از گوشه و کنار ایران

دستگیری پدرخوانده شرط‌بندی در ترکیه
پلیس ترکیه اعلام کرد، یکی از سرکردگان گروه‌های جرایم سازمان‌یافته شرط‌بندی غیرقانونی در ترکیه را که تبعه ایران است، بازداشت کرده است. این فرد با عنوان سعید امیری که در ازمیر پنهان شده بود و قصد فرار از ترکیه را داشت، دستگیر شده است. امیری در ازمیر با شناسنامه جعلی تردد داشته است.

30 مصدوم در تصادف اتوبوس با گاردریل
برخورد شدید اتوبوس سرویس کارکنان یک کارخانه با گاردریل در جاده امام رضا(ع) ۳۰ مصدوم برجا گذاشت.
 صفرعلی حسین آبادی، رئیس جمعیت هلال احمر پاکدشت گفت: صبح شنبه تصادف اتوبوس با گاردریل در جاده امام رضا(ع) بعد از پلیس راه قدیم شریف‌آباد، اعلام شد. این حادثه در پی انحراف دستگاه اتوبوس و برخورد با نیوجرسی ورودی روستای عبدل آباد
 در محدوده پاکدشت به وقوع پیوسته است. این حادثه فوتی نداشت و مصدومان به بیمارستان منتقل شدند.سرهنگ ایرج کهریزی رئیس پلیس راه شرق استان تهران نیز در خصوص علت وقوع حادثه اظهار داشت: یک دستگاه اتوبوس سرویس کارخانه، بر اثر خواب‌آلودگی راننده از محور اصلی خارج شد که این حادثه موجب مصدومیت تعدادی از سرنشینان این اتوبوس شد.

مرگ دختر 4 ساله در استخر یک مرکز گردشگری
 دختر چهار ساله اهل گنبدکاووس در استخر یک مجتمع گردشگری این شهرستان غرق شد.
محمدجواد مقسمی، رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گلستان گفت: این دختر اهل روستای «عوض حاجی» گنبدکاووس بود.
در گزارش مرکز فوریت‌های پزشکی گلستان اشاره‌ای به چگونگی غرق شدن یا زمان کشف جنازه این کودک نشده است. گزارش این حادثه ساعت ۲۰ جمعه به اورژانس ۱۱۵ اعلام شد اما زمان دقیق غرق شدن کودک مشخص نیست.

سرمایه‌گذاری ترفندی برای کلاهبرداری
 مرد شیاد که به بهانه سرمایه‌گذاری مالی از 300 نفر کلاهبرداری کرده بود، توسط کارآگاهان پلیس آگاهی آذربایجان شرقی در یکی از استان‌های همجوار دستگیر شد.
 سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: تحقیقات نشان داد فردی در قالب سرمایه‌گذاری مالی، سبدگردانی و پرداخت سودی مازاد بر نرخ بانکی، اقدام به کلاهبرداری کرده و سپس متواری شده است. پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و با بررسی و پالایش اخبار مشخص شد این شخص به بهانه سرمایه‌گذاری مالی در شهرستان‌های پلدشت، خوی، ماکو و ارومیه اقدام به کلاهبرداری ۳۰۰ نفر از شهروندان کرده است که متهم در یکی از استان‌های همجوار با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان دستگیر شد.
 
کلاهبرداری پزشک قلابی
 پزشک قلابی که با راه‌اندازی یک مؤسسه غیرمجاز پزشکی از مردم کلاهبرداری می‌کرد دستگیر شد.
سرهنگ محمدقاسم طرهانی، فرمانده انتظامی شهرستان ری در تشریح این خبر بیان داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با تأسیس غیرمجاز مؤسسه پزشکی اقدام به کلاهبرداری و اخاذی از شهروندان می‌کند، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت. با تلاش صورت گرفته توسط کارآگاهان در ۲۴ اسفند سال‌ جاری محل اختفای متهم شناسایی و در عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.
 وی با بیان اینکه تاکنون تعداد ۱۶ نفر از مال باختگان با مراجعه به پلیس آگاهی متهم را شناسایی و اعلام شکایت کرده‌اند، یادآور شد: متهم در نهایت بعد از تکمیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی