از گوشه و کنار ایران

شهادت مأمور پلیس مهرستان
درگیری قاچاقچیان مواد‌مخدر با مأموران پلیس در مهرستان منجربه شهادت مأمور پلیس شد.
نیمه‌شب سه‌شنبه تیم گشتی مأموران انتظامی شهرستان مهرستان در سیستان و‌بلوچستان به ۲ دستگاه خودرو مشکوک شدند و دستور توقف دادند اما سرنشینان خودروهای مشکوک به سمت مأموران پلیس تیراندازی کردند.
در این درگیری یکی از کارکنان انتظامی به‌ نام استواریکم حسین شیبک مورد اصابت گلوله قرار گرفت و هنگام انتقال به مرکز درمانی به درجه رفیع شهادت نائل شد.
مأموران پلیس موفق شدند یک دستگاه خودرو تویوتا و یک دستگاه پژو از افراد مسلح که قاچاقچی مواد افیونی بودند توقیف کنند و خودرویی که حامل بیش از یک تن مواد افیونی بود بر اثر تبادل آتش در درگیری دچار حریق شد و بیش از ۵۰۰ کیلو مواد‌مخدر نیز کشف و ضبط و سوداگران مرگ با استفاده از تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه متواری شدند.
تلاش برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان جنایتکار ادامه دارد.
 
قتل پسر 14 ساله در خرمدره
 پسر نوجوان در پی مشاجره و نزاع دسته‌جمعی در حوالی خیابان مینومارت خرمدره به قتل رسید.
سرهنگ علیرضا مقدم، فرمانده انتظامی خرمدره زنجان در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام خبر نزاع دسته‌جمعی در حوالی خیابان مینومارت بلافاصله مأموران واحد گشت خودرویی به محل اعزام شدند. با حضور مأموران در محل؛ گزارش انتقال دو مصدوم به بیمارستان و متواری‌شدن عاملان این حادثه به مرکز اعلام و مشخص شد یک پسر 14 ساله بر اثر شدت جراحت در بیمارستان جان باخته و مجروح دوم تحت مداوا قرار دارد. با حضور کارآگاهان در محل قتل و شروع تحقیقات میدانی، ۶ عامل نزاع و قتل در کمتر از دو ساعت در مخفیگاه خود دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به مقر پلیس آگاهی منتقل شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان خرمدره در این رابطه به توقیف سه دستگاه خودرو سواری متعلق به متهمان و کشف آلت قتل اشاره کرده و گفت: پرونده تکمیلی برای دریافت دستور قضایی به بازپرس ویژه قتل ارسال شد.
 
سومین قربانی در انفجار خانه ملک‌شهر
پسر بچه‌ای که در حادثه انفجار ترقه دستی در خانه‌ای واقع در «مَلِک‌شهر» اصفهان مجروح شده بود صبح دیروز جان باخت.
 عباس عابدی، سخنگوی اورژانس پیش‌بیمارستانی اصفهان گفت: روز دوشنبه یک مادر ۴۰ ساله و فرزند ۱۳ ساله او در حادثه انفجار خانه خود در محله «بهرام‌آباد» ملک‌شهر اصفهان جان باختند و صبح سه‌شنبه فرزند دیگر این خانواده که پسری ۱۱ ساله و دچار سوختگی شدید شده بود، فوت کرد.
وی افزود: این حادثه در طبقه دوم یک ساختمان و به‌دلیل ساخت ترقه رخ داد که به انفجار و آتش‌سوزی منجر شد.
 
اجاق کباب پز موجب مرگ پسر اردبیلی شد
مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل  یک فوتی و یک مصدوم برجاگذاشت.
روز گذشته طی تماس با اورژانس و به دنبال مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در یک منزل مسکونی در اردبیل بلافاصله آمبولانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد.
 در این حادثه یک جوان ۱۹ساله به دلیل استفاده از کباب‌پز برای گرمایش اتاق دچار گازگرفتگی شده و فاقد علائم حیاتی بود که جسد وی در صحنه حادثه تحویل عوامل قضایی شد.
 در حادثه دیگر هم که ساعت چهار بامداد سه‌شنبه به دنبال مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در یک منزل مسکونی در روستای کمال‌آباد شهرستان نیر رخ داد بلافاصله آمبولانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام و مشخص شد یک خانم ۴۳ ساله مسموم شده و پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط تیم اعزامی فوریت‌های پزشکی به بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل منتقل شد.

انفجار مرگبار خانه در بروجرد
 انفجار یک خانه در خیابان صفا بروجرد منجر به مرگ یک زن و مصدوم شدن سه نفر دیگر شد.
محمد کرمی، رئیس جمعیت هلال‌احمر بروجرد گفت: یک واحد مسکونی صبح سه‌شنبه در خیابان صفا دچار انفجار و آتش‌سوزی شد.
 او با بیان اینکه علت آتش‌سوزی خانهٔ خسارت‌دیده در بروجرد هنوز مشخص نیست، افزود: هنوز نمی‌توان در مورد علت  وقوع آتش سوزی با مواد محترقه برای رخ دادن این حادثه اعلام‌نظر کرد‌.  رئیس جمعیت هلال‌احمر بروجرد با اشاره به اعزام سه تیم از هلال‌احمر و چهار اکیپ آتش‌نشانی به محل حادثه در این شهرستان، عنوان کرد: سه اکیپ اورژانس نیز به این منطقه اعزام شد. سه نفر بر اثر این حادثه به بیمارستان اعزام شدند و یک زن نیز فوت کرده‌است.

یک کشته در ریزش صخره
 در پی ریزش صخره‌ای واقع در روستای کم‌کلاغ از توابع شهرستان بافت یک نفر جان باخت و یک نفر نیز مصدوم شد.
 به گزارش هلال‌احمر استان کرمان، این حادثه شامگاه دوشنبه به هلال‌احمر اعلام شد و پایان عملیات امداد ساعت ۲:۴۵ بامداد سه‌شنبه بود.
 طبق این گزارش بعد از اعلام حادثه، بلافاصله یک تیم امداد و نجات به منظور امدادرسانی به محل اعزام و جسد فرد جان‌باخته پس از بیرون آوردن، تحویل عوامل مربوطه شده است.
 
کلاهبرداری 200 میلیاردی با چک جعلی
 مرد شیاد که بااستفاده از دسته‌چک جعلی 200 میلیارد ریال از زنجانی‌ها کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.
سرهنگ کارآگاه محمدعلی آدینه‌لو، رئیس‌پلیس آگاهی استان زنجان با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از شکایت چند نفر مبنی بر کلاهبرداری از آنها با فروش کالا، مواد غذایی و خودرو کارآگاهان در بررسی‌های اولیه خود متوجه شدند که متهم با شناسایی سوژه‌های خود از سایت‌های خرید اقدام به خرید کالا و مواد غذایی و خودرو با قیمت‌های بالاتر از بازار کرده و با کارت شناسایی جعلی، با چرب‌زبانی، مال‌باختگان را متقاعد به ارسال بار به آنجا کرده و ساعت رسیدن اجناس را به گونه‌ای تنظیم می‌کرد که بعد از ساعت اداری و هنگام تعطیلی بانک‌ها باشد که پس از خالی‌کردن اجناس با ارائه چک جعلی به تاریخ روز بلافاصله پس از رفتن مال‌باختگان اقدام به جابه‌جایی کالاها کرده و متواری  شود. بلافاصله اقدامات پلیسی کارآگاهان برای دستگیری متهم آغاز و پس از چندین روز متهم دستگیر شد. وی تاکنون به پنج فقره کلاهبرداری به ارزش 200 میلیارد ریال اعتراف کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی