صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و یک - ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و یک - ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۴

دورنما

العربی الجدید
قطر

پس از گذشت ماه‌ها، فلسطینیان ساکن شمال غزه توانستند نان بخورند و کودکان سرانجام احساس سیری کردند. علت آن نیز این است که برنامه جهانی غذا سرانجام توانست میزان قابل توجهی آرد وارد شمال غزه کند و اکنون دو نانوایی بعد از بیش از 5 ماه توانسته‌اند، ضمن به راه انداختن ابزار پخت نان، آرد را دریافت کرده و نان به مردم عرضه کنند. با این حال صفی که برای تهیه نان از این دو نانوایی تشکیل می شود، گاهی به 300 متر می رسد.

 

حریت دیلی نیوز
ترکیه

رجب طیب اردوغان در مذاکرات تلفنی اخیر با امیر قطر، تأکید کرده است، جهان اسلام باید دست به اقدامی متحد مقابل خشونت اسرائیل بزند و با فشار وارد کردن بر تل آویو آن را به سمت برقراری آتش‌بس با حماس سوق دهند و راه‌های امدادرسانی به مردم غزه را نیز هموار سازند.

 

کویت تایمز
کویت

اردن که در حملات ایران به رژیم صهیونیستی اقدام به رهگیری پهپادها و موشک‌های ایرانی کرد، وارد بازی خطرناکی شده است. این در حالی است که نیمی از جمعیت آن اصالتاً فلسطینی هستند و همزمان هم‌پیمان نزدیک امریکاست و 30 سال پیش یک معاهده صلح با رژیم صهیونیستی امضا کرد اما اقدام اخیر آن قطعاً نشان‌دهنده موقعیت اردن در اردوگاه مرتبط با ایالات متحده در منطقه است که هر چند چیز جدیدی نیست، اما این موقعیت را آشکارتر ساخت.

 

لوپی نیو
فرانسه

در ماه‌های اخیر شاهد بودیم بنیامین نتانیاهو، یوآو گالانت و بنی گانتس در همه مسائل با یکدیگر مخالف هستند. از استراتژی مقابله با حماس گرفته تا نحوه آزادسازی اسرا، مقابله با حزب الله در شمال اراضی اشغالی و...  . این درگیری‌های پیاپی باعث تضعیف کابینه جنگ اسرائیل که آنها عضو آن هستند، شده است. در جدیدترین پرده از اختلافات آنها نیز مسأله عملیات وعده صادق است که باعث سردرگمی این کابینه شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی