صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و هفت - ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و هفت - ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۶

شهری

۳ ایستگاه جدید مترو تهران
افتتاح شد
 شهردار تهران: سال آینده وضعیت ترافیک تغییر می‌کند

سه ایستگاه مترو بهار شیراز، آیت‌الله کاشانی و شهدای کن در خط ۶ متروی تهران روز گذشته به‌طور همزمان با حضور شهردار تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از سه ایستگاه جدید مترو تهران، گفت: با افتتاح چند ایستگاه جدید مترو و همچنین توسعه حمل‌و‌نقل عمومی وضعیت ترافیک پایتخت بهبود پیدا خواهد کرد.
علیرضا زاکانی افزود: مدیریت شهری به موضوعات مهمی از جمله ترافیک و آلودگی هوا و مخاطرات شهر تهران پرداخته و برای هر کدام از این مسائل و چالش‌ها حل مسأله‌ای پیش‌بینی کرده است.
به گفته وی، قرارداد ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، ۵۵ هزار تاکسی برقی و بالغ بر ۱۸۰ هزار موتورسیکلت برقی با همراهی سایر دستگاه‌ها منعقد شده و به‌تدریج این خودروها وارد ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی پایتخت خواهد شد.
شهردار تهران تأکید کرد: در سال ۱۴۰۰ مترو تهران ۱۴۲ ایستگاه به طول ۲۵۴ کیلومتر داشت اما امروز بعد از گذشت ۳۰ ماه مترو تهران ۱۵۹ ایستگاه به طول ۳۰۳ کیلومتر دارد. علاوه بر این، ساخت ۹.۵ کیلومتر تونل در بخش جنوبی خط ۶ مترو تهران هم آغاز و تکمیل شد. از این میزان، حفر دو کیلومتر آن به دلیل وجود بافت سنگی و شیب سه درصد با مشکلاتی همراه بود اما با اتکا به ظرفیت داخلی توانستیم این مهم را به سرانجام برسانیم.

خروج غرب تهران از بُن‌بست ترافیکی
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آیین افتتاح سه ایستگاه جدید مترو پایتخت، گفت: عملیات اجرایی احداث خط 6 و ایستگاه‌های آن، از اواخر دهه ۸۰ آغاز شد؛ خطی که در صورت تکمیل، با ۴۲ کیلومتر طول و ۳۲ ایستگاه، پهنه وسیعی از شمال غرب پایتخت تا جنوب شرق آن را در برگرفته و به یکی از پرمسافرترین خطوط شبکه فعلی متروی تهران تبدیل خواهد شد.
محسن هرمزی افزود: از اسفند ماه سال ۱۴۰۱ که چهار ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولیعصر(عج)، بوستان لاله و کارگر در خط ۶ به بهره‌برداری رسید، تا اسفند ماه ۱۴۰۲ که روزهای پایانی آن را سپری می‌کنیم، ۱۰ ایستگاه در این خط افتتاح شده که آمار قابل تأملی به شمار می‌آید. مهرماه امسال سه ایستگاه شهر زیبا، شهران و شهید آرمان علی‌وردی (کوهسار) به بهره‌برداری رسید و در اختیار مردم قرار گرفت.
 
همه ایستگاه‌ها
به پله برقی و آسانسور مجهز است
محسن هرمزی در گفت‌و‌گو با «مهر» درباره افتتاحیه‌ها در شبکه حمل و نقل ریلی پایتخت گفت: سال آینده تلاش خواهیم کرد تا ۴ ایستگاه باقی‌مانده از بخش اصلی خط ۶ شامل ایستگاه‌های سرباز، استاد نجات‌اللهی، میدان خراسان و خیابان شهدای ۱۷ شهریور را به اتمام برسانیم. به این ترتیب، همه ۹ایستگاه‌ خط ۶ از دولت‌آباد تا کوهسار و کن به‌طور پیوسته در خدمت شهروندان قرار می‌گیرد.
هرمزی درباره ایستگاه‌های بهار شیراز، آیت‌الله کاشانی و شهدای کن در خط ۶ که دیروز افتتاح شد، توضیح داد: ایستگاه بهارشیراز در بخش میانی خط ۶ و ایستگاه‌های آیت‌الله کاشانی و شهدای کن در قطعه شمالی این خط واقع شده‌اند که با بهره‌برداری از آنها، درواقع تمام ایستگاه‌های نیمه شمالی خط ۶ تکمیل شد و همزمان، ورودی‌های جدید ایستگاه‌های شهرزیبا و شهران که سال گذشته با ساخت ورودی اول افتتاح شده بودند نیزبه بهره‌برداری رسید.
وی گفت: با افتتاح ایستگاه‌های جدید، عملاً غرب تهران تا حد زیادی از بُن‌بست ترافیکی خارج می‌شود چون این خط، محلات و خیابان‌های پُررفت و آمدی همچون جنت‌آباد جنوبی، آیت‌الله کاشانی، شهید آبشناسان، شهران شمالی، کن و سازمان برنامه شمالی را تحت پوشش قرار می‌دهد.به گفته وی، تمامی این ایستگاه‌ها به پله‌برقی و آسانسور مجهز و برای افراد کم‌توان جسمی و حرکتی مناسب‌سازی شده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی