مهدی برابر آرسنال بازی کرد اما پنالتی نزد

شب تلخ طارمی در امارات!

مهدی طارمی پس از اینکه نتوانست همراه با تیم ملی ایران به فینال جام ملت‌های آسیا راه پیدا کند، در بازگشت به پرتغال و اردوی پورتو فقط در یک دیدار مقابل آروکا به‌عنوان یار جانشین به میدان رفت و پس از آن حدود یک ماه از میادین دور بود تا اینکه سه‌شنبه شب دوباره برابر آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا حضور تعویضی در زمین داشت ولی شب تلخی را سپری کرد.
طارمی که پس از یک مسابقه نیمکت‌نشینی و پنج مسابقه پیاپی دوری از فهرست نفرات تیمش به علت مصدومیت، در دقیقه 88 این مسابقه به میدان رفت، در شرایطی وارد زمین شد که شانس درخشش در وقت‌های اضافه 30 دقیقه‌ای را داشت ولی فقط یک فرصت جدی به دست آورد اما در ضربات پنالتی پشت هیچ‌کدام از توپ‌ها قرار نگرفت!
طارمی که پیش از این پنالتی‌زن اول پورتو به شمار می‌رفت، پس از اینکه در 9 آبان 1402 در بازی هفته دهم لیگ برتر پرتغال مقابل استوریل، پنالتی مهمی را از دست داد و تیمش با نتیجه 1-0 شکست خورد، در مسابقه دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا برابر رویال آنتورپ بلژیک با تصمیم سرخیو کونسیسائو پنالتی نزد و اوانیلسون جای او پنالتی زد. اتفاقی که در بازی با آرسنال هم برای او پیش آمد.
طارمی که بعد از آن اتفاق، فقط یک‌بار در رقابت‌های لیگ کاپ پرتغال مقابل لیکسوئس دسته دومی پنالتی زد و در بازی تیم ملی ایران برابر قطر در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا نیز با وجود حضور در زمین پشت ضربه پنالتی قرار نگرفته بود، دیشب هم در جدال حساس با آرسنال جزو پنالتی‌زنان نبود تا در نهایت تیمش هم از چمپیونز لیگ کنار برود.
پورتو که در مسابقه رفت مقابل توپچی‌ها به برتری 1-0 رسید ولی در بازی برگشت و در طول 120 دقیقه در ورزشگاه امارات لندن با نتیجه 1-0 شکست خورد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود و در نهایت هم آرسنال با برتری 4-2 طلسم‌شکنی کند و به جمع هشت تیم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد. سهم دو تیم در ضربات پنالتی چهار ضربه بود که وندل و گالنو، دو ستاره پورتو ضربات دوم و چهارم را از دست دادند ولی نکته مهم اینجا بود که طارمی جزو پنالتی‌زنان قرار نداشت تا شاهد حذف تیمش از لیگ قهرمانان اروپا باشد . البته گویا طارمی قرار بود پنالتی پنجم پورتو را بزند اما فرصتی برای زدن ضربه پنجم به این تیم پرتغالی نرسید. به همین دلیل تصمیم کونسیسائو با انتقاد گسترده هواداران و کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد. یک کارشناس فوتبال در این خصوص در شبکه‌های اجتماعی گفت: «انتخاب طارمی به عنوان پنجمین بازیکن برای زدن ضربه اشتباه بود و بهترین بازیکن‌ها باید ضربات اول را بزنند.»

جستجو
آرشیو تاریخی