صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و پنج - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و پنج - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

ایسنا

  رضا انجم، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع ادارات کل محیط زیست از اولویت‌دهی به بهبود و تأمین معیشت محیطبانان و نیروهای یگان حفاظت این سازمان با تأمین اعتبارات خبر داد و گفت: محیط زیست در سال‌های اخیر با تأمین اعتبارات در جایگاه مناسب‌تری قرار گرفته است. تأمین معیشت محیطبانان و نیروهای یگان حفاظت نیز با این بهبود روند در اولویت بیشتری قرار گرفته است.

 

تسنیم

   احسان زهره‌وندی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی از رونمایی ۲ نسخه خطی کلیات گلستان و یک رقعه خطی در موزه بزرگ خراسان در مشهد خبر داد و گفت: این آثار از دوم تا نهم اردیبهشت در موزه خراسان در بوستان کوهسنگی مشهد در معرض دید علاقه‌مندان است.

 

ایسنا

   ایرج حشمتی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای برنامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده با اولویت حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت در سال‌جاری خبر داد.

 

ایسنا

   ناظران آب و هوایی هشدار داده‌اند اروپا به طور فزاینده‌ای با گرمای شدید مواجه است و این افزایش دما به حدی است که بدن انسان نمی‌تواند با آن مقابله کند.

 

میراث آریا

   مصطفی سپهری، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردکان از مرمت و سامان‌دهی گنبد امامزاده سید محمد هفتادر خبر داد.

 

ایسنا

  بر اساس تحقیقات صندوق جهانی حیات وحش (WWF)، تولید زباله‌های پلاستیکی در جهان از ۳۸۰ میلیون تن در سال فراتر رفته است. مقدار قابل توجهی از این میزان زباله به محل‌های دفن زباله، اقیانوس‌ها و آبراه‌ها راه پیدا می‌کند.

 

صدا و سیما

   غلامرضا زینالی، فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از کشف و ضبط اشیای تاریخی به‌همراه ۱۷۶۰ عدد سکه تاریخی در روستای گل‌تپه شهرستان مراغه خبر داد.

 

میراث آریا

  فرزاد شریفی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از انجام عملیات آسفالت و قیرپاشی راه دسترسی به مجتمع گردشگری ساحلی دریاچه سد دویرج شهرستان دهلران خبر داد.

 

ایسنا

   امیر عبدوس، مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برنامه‌های متنوعی بر اساس تصمیمات مشورتی در ستاد برگزاری مراسم روز زمین پاک برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است.

 

میراث آریا

  سرهنگ مسعود رزمجویی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس از کشف یک دستگاه فلزیاب در شهرستان بختگان خبر داد.

 

ایسنا

   وزارت آثار باستانی مصر از باز پس گرفتن یک مجسمه ۳۴۰۰ ساله تصویرگر سر فرعون «رامسس دوم» خبر داد، که حدود سه دهه قبل ربوده و از کشور قاچاق شده بود.

 

صدا و سیما

  پیمان سلیمانی، مدیر پایگاه بافت تاریخی کرمان گفت: مرمت بقایای حصار برج قدیم شهر کرمان و یخدان جوی مویدی از محل اعتبارات ملی شروع شده است که حدود ۳ ماه طول خواهد کشید.

 

ایسنا

   ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان گفت: امسال از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون، بالغ بر ۱۰۰۰ گردشگر خارجی به گیلان سفر کردند.

 

ایرنا

 شعار امسال هفته زمین پاک (۳ تا ۹ اردیبهشت) «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» تعیین شده است. بر این اساس پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» به صورت آزمایشی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز شده و تا ۲۱ تیر روز جهانی پلاستیک ادامه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی