صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و هفت - ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و هفت - ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲

از رسانه ‌ها چه‌خبر؟

ایسنا

کمک 2 میلیارد تومانی رهبر انقلاب برای آزادی زندانیان نیازمند

در آستانه برگزاری سی‌وهفتمین جشن گلریزان ستاد دیه کشور ویژه‌ کمک به آزادی زندانیان نیازمند، حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، مبلغ بیست میلیارد ریال به این امر خداپسندانه اختصاص دادند. جشن گلریزان هر سال در ماه مبارک رمضان، به همت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با حضور جمعی از مسئولان و خیرین نیکوکار در تهران و شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.

 

ایرنا

پایان سفر 6 روزه
معاون رئیس‌جمهور به نیویورک

«انسیه خزعلی» معاون رئیس‌جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده، پس از شرکت در شصت‌وهشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل و ۱۹ دیدار دوجانبه، به سفر ۶ روزه خود به نیویورک پایان داد. وی علاوه بر سخنرانی در شصت‌وهشتمین کمیسیون مقام زن سازمان ملل، با رئیس دوره‌ای کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد که سفیر فیلیپین در سازمان ملل است، دیدار و گفت‌و‌گو کرد. خزعلی همچنین در میزگرد «اقدامات مثبت در راستای تقویت نهادها و افزایش تأمین مالی جهت تحقق برابری جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران» و میزگرد تخصصی«توانمندسازی زنان؛ توان‌افزایی خانواده، توسعه جامعه» با ابتکار جمهوری اسلامی ایران سخنرانی کرد. گفتنی است خزعلی پیش از ترک نیویورک، با خانم «لیندیو زولو» وزیر توسعه اجتماعی آفریقای جنوبی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. معاون رئیس‌جمهور اسلامی ایران از کشور آفریقای جنوبی به خاطر طرح دعوی علیه رژیم غاصب صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی دادگستری قدردانی کرد و این اتفاق را مایه ماندگاری آفریقای جنوبی در اذهان جهانیان خواند و ابراز امیدواری کرد با پشتیبانی عملی سایر کشورها نجات مردم فلسطین از شرایط رقت‌بار موجود حاصل شود. «لیندیو زولو» وزیر توسعه آفریقای جنوبی نیز با تأکید بر موضع کشورش در حمایت از مردم غزه و قدردانی از حمایت کشورها از مواضع این کشور گفت: برقراری صلح جهانی در راستای منافع ملی کشورها خواهد بود و برای دستیابی به دنیایی عاری از جنگ و خشونت، نیازمند اراده کشورها هستیم.

 

تسنیم

دور دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه تمام ‌الکترونیکی خواهد بود

محسن اسلامی دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود که در هشت حوزه انتخابیه به صورت تمام‌ الکترونیک خواهد بود. انتخابات مرحله اول دوازدهمین دوره مجلس در چهار حوزه انتخابیه شامل آبادان، ملایر، رشت و قم به صورت تمام‌ الکترونیک برگزار شد. همه بازخوردها از برگزاری الکترونیک انتخابات در این شهرها، مثبت بود و مردم از فرایندهای الکترونیک استقبال کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی