صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و چهار - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و چهار - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

ایران در ایران

تکذیب صدور مجوز برای فعالیت شناورهای صیادی خارجی در بوشهر
بوشهر- مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: مجوزی برای صید به شناورهای خارجی در آب‌های استان بوشهر داده نشده و فعالیتی نیز در این حوزه دیده نمی‌شود.
عقیل امینی اظهار کرد: ۵۳ شناور داخلی در سال جاری به علت صید غیرمجاز توقیف شده که ۳۶ شناور مربوط به صید ترال بوده است.
وی افزود: صید ۴۱ هزار و ۹۰۰ تن آبزی در استان بوشهر برای سال جاری پیش‌بینی شده بود که شامل سه‌هزار و ۶۰۰ تن ماهی، ۳۸ هزار تن میگو و مابقی سایر آبزیان بوده است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: به دلایلی ازجمله بیماری، مرگ زودرس در مزارع پرورش میگو و همچنین کمبود شدید بچه ماهی، فقط حدود ۲۸ هزار تن تولید آبزیان در سال جاری در استان اتفاق افتاده است.
وی گفت: توسعه اسکله‌های صیادی بنادر استان، تجهیز و به‌روزرسانی این اسکله‌ها به سیستم‌های اعلان و اطفای حریق پیشرفته و ساماندهی قایق‌های بدون مجوز ازجمله مهمترین فعالیت‌های شیلات استان بوده است.

واکسیناسیون رایگان دام‌های سیلزدگان
زاهدان- معاون مدیرکل و رئیس اداره دامپزشکی چابهار گفت: «دامپزشکی با بسیج امکانات و نیروهای جهادی در منطقه اقدام به معاینه و درمان رایگان دام‌های بیمار، واکسیناسیون رایگان دام علیه بیماری‌هایی همچون آنتروتوکسمی و برگزاری دوره‌های آموزشی جهت توانمند‌سازی جامعه محلی کرده است.»
داریوش سرگزی افزود: «هفت تیم از کارشناسان دامپزشکی در سطح مناطق روستایی و عشایری جنوب سیستان‌وبلوچستان مشغول خدمت‌رسانی به دامداران هستند.»
رئیس اداره دامپزشکی چابهار ادامه داد: «با توجه به اینکه دامداری یکی از اصلی‌ترین مشاغل و منبع تأمین معیشت خیل عظیمی از جامعه محلی سیستان‌وبلوچستان است حفظ سلامت سرمایه‌های دامی بسیار حائز اهمیت است.»
وی تأکید کرد: «به همین منظور با خدمات‌رسانی شبانه‌روزی و حضور مؤثر کارشناسان دامپزشکی در مناطق درگیر سیل اجازه نخواهیم داد کوچکترین دغدغه‌ای برای دامداران و عشایر در بحث سلامت سرمایه‌های دامی ایجاد شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی