صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و دو - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و دو - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

مصاحبه و خبر

امامی و آذرپیرا سهمیه المپیک گرفتند
در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد انتخابی المپیک در بیشکک قرقیزستان، در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 15 بر 4 بیونگ مین گنگ از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 11 بر صفر و امتیاز عالی نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان از قزاقستان را از پیش رو برداشت و سهمیه المپیک پاریس را به دست آورد.در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۰ نفر حضور دارند، امیرعلی آذرپیرا با استراحت در دور اول، در دور دوم و مرحله یک چهارم نهایی مقابل آرش یوشیدا کشتی گیر دورگه ایرانی و ژاپنی از کشور ژاپن به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۹ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. در این کشتی آذرپیرا با اینکه از نفس افتاده بود اما روی حمله‌های یوشیدا با زیرکی به امتیاز ‌رسید. آذرپیرا در نیمه‌نهایی مقابل گانخویاگ گانباتار از مغولستان با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید و موفق شد سهمیه الم‍پیک 2024 پاریس را کسب کند. احمد محمد‌نژاد کشتی گیر وزن ۵۷ کیلوگرم ایران با شکست سنگین ۱۴ بر ۳ برابر حریف مغولی‌اش به سهمیه المپیک نرسید.


وفایی دوباره به ترمپ رسید
حسین وفایی اسنوکرباز حرفه‌ای ایران در دور یک‌هشتم نهایی قهرمانی جهان حرفه‌ای‌ها به جاد ترامپ، نفر دوم رنکینگ جهانی خورد. مسابقات قهرمانی جهان تور حرفه‌ای، با شروع از امروز تا ۱۷ اردیبهشت در شفیلد انگلستان ادامه دارد. حسین وفایی و امیر سرخوش دو اسنوکرباز ایرانی در رقابت‌های انتخابی قهرمانی جهان بودند که سرخوش در اولین تجربه‌اش با باخت بازی اول حذف شد. وفایی نفر ۱۹ دنیا، با شکست مارکوفوی هنگ‌کنگی، در جدول 32 تایی به رقیب چینی 17 ساله‌اش خورد که با پیروزی 10-5 مقابل او به جمع 16 نفر اول دنیا رسید. او امروز در بخش اول بازی جدول اصلی مقابل جاد ترامپ مرد شماره دو اسنوکر قرار می‌گیرد و فردا هم بخش دوم رقابت آنهاست.


برگزار ی مراسم روز شهدای ورزشکار
کمیته ملی المپیک، مراسم گرامیداشت «روز شهدای ورزشکار» را برگزار می‌کند. امروز، اول اردیبهشت ماه همزمان با سالروز تولد شهید ابراهیم هادی به نام روز شهدای ورزشکار نامگذاری شده که قرار است کمیته ملی المپیک مراسمی از ساعت ۹ تا ۱۰ صبح امروز در قطعه ۲۶ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران با حضور جمعی از خانواده‌های معزز شهدا، مسئولان و اصحاب رسانه برگزار کند. کمیته ملی المپیک از عموم مردم بخصوص خانواده‌های معزز شهدای ورزشکار دعوت کرد تا با حضور در این مراسم، روح و جسم خود را با عطر بهشتی شهیدان متبرک کرده  و تجدید میثاقی دوباره با آرمان‌های شهدای عزیزمان داشته باشند.
 

الریاضی رقیب شهرداری گرگان شد
تیم بسکتبال شهرداری گرگان که در مرحله نیمه‌نهایی سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا با برتری مقابل الشرطه عراق، جواز حضور در فینال این رقابت‌ها را گرفته، طبق برنامه 6 اردیبهشت ماه در فینال رو در روی الریاضی لبنانی به میدان می‌رود که با شکست ساجس فینالیست شده است. با این حساب شهرداری گرگان برای فینال اول سوپر لیگ غرب آسیا این هفته به لبنان می‌رود تا پنجشنبه دربیروت و نخستین بازی فینال به مصاف ساجس برود. بازی دوم فینال اما 12 اردیبهشت ماه در تهران و سالن زنده یاد محمود مشحون برگزار می‌شود و اگر دو تیم به یک برد برسند و تعیین قهرمان به بازی سوم کشیده شود، 19 اردیبهشت ماه در بیروت برای سومین بار به مصاف هم می‌روند.


هشدار هیأت فوتبال تهران به خانواده‌ها
گول وعده‌های دروغین را نخورید!
عباس تیموری، دبیرکل هیأت فوتبال استان تهران گفت: «همواره شاهدیم با نزدیک شدن به فصل تابستان برخی افراد تحت عنوان مدیربرنامه یا ایجنت فوتبال با خانواده‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و خواستار مبالغی می‌شوند. از این رو در این راستا لازم است به خانواده بازیکنان فوتبال هشدارهای لازم داده شود و از همه این عزیزان می‌خواهیم قبل از هرگونه همکاری با افرادی که خود را مدیربرنامه یا ایجنت فوتبال معرفی می‌کنند، استعلامات لازم را از هیأت فوتبال استان تهران بگیرند و سپس اقدام به همکاری با این افراد کنند. در همین راستا هیأت فوتبال استان تهران به طور قطع با افراد سودجو نیز برخوردهای قانونی را انجام خواهد داد.»
تیموری یادآور شد: «از خانواده‌ها می‌خواهیم هیچ گونه وجه و مبلغی را به این افراد پرداخت نکنند و جداً از عقد قرارداد با اشخاصی که مورد تأیید هیأت فوتبال استان تهران نیستند، خودداری کنند و گول وعده‌های دروغین برخی افراد را نخورند. هیأت فوتبال استان تهران در ماه‌های پیش رو با جدیت وقایع مربوط به فوتبال استان تهران را رصد خواهد کرد و نسبت به این مسائل بسیار حساس و پیگیر خواهد بود.»

جستجو
آرشیو تاریخی