شروع کار ملی‌پوشان اهداف پروازی در دوحه

ایرانی‌ها سهمیه المپیک شکار می‌کنند؟

تیراندازان اهداف پروازی ایران، چهار روز بعد از شروع رقابت‌های انتخابی المپیک، یعنی 2 اردیبهشت ماه، برای شکارسهمیه پشت خط آتش قرارمی‌گیرند.
مرضیه پرورش‌نیا، شیوا فرح‌پور، بابک یگانه، محمد بیرانوند و محمدحسین پرورش‌نیا درتراپ وعلی دوستی وامیرمحمد دادگر هم در ماده اسکیت به قطر رفته‌اند. بعد از چند روز تمرین در پیست مسابقات دوحه، از یکشنبه هفته آینده اهداف را برای تصاحب سهمیه نشانه‌گیری کنند. از بین ملی پوشان اهداف پروازی ایران در دوحه محمد بیرانوند سهمیه المپیک پاریس را گرفته واین مسابقه برای او جنبه تدارکاتی دارد، درست برخلاف بقیه تیراندازان اهداف پروازی که شانس‌شان را برای المپیک امتحان می‌کنند.
هرچند رقابت‌ها امروز شروع می‌شود اما ایرانی‌ها در چهارمین روز مسابقات به پیست می‌روند. طبق برنامه مرضیه پرورش‌نیا، شیوا فرح‌پور، بابک یگانه، محمد بیرانوند و محمدحسین پرورش‌نیا تیراندازان زن و مرد تراپ ایرانی هستند که یکشنبه در دور مقدماتی از ساعت 9 صبح به وقت تهران به پیست می‌روند. دوشنبه 3 اردیبهشت ماه هم روز دوم رقابت‌های مقدماتی تراپ است و زنان و مردان فینالیست ماده تراپ روز سه‌شنبه 4 اردیبهشت ماه با هم برای مدال و سهمیه اهداف را نشانه می‌گیرند. بابک یگانه که در قهرمانی آسیا با بدشانسی سهمیه از دستش پرید، در دوحه شانس زیادی برای گرفتن دومین سهمیه المپیک تراپ برای ایران دارد. بین تیراندازان زن هم شانس مرضیه پرورش‌نیا بیشتر از شیوا فرح‌پور است.
علی دوستی و امیر محمد دادگردو تیراندازان اسکیت ایرانی هم جمعه کارشان را در دور مقدماتی شروع می‌کنند. آنها به شرط صعود به فینال ساعت 17 یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه برای مدال و سهمیه مسابقه می‌دهند.
البته که با حضور تیراندازان اهداف پروازی دنیا در دوحه، ملی‌پوشان ایران کار راحتی ندارند. هر چند آنها هم چیزی برای از دست دادن ندارند و با انگیزه زیاد برای شکار بلیت پاریس پا به پیست می‌گذارند.
احمدرضا هامونی حقیقت سرپرست ونریمان نیکخو سرمربی این تیم را در دوحه همراهی می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی