صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و دو - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و دو - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

ایرنا

  علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: روند ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی برخلاف آنچه که گفته می‌شود، لاک‌پشتی نیست و در برخورد با طبیعت و موجود زنده باید همه جوانب به درستی سنجیده شود.

 

مهر

   بهرام‌علی ظاهری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از بهره‌برداری از پاسگاه محیطبانی صیدوا در مهدیشهر با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در قالب سفر هیأت دولت به استان سمنان خبر داد.

 

ایرنا

  اسدالله حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: ۱۴۴ متخلف زیست محیطی سال گذشته در این استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

ایسنا

 علی‌محمد طهماسبی بیرگانی دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار از تصویب برنامه جامع اقدام و عمل مقابله با گرد و غبار در ۱۱ استان از جمله در خوزستان خبر داد و گفت: برنامه جامع اقدام و عمل مقابله با گرد و غبار در خوزستان برای ۱۰ سال آینده خوزستان که قرار است در برنامه‌های هفتم و هشتم توسعه اجرایی شود و جزو تعهدات این برنامه است، در شورای برنامه‌ریزی خوزستان تصویب شده است.

 

ایسنا

  مصطفی ده‌پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور در حاشیه مراسم رونمایی از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید که به مناسبت فرارسیدن روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در این مجموعه جهانی برگزار شد، گفت: فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایرانی_فرهنگی است. ظرفیت آثار در حوزه میراث فرهنگی در استان فارس بسیار گسترده است و شهرت جهانی دارد. اخذ سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید اتفاق بزرگ و مهمی است. موضوع صیانت و پاسداشت از میراث فرهنگی وجوه مختلفی دارد که بخشی از آن به حفاظت‌های داخلی و علمی خود مجموعه‌ها و بخش دیگر آن به قوانین و مقررات موجود برمی‌گردد.

 

ایرنا

 مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: از مجموع بیش از ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بازدید گردشگران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری استان، شهرستان‌های اصفهان و کاشان به ترتیب بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی