستم‌های دفاع هوایی ایران نفوذ کند و تصاویر ماهواره‌ای پلنت‌لب که روز دوشنبه از پایگاه هوایی نزدیک اصفهان که سامانه دفاع موشکی در آن قرار دارد، سوختگی‌هایی را نشان می‌دهد.»
با این حال خبرگزاری CNN  برای راستی‌آزمایی این ادعا با استفاده از تصاویر SAR در این باره اعلام کرد که خسارتی در این تصاویر دیده نمی‌شود. حال آنکه توجه تصویر ماهواره‌ای که توسط شرکت Planet Lab تهیه شده و در آسوشیتدپرس هم منتشر شده نشانی از صدمه‌ و یا رد انفجار و تخریبی در سایت S300 پایگاه اصفهان و رادارهای آن ندارد.  کما اینکه موشک‌های بالستیک به دلیل استفاده از سرجنگی‌هایی با وزن قابل توجه در هنگام اصابت، حجم تخریب، سوختگی و خرابی قابل توجهی را بر جا می‌گذارند که چنین آثاری در هیچ یک از تصاویر ماهواره‌ای سایت S300 اصفهان دیده نمی‌شود.
 
معاون اول روحانی: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
 خبر دیگر اینکه، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم اذعان کرد که دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران بوده است.
جهانگیری خواسته یا ناخواسته این موضوع را تأیید می‌کند که مردم و اقتصاد کشور در مدت زمان حضور روحانی در پاستور، وضعیت بدی داشته است. چرا که 8 سال از دهه‌ نود با ریاست جمهوری حسن روحانی سپری شده است.
 
 تکرار ادعای پوچ
حقوق بشری
 دست آخر اینکه، دولت امریکا که دهه‌هاست در نقش جعلی و خودخوانده «کدخدایی » فرورفته است در گزارش سالانه وزارت خارجه‌اش از «حقوق بشر کشورها» تکرار اتهامات ادعایی جمهوری اسلامی ایران را به نقض حقوق بشر در سال ۲۰۲۳ متهم کرد.
به گزارش ایرنا، گزارش حقوق بشری امریکا که به دلیل دخالت در امور داخلی کشورها، استانداردهای دوگانه، عدم رعایت اصل بی‌طرفی و نادیده گرفتن فرهنگ‌ها و سبک زندگی کشورها همواره با انتقادات جدی در سطح بین‌المللی همراه است در حالی هر ساله منتشر می‌شود که حاکمان امریکایی خود کارنامه تاریکی در عدم رعایت حقوق بشر گروه‌های رنگین‌پوستان و بومیان و نیز نقش داشتن در کودتاها و تجاوز به حاکمیت و استقلال کشورها دارند و همچنان به اعمال سیاست‌ها و رفتارهای متناقض درقبال دولت‌های مختلف مبادرت می‌ورزند.
جستجو
آرشیو تاریخی