معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان:

مشکلی برای صدور مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها وجود ندارد

محمدشروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، در نشست خبری که دیروز در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت: «در سال‌جاری شاهد دو اتفاق و رویداد در ورزش کشور بودیم. یکی از آنها دیدار ورزشکاران با رهبر معظم انقلاب بود. برای اولین بار ورزشکاران نوجوان و جوان زورخانه‌ای به اجرای برنامه پرداختند. این دیدار رضایت‌مندی رهبری را نیز به دنبال داشت و ایشان از عملکرد وزارت ورزش ابراز رضایت کردند. دومین اتفاق هم حضور رئیس‌جمهور در وزارت ورزش و جوانان بود. معاونان وزارت ورزش گزارش‌هایی را داشتند و ایشان نیز تأکیداتی را برای مسئولان داشت. همچنین هشت مصوبه در شورای عالی ورزش به تصویب رسید. درباره پروژه‌ها نیز تصمیماتی گرفته شد که چگونه به اتمام برسند. همچنین مشخص شد که چگونه از ظرفیت سایر دستگاه‌ها استفاده شود.»
سخنگوی وزارت ورزش با اشاره به موفقیت‌های ورزش کشور و مدال‌های به‌دست آمده، اعلام کرد: «در مجموع تا پایان بهمن‌ماه، ۳۷۹ مدال جهانی، ۶۶۳ مدال آسیایی و ۴۱۲ مدال بین‌المللی کسب شده که ۱۲۰ مدال طلا در بخش مردان و ۱۱۹ طلا در بخش زنان کسب شده است. ۱۱۴ مدال نقره در بخش مردان و ۱۶ مدال نقره در بخش زنان، ۹۱ مدال برنز در بخش مردان و ۱۸ مدال برنز نیز در بخش زنان به دست آمد. با توجه به قانون اهداف و وظایف که ورزش زنان را به صورت جدی دنبال می‌کند، در بخش زنان مدال‌های کسب شده در تورنمنت‌های بین‌المللی ۸۱۷ مدال بوده و یک‌هزار و ۱۹۹ ورزشکار ما در مسابقات بین‌المللی حضور داشته‌اند که در مجموع جهانی وآسیایی در دولت سیزدهم، زنان ورزشکار ما در ۴۵۱ رویداد شرکت کرده‌اند.»
اسبقیان درخصوص تعجیل وزارت ورزش برای واگذاری استقلال و پرسپولیس، عنوان کرد: «این دو باشگاه از سرمایه‌های ورزش کشور هستند که میلیون‌ها هوادار دارند. این دو تیم ظرفیت‌های خوبی برای استفاده تجاری دارند و برخلاف دولت‌های قبل، در این دولت حل مشکل این دو باشگاه به‌صورت جدی در دستور کار بخش‌های مختلف است. بخشی از سهام این دو باشگاه از طریق بورس به مردم واگذار شد و دولت از همان ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات آنها استفاده کرده است. ظرفیت قانونی برای واگذاری آنها فراهم شد که یکی از آنها به یکی از صندوق‌های رفاه واگذار شود که مورد قبول واقع نشد. دولت این مجوز را داده که این دو باشگاه به دو بانک غیردولتی واگذار شوند، مقدمات آن انجام شده و بر همین اساس اقدامات لازم انجام می‌شود.»
او درخصوص خصوصی‌سازی سرخابی‌ها و راهبرد وزارت برای مدیریت این دو باشگاه در سال جدید و اینکه آیا بحث مدیریت این باشگاه‌ها تا ۱۱ فروردین به نتیجه می‌رسد؟ توضیح داد: «وزیر همیشه تأکید دارد که شأن وزارت باشگاه‌داری نیست و ما فقط ناظر بر عملکرد باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها هستیم. وزارت باید راهبری لازم را داشته باشد اما اینکه آیا تا ۱۱ فروردین تعیین تکلیف می‌شوند باید بگویم کار به‌صورت جدی درحال دنبال شدن است و وارد مرحله عملیاتی شده و دستور واگذاری هم داده شده و قطعاً این خبر تا موعد مقرر اعلام می‌شود.»
معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش درخصوص احتمال لغو مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها نیز، اعلام کرد: «مهدی تاج به‌عنوان کسی که سال‌ها در فدراسیون فوتبال حضور داشته، گفت: اولین بار است که جلساتی برای حل مشکلات با این سطح برگزار شد. وزارت ورزش کار را دنبال می‌کند و همراهی دستگاه‌های ذی‌ربط را داریم و مشکلی درخصوص صدور مجوز سرخابی‌ها وجود ندارد.»
او درخصوص تکمیل ورزشگاه آزادی هم یادآور شد: «نواقص ورزشگاه آزادی به‌صورت جدی با مدیریت حسین طلا درحال رفع شدن است و مشکلی نیست.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی