صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و هشت - ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و هشت - ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۹

مرور

سخنگوی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد
استخدام ۴ هزار نخبه در سال آینده
 سخنگوی وزارت ورزش و جوانان در نشستی با اصحاب رسانه با بیان اینکه مسائل و طرح‌های حوزه جوانان به صورت مرتب از سوی وزارت ورزش و جوانان پیگیری می‌شود، اعلام کرد: در سال ۱۴۰۳ طرح ویژه استخدام ۴ هزار نخبه را در دستور کار داریم.
به گزارش خبرنگار «ایران» سینا کلهر، افزود: در حوزه مسکن، طرحی به صورت ویژه از وزارت مسکن درحال پیگیری است و سال آینده در این حوزه خبر خوشی برای جوانان خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه اولویت و مطالبه عمومی جوانان، مسکن، اشتغال و ازدواج است، گفت: براساس آمار رسمی درخصوص اشتغال جوانان، بعد از سال ۸۲ وضعیت بهتر شده است. البته وضعیت استان‌ها با هم متفاوت است. به عنوان مثال در تهران و البرز، نرخ اشتغال بالاتر است و کمتر از ۱۵درصد جوانان فاقد شغل هستند و در برخی استان‌های دیگر این رقم بالاتر است. البته باید کیفیت اشتغال را هم بالا ببریم تا حداقل‌های لازم برای تشکیل زندگی ایجاد شود.
کلهر افزود: تعداد جوانان در سن ازدواج از ۱۶ میلیون به ۱۲ میلیون کاهش پیدا کرده است. عدد ۱۲ میلیون نفر در طول ۴ سال گذشته تقریباً یکسان بوده است و درخصوص آمار ازدواج باید در این بازه زمانی پژوهش انجام شود، پس نمی‌توان براساس سال‌های گذشته نتیجه گرفت که آمار ازدواج پایین آمده است.
سخنگوی وزارت ورزش و جوانان درباره وام ازدواج گفت: حداکثر ۱۵ روزه پرونده به شعبه ارجاع می‌شود و کمتر از یک ماه بعد باید وام پرداخت شود. در اغلب نقاط کشور هم این بازه‌های زمانی رعایت می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور خبر داد
واریز مستمری ۳ برابری برای سیلزدگان سیستان و بلوچستان
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از واریز مستمری سه برابری برای مددجویان آسیب‌دیده از سیل در سیستان و بلوچستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، علیرضا انجلاسی با بیان اینکه تیم مدیریت بحران سازمان بهزیستی بلافاصله پس از سیل برای ارزیابی خسارات وارده به مددجویان این سازمان وارد عمل شد، گفت: بازدید میدانی و ارزیابی خسارات مددجویان تحت پوشش شهرستان‌های چابهار، دشتیاری، نیکشهر، قصرقند و سایر شهرها توسط ستاد بحران اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان و نمایندگان اعزامی از مناطق سیلزده جنوب استان باسرعت انجام گرفت.
وی با اشاره به اینکه وظیفه خود می‌دانیم از مددجویان آسیب‌دیده در سیل اخیر در سیستان و بلوچستان حمایت کنیم، افزود: براین اساس مبلغ سه برابر مستمری برای هر خانواده تحت پوشش آسیب‌دیده از سیل به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی