صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

فضای‌مجازی

افتخار همراهی با استاد علی نصیریان
افشین هاشمی بازیگر و کارگردان در پستی درباره اجرای ترانه قدیمی با صدای علی نصیریان با همخوانی هنرمندان این‌طور نوشت: ماجرای این همخوانی از این قرار است: برای ما ندید بدیدهای سیاه‌بازی، «بازی سلطان و سیاه» علی نصیریان یک اتفاق بود. برای استاد خاطره‌ام از آن تماشا را تعریف کردم که در اجرای جشنواره نمایش، در تعویض دو پرده، استاد با رقص سیاه از پله‌های دست راستی تالار اصلی تئاترشهر بالا رفتند و در برابر چشمان شگفت‌زده من - ما - در سه‌گاه یا چهارگاه خواندند: «برف می‌آد، دونه دونه دونه برف می‌آد…» وقتی خواندم استاد به ذوق آمد و همراهی کردند و این شد افتخاری دیگر برای من در همراهی با نصیریان بزرگ…

کنسرت «قصه‌های اپرا» در خانه هنرمندان ایران
صفحه مجازی خانه هنرمندان در پستی از اجرای کنسرت «قصه‌های اپرا» خبر داد و نوشت: رسیتال آواز کلاسیک با عنوان «قصه‌های اپرا» و با همراهی کر رادیو اپرا به رهبری و آواز آترین آدالان، ساعت ۱۹ پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ در سالن استاد جلیل شهناز روی صحنه می‌رود. آروین کلانتری و جاوید ارجمندی نوازندگان سازهای پیانو و ویولنسل در این کنسرت هستند و نیما ملک، این اجرا را روایت می‌کند.

پارسا پیروزفر در سریال آیدا پناهنده
سریال «محبوبه شب» به کارگردانی آیدا پناهنده با نام پیشین «ستاره آبی» قرار است جایگزین سریال دفتر یادداشت در شبکه نمایش خانگی شود. «محبوبه شب» به کارگردانی آیدا پناهنده که در قالب مینی سریال ۸ الی ۱۰ قسمتی نگارش شده، بزودی از شبکه نمایش خانگی منتشر می‌شود.
در این سریال که تولید آن در سکوت خبری پیش رفته و جزئیاتی از داستان فیلم منتشر نشده است، چهره‌هایی همچون پارسا پیروزفر، هدی زین‌العابدین، لاله مرزبان، مهدی پاکدل، پدرام شریفی، رضا بهبودی، رضا داوودنژاد و بهاره کیان‌افشار به ایفای نقش پرداخته‌اند.
 طبق اعلام صفحه اینستاگرامی سینماگرام، همچنین شبکه‌ آی فیلم به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، پخش سریال تاریخی «در چشم باد» با بازی پارسا پیروزفر را در دستور کار خود قرار داده است.این سریال به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی برای نخستین بار در سال ۱۳۸۸ روی آنتن شبکه یک رفت و مورد استقبال قرار گرفت.

آزاده صمدی در «جنگل آسفالت»
 پژمان تیمورتاش که اولین تجربه سریال‌سازی‌اش را برای پخش در یکی از پلتفرم‌های آنلاین نمایشی آماده می‌کند با انتشار ویدیویی از حضور آزاده صمدی در این سریال خبر داده است.
پیش از این حضور نوید محمدزاده، فرشته حسینی، امیر جعفری و ریما رامین فر در این سریال رسانه‌ای شده بود. این سریال با عنوان «جنگل آسفالت» به تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه از نوروز 1403 آغاز می‌شود.

سینما عقب‌تر از زنان جامعه
زهرا اردکانی جامعه‌شناس و فعال رسانه که فعالیت در حوزه سینمای زنان از دغدغه‌های جدی اوست با اشاره به تجربه برگزاری نشست تحلیل فیلم «عامه پسند» ساخته سهیل بیرقی نوشته است: «فیلم ظرایف زیادی از مشکلات و موانع زنان؛ اعم از مشکلاتی که مردان، زنان و محیط فرهنگی و اجتماعی برای یک زن ایجاد می‌کنند به تصویر می‌کشد که ارزشمند و قابل توجه است اما در نهایت زن این داستان در بن‌بست و موقعیت شکست قرار دارد و راه برون‌رفتی پیش پایش نیست. این مشکلی است که اغلب فیلم‌های ایرانی که به داستان زنان می‌پردازند، دارند.
 در این فیلم‌ها عموماً زن در یک وضعیت استیصال، شکست و درماندگی قرار دارد که قادر به غلبه بر آن نیست. لذا ما در سینمای ایران کمتر قهرمان زن، قهرمانی که کنشگر باشد و بر شرایط پیچیده محیط اش بتواند غلبه کند، می‌بینیم. اینکه فیلمساز ایرانی هنوز نمی‌تواند زنان قدرتمند و توانمند را به تصویر بکشد و زنان را اسیر جبرهای اطرافشان می‌داند قابل توجه است لذا به نظر می‌رسد چنین سینمایی نمی‌تواند برای دختر جوان و نوجوان امروز الهام بخش باشد.»

جستجو
آرشیو تاریخی