صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و هشت - ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و هشت - ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اخبار

صنعا قواعد جدید درگیری با امریکا را وضع می‌کند

وزیر دفاع یمن روز گذشته در سخنانی ضمن تأکید بر تداوم عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های واشنگتن، لندن و رژیم صهیونیستی، از وضع قواعد جدید درگیری در برابر امریکا و انگلیس خبر داد. به گزارش ایرنا از شبکه المسیره، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در این باره اظهار داشت: یمنی‌ها جنگ‌طلب و متجاوز نیستند، اما جنایات وحشیانه‌ غزه ملت‌های آزاده جهان ازجمله ملت یمن را بر آن داشت تا موضع خود را دربرابر این جنایات اعلام کنند. وی با تأکید بر اینکه یمن همچنان مانع از عبور کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی یا عازم بنادر آن می‌شود، گفت: عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های نظامی و تجاری امریکا و انگلیس متوقف نخواهد شد.

 

ادامه جنگ زرگری
بی بی و بایدن

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با دهن‌کجی به نهادهای بین‌المللی و هشدارهای آنها مبنی بر خطرات حمله زمینی به رفح، بر انجام این حمله بدون توجه به این هشدارها تأکید کرد. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه الجزیره، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره گفت: اگر اکنون جنگ را قبل از دستیابی به تمام اهداف آن متوقف کنیم، به این معنی است که اسرائیل در جنگ شکست خورده است و ما اجازه چنین چیزی را نخواهیم داد. نتانیاهو همچنین با حمله به جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا گفت: با این سرعت، «وجدان اخلاقی» خود را از دست دادید و به سمت برگزاری انتخابات سوق می‌دهید تا جنگ متوقف شود؟ هفتم اکتبر را فراموش کرده‌اید؟ به جای فشار آوردن به اسرائیل، فشار را بر حماس وارد کنید.

 

تل آویو آماده تاوان دادن برای آزادی اسراست

«یسرائیل کاتس»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، گفت که تل‌آویو آماده پرداخت بهای آزادی اسرایش در غزه است. به گزارش ایرنا از شبکه الجزیره، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این باره افزود: برای بازگشت اسرا از غزه حاضریم تاوان بدهیم، اما آماده توقف جنگ نیستیم.
زیرا بدون ورود به «رفح» و انجام عملیات زمینی در آنجا نمی‌توان به پیروزی دست یافت. کاتس ادامه داد: آزادی اسرا اولویت اصلی ما در وزارت خارجه اسرائیل است.

 

ورود کامیون‌های امدادی به شمال غزه

کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه برای نخستین بار در چهار ماه اخیر وارد شمال غزه شدند. به گزارش الجزیره، برخی از رسانه‌ها گزارش دادند که ۱۳ کامیون حامل آرد وارد شمال نوار غزه شدند. این در حالی است که پیش‌تر کمک‌هایی از طریق هوایی به مناطقی در شمال و مرکز نوار غزه ارسال شده بود. با این حال به گفته منابع رسانه‌ای در غزه این کمک‌ها نیز هرگز جوابگوی نیازهای آن دسته از ساکنان شمال غزه که این منطقه را ترک نکردند، نخواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی