فضای‌مجازی

 یک فیلم استراتژیک در نوروز در راه است
سعید الهی، تهیه‌کننده سینما در توئیترش درباره یکی از فیلم‌های اکران نوروز نوشت: «فیلمی در راه اکران است که فارغ از برخی نگاه‌ها، مصداق کاملی از یک اثر استراتژیک است. حتماً #پرویز_خان محصول #اوج را با خانواده و فرزندانتان درسینماها ببینید و علاوه بر لذت بازتماشای یک بازی تاریخی از فوتبال کشورمان به میهن پرستی، جوانگرایی، شادابی، امید و غیرت و فتوت ایرانی ببالید.»
 
کارفرمایی که هر سال شب عید، دعایش می‌کنند
محمدعلی جعفری، نویسنده در اینستاگرامش ضمن نقل خاطره‌ای نوشت: «پدرم خاطره‌ای دارد. بازتعریفش از این روزها شروع می‌شود تا غروب سیزده‌به‌در. بیست‌ سالش را فقط من یاد دارم. هر سال تکرار می‌کند. با حلاوتی که رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد. با تمام جزئیات. به گمانم دایی، عمو، عمه، خاله‌ها و بچه‌هایشان هم از بر هستند. اوایل دهه هفتاد، با یک پیمانکار در پروژه ساخت بیمارستان شهدای کارگر یزد کار می‌کرده. جوش قالب و پالت‌های اسکلت‌بندی‌ها. شب عید که دست‌هایش را می‌شوید و لباس‌ کار را عوض می‌کند، کارفرما صدایش می‌زند. حقوقش را تسویه می‌کند و یک هزار تومانی هم عیدی می‌دهد. یک هزار تومانی می‌گویم، یک هزار تومانی می‌شنوید. می‌رود آجیل‌فروشی. می‌گوید: آقا از همه مدل آجیل‌هات بکش. می‌شود چهل کیلو. دو تا خورجینِ دست‌بافِ لاکی موتور لب‌به‌لب. این حسِ آقایی بابا جلوی زن و بچه‌اش در عیدِ آن سال هنوز ته‌نشین نشده! هنوز برای آن کارفرما‌ طلب خیر و سلامتی می‌کند. جنتلمنی که نمی‌داند کجاست؟ زنده است یا به رحمت خدا رفته؟ کارفرمای محترمی که چشمت به این کلمات می‌خورد! شما هم می‌توانی امسال که رمضان خدا با بهار طبیعت گره خورده از این خاطره‌های آقامنشی ماندگار بسازی!»

ما آمدیم درویشی کنیم نه پادشاهی
اسماعیل آذری‌نژاد، فعال حوزه کتاب کودک در مناطق محروم در توئیترش نوشت: «رفیقی گفت فلانی که فعال فرهنگی است، علیه شما حرف میزنه. گفتم سعدی می‌فرماید: ده درویش در گلیمی بخسبند و دو پادشاه در اقلیمی نگنجند. ما آمدیم درویشی کنیم نه پادشاهی. در کار فرهنگی اگر مردم ببینند دوتا مربی دعوا دارند و قهر هستند، می‌گویند کار برای خدا و خدمت به خلق نیست.»
 
اتمام حجت منتخب مردم تهران در مجلس  
با فشارهای غیرقانونی
امیرحسین ثابتی، مجری تلویزیون که به تازگی به عنوان نماینده تهران وارد مجلس شورای اسلامی شده، در اینستاگرامش نوشت: «کمتر از دو هفته از اعلام نتیجه انتخابات گذشته و نمایندگان منتخب، حدود سه ماه دیگر کارشان را شروع می‌کنند اما در همین مدت تماس‌ها و پیام‌های مختلفی داشتم که فصل مشترک‌شان یک موضوع بوده: «دخالت در عزل و نصب‌های دولتی». این مدل درخواست‌ها به قدری زیاد بوده که در همین چندروز چند بار یاد هشدار رهبر انقلاب به نمایندگان همین مجلس افتادم که گفتند: «آقای قالیباف به من گفتند که شما در یکی از این سال‌ها راجع به اینکه نمایندگان در مورد انتصاب‌ها و امثال اینها دخالت کنند یک چیزی گفتید که بعضی از همکاران ما (نمایندگان) ناراحت شدند. بنده ناراحتی شما را که اصلاً نمی‌خواهم و نمی‌پسندم اما شما را هم خیلی دوست دارم، مصلحت شما را می‌خواهم؛ واقعاً نباید دخالت کنید در انتصابات!... شما فرض کنید وقتی که راجع به فلان مدیرکل، راجع به فلان فرماندار و حتی راجع به استاندار و مانند اینها مثلاً به آن وزیر مربوطه پیشنهاد می‌کنید یا احیاناً مثلاً خدای‌نکرده فشار وارد می‌کنید، این موجب می‌شود که اگر چنانچه آن مأمور بد عمل کرد، آدم نداند یقه چه کسی را باید گرفت؛ نه مردم بدانند، نه دستگاه قضایی بداند که یقه آن وزیر را باید گرفت که چرا این را گذاشتی یا یقه این نماینده را باید گرفت که چرا فشار آورده؛ چرا این کار را بکنید؟» (4 خرداد 1401 در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم). لذا خطاب به همه عزیزانی که هنوز روحیه بنده را نشناخته و برای دخالت در این مدل کارها پیام می‌دهند عرض می‌کنم که بنای من دخالت نکردن در این امور است و اگر این مدل درخواست‌ها ادامه‌دار باشد، در همین فضای مجازی اسم می‌آورم و مسائلی را که فکر نمی‌کنید، برای مردم شفاف می‌نویسم.»

زندگی کردن اهالی غزه نوعی عبادت است
فاطمه رایگانی، فعال فرهنگی ضمن انتشار ویدیویی از شادی و سرور کودکان غزه در حین جنگ و تحمل گرسنگی در توئیترش نوشت: «درود خدا بر مردم شریف غزه، که این روزها با «زندگی»کردنشان، «عبادت» می‌کنند.»

جستجو
آرشیو تاریخی